وی با بیان اینکه شهر جدید پرند در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در حاشیه اتوبان ساوه واقع شده است، گفت: این شهر در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت داشته و روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین پرند و تهران در رفت و آمد هستند. با این اوصاف تکمیل پروژه احداث و بهره‌‌برداری از خط مترو در فاصله ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند، قطعا می‌تواند دغدغه‌های حمل و نقلی بخش قابل توجهی از هموطنان را برطرف سازد.

وی افزود: اکنون از مسیر حدود ۲۰ کیلومتری راه آهن بین فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند، فقط ریل‌‌گذاری ۲ کیلومتر باقی مانده و اکثر قریب به به اتفاق کارهای ساختمانی طول مسیر متروی پرند مثل احداث چهار پل، ابنیه مربوط به ایستگاه‌ها و پست‌‌های برق به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ساخت هر کیلومتر خط مترو چقدر هزینه دارد گفت: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر خط مترو با تجهیز دو قطار در مسیر رفت و برگشت برای آن و نصب سایر تجهیزات و تکمیل عملیات ساختمانی ایستگاه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درباره سرنوشت گشایش خط اعتباری برای فاینانس مربوط به ۶۳۰ واگن که تامین مالی آن قرار است از سوی دولت صورت گیرد و چهار سال است که معطل مانده، توضیح داد: هفته گذشته جلسه‌‌ای در دفتر معاون اول رئیس‌‌جمهور در این زمینه برگزار شد که رئیس‌‌کل بانک مرکزی، معاون عمرانی وزارت کشور، شهردار تهران، وزیر راه و شهرسازی، معاون فنی سازمان برنامه و بودجه و...در این جلسه حضور داشتند و درباره تامین ۱۵ درصد برای پیش‌‌پرداخت فاینانس قرارداد ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن مترو مذاکره شد. وی افزود: مقرر شد از طریق تهاتر نفت این اقدام در دستور کار قرار گیرد و اجرایی شود.

امام همچنین درباره توسعه خط ۴ تهران یادآور شد: قطعه اول توسعه خط ۴ از پایانه شهید کلاهدوز تا تقاطع بزرگراه شهید باقری و شهید سلیمانی آماده کلنگ‌‌زنی است. وی افزود: به‌طور کلی توسعه خط ۴، ۱۱ کیلومتر بوده و از پایانه کلاهدوز تا خاک‌سفید در نظر گرفته شده است و با توسعه این خط شهروندان مناطق شرقی تهران از قبیل ۴، ۸ و ۱۳ دسترسی بهتری به مترو خواهند داشت.