بهترین روش‌ها برای تمیز نمودن محیط‌های فروشگاهی و تجاری

هم نیست که کالاهای فروشگاه شما چقدر متنوع و باکیفیت هستند، قیمت ها چقدر عالی یا رفتار و خدمات شما دوستانه هستند، اگر محیط فروشگاه شما تمیز نباشد، باید بپذیرید که مشتریان خود را از دست خواهید داد.

تجربیات نشان داده است ۹۲ درصد از مشتریان هرگز به یک فروشگاه کثیف باز نمی گردند، همچنین تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۹ نشان داد که پاکیزگی عنصر مشترک در بین تمام فروشگاه های مواد غذایی است که در آن سال رتبه برتر فروش را کسب کردند.

پس از انتشار نتایج این تحقیقات، انتظارات کیفیت نظافت و تمیزی در خرده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ افزایش یافت؛ علاوه بر این همه گیری COVID-۱۹ اهمیت حفظ نظافت در مکان های عمومی، از جمله خرده فروشی و فروشگاه ها را به یکی از دغدغه های اصلی مردم در همه جا تبدیل کرده است.

رعایت نظافت و تمیزی قابل مشاهده اکنون برای تمامی خرده فروشان ضروری است زیرا محیط های تمیز و بهداشتی در مرکز توجه قرار دارند. در گذشته کارهای نظافتی عموما در شب و پس از پایان ساعت کاری مجموعه ها انجام می‌شد تا اختلالی در روند فروش و فعالیت مشتریان به وجود نیاید.

اما امروزه با افزایش چشمگیری مشتریان به رعایت نظافت اهمیت می دهند و بنابراین این فرایند در ساعات کاری فروشگاه انجام می‌شود تا انتظارات مردم از پاکیزگی و تمیزی محیط فروشگاهی به طور کامل برآورده شود. هر مجموعه فروشگاهی و خرده فروشی باید درک عمومی را در نظر بگیرد، زیرا اهمیت اجرای پروتکل های بهداشتی تعیین کننده اصلی در بقای این خرده فروشی ها و فروشگاه های تامین کالای افراد ار سال های ۲۰۲۱ و بعد از آن خواهد بود.

در چنین محیط هایی یعنی خرده فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری بهره مندی از دستگاه های نظافت صنعتی بهترین و ایده آل ترین روش برای رسیدن به سطح استانداردی از پاکیزگی، به شمار می آید. تجهیزاتی مانند اسکرابر، کارواش صنعتی، جاروبرقی صنعتی و ... از جمله دستگاه هایی هستند که برای تمامی فضاهای تجاری و فروشگاهی کوچک و بزرگ کاربرد دارند.

با شناخت استانداردهای تمیز کردن کفپوش ها و استفاده از انواع دستگاه کف شوی صنعتی دستی یا سرنشین دار تجربه مشتری را به حداکثر برسانید و کیفیت فروشگاه را افزایش دهید.

ارتباط با شرکت ابراهیم : ۰۲۱-۸۷۱۸۴

دستگاه اسکرابر صنعتی شرکت ابراهیم

ضرورت نمایش دادن فرایند نظافت فروشگاهی

اینکه مشتریان شما اجرای دقیق و کامل فرایند نظافت در محیط فروشگاهی شما را ببینند، در انتخاب مجموعه شما به عنوان یک محیط کاملا بهداشتی و تمیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. این فرآیند شامل انجام کارهای نظافتی در زمانی که فروشگاه ها در ساعات روز باز هستند، وجود اعلان ها و تابلوهایی برای نشان دادن آنچه در حین عملیات نظافت انجام می شود، افزایش دفعات، بهبود نظافت و ارائه محصولاتی مانند ضدعفونی کننده دست و دستمال مرطوب ضد عفونی کننده برای مشتریان در محیط فروشگاه است.

این مراحل نه تنها تجربه مشتریان را بهبود می بخشد، بلکه به خرده فروشان و مجموعه های فروشگاهی کمک می کند تا تصاویر برند قوی در ذهن مشتریان خود ایجاد کنند. استفاده از تجهیزات مکانیزه همچنین اسکرابر یا همان دستگاه زمین شوی برای نظافت سطوح و محوطه فروشگاهی یکی از راهکارهای نشان دادن با اهمیت بودن بهداشت و سلامت مشتریان برای مدیریت مجموعه است.

نقش مهم رویه های عملیاتی استاندارد و دستورالعمل های نظافتی

در هر مجموعه فروشگاهی از ایجاد یک سری روش‌های عملیاتی استاندارد (SOP) نظافتی که شامل برنامه‌های تمیز کردن روزانه جهت پاکیزه و ایمن نگه داشتن محوطه های ساختمان‌هایشان است، سود می‌برد. این دستورالعمل های نظافت فروشگاهی یا چک لیست نظافت خرده فروشی، شامل یک برنامه تمیز کردن روزانه با نشانه‌های واضح دفعات نظافت محیط می باشد.

در این دستور کار، نوع نظافت، نوع تجهیزات و دفعات نظافت صورت گرفته بر محیط تعیین شده تا نیروی خدماتی را از وظایف خود مطلع سازد. با توجه به وسعت مجموعه خرده فروشی، بهره گیری از انواع اسکرابر سرنشین دار یا دستگاه کف شوی دستی می تواند به اجرای بهینه فرایند نظافت در مجموعه فروشگاهی کمک شایان نماید.

کارواش صنعتی شرکت ابراهیم

نیروی خدماتی با تجهیزات و دستگاه های نظافتی موثر

بیشتر دستورالعمل‌های بخش‌های بهداشت و سازمان‌های دولتی موافق هستند که تمیز کردن و ضدعفونی کردن مکرر سطوح با فرایند سایش و برس زنی، در محیط‌های خرده فروشی و مراکز تجاری برای پیشگیری از تجمع یا گسترش آلودگی ها بسیار مهم است. از این رو در دستورالعمل های نظافتی باید رویه ها و تجهیزات کامل نظافت مشخص شده باشد. تکالیف خاص و بررسی های مداوم به موفقیت مستمر کمک خواهد کرد، تا فرایند نظافت توسط افراد مسئول به درستی صورت پذیرد.

علاوه بر تمام کارها و فرایند های نظافت روزانه و معمول، باید برای نظافت عمیق و بلند مدت فروشگاه و خرده فروشی نیز برنامه نظافت در نظر گرفته شود. نظافت عمیق شامل طرحی برای نظافت مناطق با سقف بلند، کف در سطح عمیق تر، تمیز کردن پنجره ها با تجهیزات مکانیزه و کارآمد صنعتی و استفاده از جاروبرقی صنعتی ازین قبیل می باشد.

بهره مندی از تجهیزات نماشویی و اسکرابر ابراهیم برای نظافت دقیق و کامل سطوح، جاروبرقی های صنعتی ابراهیم برای غبار گیری و جمع آوری آلاینده ها و واترجت صنعتی جهت شستشوی سطح ناهموار می تواند در راستای بهبود کیفیت و سرعت ارائه انواع خدمات نظافت مجموعه فروشگاهی نقش موثر داشته باشد.

استفاده بهینه از تجهیزات و ابزارهای نظافت مکانیزه صنعتی نه تنها به بهبود کیفیت بهداشت مجموعه کمک می کند، بلکه در افزایش سطح و کلاس نظافتی فروشگاه ها در نظر مشتریان تاثیر به سزا خواهد داشت. به علاوه تنوع این تجهیزات نظافت به شما در سهولت اجرای فرایند نظافت محوطه های گسترده کمک بسیاری خواهد نمود.

به کار گیری انواع اسکرابر سرنشین دار در محوطه بزرگ فروشگاه ها و پاساژها سرعت بالای نظافت را به همراه داشته، در حالی که استفاده دستگاه کف شوی دستی در محیط های کوچکتر و با فضای منسجم تر، سهولت جابجایی و کاهش تداخل فعالیت های مختلف مجموعه را امکان پذیر می نماید.

زمین شوی صنعتی ابراهیم

نظافت برای سلامتی و ایمنی کارکنان

فرآیند تمیز کردن جهت تامین فضای ایمن برای مشتریان حاضر در محیط، برندسازی خرده فروشی شما و برآورده کردن انتظارات مشتری بسیار مهم است، اما به همان اندازه که اجرای فرایند نظافت اهمیت دارد، ایمنی کارکنان فروشگاه و نیروی خدمات نیز بسیار مهم است. عوامل زیادی در ایجاد یک برنامه نظافت سالم برای کارکنان نقش دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از محصولات، تجهیزات و راهکارهای نظافتی سازگار با محیط زیست

  • انتخاب تجهیزات مکانیزه نظافتی ارگونومیک

  • تمرکز بر راهکارهای بهینه و حفظ کرامت نیروی کار

  • کاهش احتمال بروز حوادث حین نظافت برای افزایش ایمنی کارکنان خدماتی

استفاده از محصولات استاندارد

انتخاب و استفاده از محصولات و شوینده های سازگار با محیط زیست نه تنها برای سلامت کارکنان و مشتریان اهمیت بالایی دارد، بلکه در کاهش احتمال بروز آسیب در سطوح مورد نظافت و پایین آوردن هزینه تعمیرات مجموعه تاثیر به سزا خواهد داشت. مواد شوینده استاندارد سازگار با تجهیزات و سطوحی که با آن در تماس هستند، میتواند تضمین کننده این امر باشند؛ همچنین استفاده از شوینده های استاندارد و سازگار با تجهیزاتی همچون دستگاه کف شوی صنعتی ابراهیم ماندگاری و کارکرد بهینه این تجهیزات نظافتی را تضمین می نماید.

تجهیزات ارگونومیک

کاربرد کارواش صنعتی و جاروبرقی صنعتی نه تنها می تواند به سلامت و ایمن نگه داشتن کارکنان نظافتی شما کمک کند، بلکه کار آن ها را کارآمدتر کند و به کاهش بودجه لازم برای خرده فروشی تمیزتر و محیط داخلی سالم تر منتهی شود. تجهیزات نظافت ارگونومیک تجهیزاتی هستند که کارهای تکراری نظافت را کاهش می دهد یا انجام آنها را برای کاربر آسان می کند. نمونه هایی از تجهیزات تمیز کردن ارگونومیک شامل جاروبرقی های تجاری و نیمه صنعتی، دستگاه کف شوی دستی و اسکرابر سرنشین دار جهت شستشوی کفپوش ها با سازگاری بالا برای کاربر و سهولت نظافت از جمله تجهیزات ارگونومیک نظافتی و جمع آوری آلودگی ها از محوطه فروشگاه می باشند.

راهکار های بهینه حفظ کرامت نیروی کار

تمرکز بر کارایی می تواند سلامت و تندرستی کارکنان را بهبود می بخشد و غرور کارمندان را در کار افزایش دهد. استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه همچون کاربرد انواع دستگاه کف شوی دستی و یا اسکرابر سرنشین دار با برطرف کردن کارهای تکراری و سخت نظافت کفپوش را آسان نموده و به کارگران این امکان را می دهد فرایند را به صورتی بهینه تر و با کیفیت تر اجرا نمایند. بدین ترتیب نیروی خدماتی با سرعت و کیفیت بهتری در دفعات بالاتر قادر به نظافت محیط ارائه دهند.

کاهش احتمال خطرات و حوادث

انتخاب روش‌های نظافتی کارآمد و مسئولانه صاحبان خرده فروشی ها و مجتمع های تجاری و فروشگاهی می‌تواند از بیماری‌ها و صدمات کارکنان و مشتریان که ممکن است منجر به بار مالی زیادی بر روی فروشگاه شود که بار مالی بسیار بیشتری از تعمیر و نگهداری روزانه لازم برای نظافت محیط فروشگاه دارد، جلوگیری نماید. کاربرد کف شوی صنعتی با برطرف کردن انواع آلودگی های چرب و گرد و غبار از محیط فروشگاه شما، سلامت افراد را تضمین خواهد نمود. همجنین زمین شوی باتری دار با حذف کابل برق، خطر گیر کردن پای افراد به آن را برطرف نموده و فعالیت و حضور افراد و مشتریان در حین نظافت را ایمن خواهد ساخت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.