10 نکته مهم قبل از خرید دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها با هدف تولید برق برای جامعه مدرن ضروری و مهم هستند و کاربرد های متفاوتی در بسیاری از صنایع، مشاغل، سازمان ها و.. دارند.

به طور معمول برای انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب باید برخی از جنبه های ضروری را در نظر داشته باشید.

از جمله : خدمات پس از فروش، در دسترس بودن خدمات فنی و قابل تهیه بودن دستگاه دیزل ژنراتور در ظرفیت مورد نظر می تواند از عوامل موثر در انتخاب باشد. در ادامه ۱۰ نکته برای خرید دیزل ژنراتور مناسب ارائه شده است.

۱- نوع مصرف دیزل ژنراتور

نوع مصرف دیزل ژنراتور بر اساس میزان ساعت کارکرد پیوسته دستگاه به سه دسته مصرف اضطراری (Standby)، مصرف دائم (Prime) و مصرف پیوسته (Continues) تقسیم بندی می گردد. در حالت اضطراری دیزل ژنراتور برای مدت کوتاه، حداکثر ۲ ساعت روشن می ماند و میزان خروجی دستگاه عددی نزدیک به ۹۰ درصد توان خروجی دستگاه می باشد. اما در حالت کارکرد دائم میزان کل خروجی دستگاه حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت توان تولید جریان الکتریکی می باشد.

۲- برندهای دیزل ژنراتور

معروف ترین دیزل‌ ژنراتورها از نظر کیفیت و توان های مصرفی و طراحی با هم تفاوت دارند اما شناخته ترین آن ها عبارتند از دیزل ژنراتور ولوو پنتا، کامینز، پرکینز، بادوین، لوول، بنز و برندهای ژنراتور استمفورد و مکالته می باشند. برند مناسب جهت انتخاب، برندی می باشد که کیفیت کار بالا در کنار قیمت مناسب را داشته باشد.

۳- اندازه دیزل ژنراتور

بسیار مهم است که اندازه دیزل ژنراتور را هوشمندانه انتخاب کنید. ابعاد دیزل ژنراتور بر اساس الزامات محل نصب دستگاه تعیین می گردد. حداقل فضای مورد نیاز برای دیزل ژنراتور به گونه ای تعیین می شود که دستگاه از انتهای شاسی در هر چهار سمت با دیوار و یا مانع حداقل یک متر فاصله داشته باشد .در صورتی که دو یا چند دستگاه دیزل ژنراتور در کنار یکدیگر نصب شده باشند فاصله مطلوب دستگاه ها از یکدیگر حدود ۲ متر است.

بینش ابتکار خاورمیانه

4- نوع سوخت مصرفی

هنگام انتخاب مصرف سوخت دیزل ژنراتور خود، توجه کنید که کدام نوع سوخت در شرایط مختلف بیشتر در دسترس است میتوان سه نوع دستگاه ژنراتور بنزینی، گازی و دیزل را در بازار ایران تقسیم بندی نمود برای تصمیم گیری درست توجه کنید که گازوئیل سوخت ارزان تری نسبت به بنزین دارد و به سادگی قابل تهیه است همچنین قیمت آن از بنزین ارزان تر می باشد. دستگاه های بنزینی عموما در ظرفیت های کمتر از 40 کاوا مصرف می شوند. دستگاه های گازی نیز از قابلیت اتصال به لوله کشی گاز شهری برخوردار هستند و سوخت مصرفی آنها بسیار ارزان می باشد اما دستگاه ژنراتور گازی بسیار گران قیمت می باشد به گونه ای که قیمت آن حداقل 2 برابر گرانتر از مدل مشابه دیزل خود می باشد.

5- میزان صدای تولید شده دیزل ژنراتور

معمولا هر چه قدرت خروجی و حجم موتور در دستگاه بیشتر باشد شاهد صدای بیشتری هستیم. گاهی اوقات این صدا تا حدی اجتناب ناپذیر است، اما بهتر است در مورد آن تصمیم حساسی بگیرید. در بسیاری از موارد دستگاه خود را برای ساعات طولانی در یک منطقه مسکونی یا بیمارستانی روشن می کنید در این شرایط صدای زیاد دستگاه به یک چالش تبدیل خواهد شد. صدای دیزل ژنراتور را می توان با عایق بندی کامل اتاقک دیزل و یا استفاده از کانوپی نیزکاهش داد.

6- انتخاب صحیح ظرفیت

ظرفیت کل دیزل ژنراتور بر اساس تعداد و نوع مصرف کننده های جریان الکتریکی نصب شده بر روی مدار تعیین می گردد ظرفیت کل هرگز نباید با ظرفیت مجموع توان الکتریکی کلیه مصرف کنندگان موجود در مدار یکسان باشد. به طور کل مصرف کننده های موجود در مدار را می توان به دو گروه مصرف کننده قوی و ضعیف تقسیم بندی نمود .اولین قدم برای شناسایی ظرفیت مورد نیاز، تهیه فهرستی از قطعات تجهیزاتی است که برای آنها به توان ژنراتور نیاز دارید. به این ترتیب،کل وات مورد نیاز خود را به دقت تعیین خواهید کرد.

7- قیمت دیزل ژنراتور

انواع مختلفی از ژنراتورهای دیزلی با طیف گسترده ای از قیمت ها و سطوح دوام وجود دارد. هرگز کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید. همچنین وسوسه ژنراتورهای گران قیمت با ویژگی های چشمگیر اضافی نشوید. یک تصمیم عالی، همه چیز در مورد دستیابی به تعادل بین نیازهای شما و آنچه که می توانید پرداخت کنید است. این حوزه دیگری است که کارشناسان فروش شرکت بینش ابتکار خاورمیانه می توانند به خوبی به شما کمک کنند.

8- وزن دیزل ژنراتور

در صورتی که بخواهیم دیزل ژنراتور را بر روی پشت بام و یا سطوح دارای مقاومت کم نصب کنیم، وزن دستگاه پس از نصب یکی از مولفه های اصلی انتخاب دستگاه خواهد بود. در تعیین وزن دستگاه باید توجه داشت که عدد وزن بر اساس وزن نهایی دستگاه که مجموع وزن موتور، ژنراتور، شاسی، مخزن سوخت، تابلو برق و کانوپی تعیین می شود.

انواع دیزل ژنراتور

9- نوع سیستم تابلو برق دیزل ژنراتور

انتخاب نوع سیستم تابلو برق دیزل ژنراتور یکی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب دستگاه می باشد. می توان بردهای کنترل و تابلو برق های ATSرا به سه گروه تابلو برق های ساده، سنکرون و سنکرون با برق شهرتقسیم بندی نمود و نوع قابلیت های تابلو برق همواره بر اساس شرایط پروژه و امکانات مورد نیاز تعیین می گردد.

10- خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور 

دیزل ژنراتورها معمولا به سرویس های دوره ای و خدمات فنی مستمر نیاز دارند. به طور کل دیزل ژنراتورهای مدل ولوو و کامینز از جمله معتبر ترین برندهای موجود در بازار مصرف هستند که بیشترین سطح و کیفیت خدمات پس از فروش را دارا می باشند.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه به عنوان تولید کننده انواع دیزل ژنراتور آماده ارائه مشاوره و خدمات فنی به مشتریان عزیز می باشد.  

شماره های تماس : 02188261760   /   02188288374 

سایت رسمی شرکت بینش ابتکار خاورمیانه :  bineshebtekar

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.