فولادسل؛ بهترین راهکار برای خرید امن محصولات فولادی

فولادسل؛ بخشی از کسب و کار شماست

شرکت پترو سازهٔ ساحل که با نام تجاری فولادسل شناخته می‌شود، وبگاهی مناسب برای استعلام قیمت به‌روز و تامین طیفٔ گسترده‌ای از محصولات فولادی است. 

البته نباید فراموش کنیم که وبسایت فولادسل انتخابی مناسب برای کسب اطلاع از آخرین اخبار دنیای فولاد و اتصال به یک دانشنامهٔ تخصصی در زمینهٔ انواع آهن‌آلات نیز به‌حساب می‌آید.

در فولادسل می‌توانید بدون نگرانی خرید خود را ثبت کنید و آن را در هر نقطه ایران تحویل بگیرید، چراکه فرایند بارگیری، انجام تدابیر مناسب برای جلوگیری از آسیب و انتقال به مقصد موردنظر توسط تیم متخصص پتروبار انجام می‌شود. افزون بر این‌ها، این مجموعهٔ باتجربه و پرتوان، خدمات زیر را هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد:

• تضمین بهترین کیفیت و قیمت؛

• ارائهٔ فاکتور رسمی؛

فروش اعتباری LC.

• کنترل کیفی سفارش قبل از ارسال

لازم به ذکر است که کارشناسان فروش این شرکت همه روزه به صورت تلفنی، با شماره پنج رقمی ۰۲۱۷۴۴۸۶ آمادگی دارند تا قبل از خرید بهترین گزینه ها را به خریداران این حوزه معرفی نمایند و تا تولید محصول نهایی مثل یک مشاور خوب در کنار مشتریان باشند.

فروش اعتباری فولادسل

آشنایی با دسته‌بندی علمی ورق‌های آلیاژی

آلیاژها که ترکیبی از عناصر فلزی گوناگون‌اند، به متخصصان کمک می‌کنند تا متناسب با نیاز و هدف خود، بهترین ورق‌های ترکیبی را تولید کنند که بیشترین کاربری و تطابق را با محیط موردنظر دارند. جای تعجب نیست اگر بدانیم که این روزها در پیشرفته‌ترین تولیدات دست بشر نیز (نظیر فضاپیماها و موتورهای توربو) از ورق‌های آلیاژی استفاده می‌شود که با حساسیت حداکثری کارشناسان تولید شده‌اند.

با اینکه این دسته از محصولات تأثیری انکارنشدنی در پیشبرد صنعت کشور دارند، یک دسته‌بندی جامع برای این محصولات ارائه نشده است که انواع مشهور آن‌ها را در بر بگیرد؛ با این وضعیت، خریدار نمی‌داند که به‌عنوان‌مثال، برای انتخاب یک ورق سیاه مناسب یا خرید ورق آلیاژی CK۴۵ دقیقاً به سراغ چه گروهی از محصولات فولادی برود. ما با آگاهی از این مسئله، قصد داریم یک تقسیم‌بندی از این محصولات به دست دهیم تا به‌راحتی بتوانید ورق آلیاژی دلخواه خود را پیدا کنید.

آشنایی با دسته‌بندی اصولی ورق‌های آلیاژی

پیش از آنکه به سراغ معرفی دسته‌بندی‌های مربوط به ورق آلیاژی برویم، باید تعریفی دقیق از این محصولات به دست دهیم. ورق آلیاژی یک نوع محصول فلزی است که با کنار هم قرارگرفتن عناصر شیمیایی گوناگونی تولید می‌شود؛ این عناصر که ممکن است از 1 تا 50 درصد ناخالصی ورق‌ها را تشکیل بدهند، برای افزایش ویژگی‌های مکانیکی این محصولات به آن‌ها اضافه می‌شوند.

نیکل، کروم، مولیبدن، وانادیوم، سیلیکون، آلومینیوم، کبالت، مس، سریم، نیبیوم، تیتانیوم و روی، از جمله مشهورترین عناصر فلزی هستند که در آلیاژهای پرکاربرد اطراف ما وجود دارند؛ گفتنی است که هرکدام از این‌ها کاربرد خاصی را به محصول می‌بخشند و به همین دلیل، باید به شکل حساب‌شده در فلزات به کار گرفته شوند.

در ادامه، به شکل مختصر اما کاربردی، گروه‌های گوناگون ورق‌های ترکیبی را معرفی می‌کنیم.

ورق کم‌آلیاژ

آن دسته از ورق‌های آلیاژی که با استفاده از عناصر شیمیایی محدودی تولید شده‌اند، در این گروه قرار می‌گیرند؛ بسیاری از گریدهای به‌کاررفته در تولید ورق سیاه.

ورق پرآلیاژ

این دسته از ورق‌ها بر خلاف گروه قبلی، بخش قابل‌توجهی از عناصر فلزی را در خود جای داده‌اند که درصد آن‌ها معمولاً بیشتر از 15 است. گریدهای HE، HF و HH زیرمجموعه‌های این گروه‌اند.

ورق کربنی

این گروه از ورق‌ها به دلیل اینکه از میزان قابل‌توجهی کربن تشکیل شده‌اند، با این نام شناخته می‌شوند، هرچند که از عناصر دیگر هم در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. ورق آلیاژی CK45، CK65 یا CK70 مثال‌های خوبی برای این دسته هستند.

ورق ضدزنگ

ورق‌هایی که با میزان قابل‌توجهی از نیکل، کروم و مولیبدن تولید شده‌اند و مقاومت بالایی در برابر عناصر آسیب‌زای محیطی و حرارت دارند، با عنوان ورق ضدزنگ یا استنلس استیل شناخته می‌شوند. ورق‌های نسوز، نگیر و بگیر، مشهورترین انواع استیل‌های ضدزنگ هستند.

سخن پایانی

در دنیای بزرگ صنعت فولاد، اطمینان خاطر در خصوص اینکه چه محصولی برای نیاز پروژه ما مناسب تر است و این موضوع که آن محصولات با بهترین کیفیت و قیمت تهیه شوند بسیار حائز اهمیت است. مجموعه فولادسل با تیم با تجربه خود که سالیان سال در این حوزه تجربه فعالیت داشته اند می توانند از ابتدای پروسه انتخاب و سفارش محصول تا زمان خرید و تحویل محصولات، با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، خیال شما را از بابت خرید امن محصولات فولادی آسوده نماید.

-فولادسل بخشی از کسب و کار شماست-

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.