فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت گیلسا برنده چهارمین مسابقه تلوزیونی کارویا

 درصد زیادی از افراد هستند که برای سرمایه‌گذاری روش‌های پرریسک و پرخطر را انتخاب می‌کنند و در سمت مقابل افرادی حضور دارند که ترجیح می‌دهند روش‌های کم‌ریسک‌تر را برای سرمایه خود درنظر بگیرند. در ادامه با معرفی بیشتر مفهوم تامین مالی جمعی، سرمایه‌گذاری روی یکی از پروژه های شرکت دانش بنیان گیلسا را به شما معرفی می کنیم.

شاید پیش خود فکر کنید که اصلا به چه دلیل باید سرمایه‌گذاری انجام شود؟ چرا همینجوری پول‌های خود را ذخیره نباید کرد؟ برای پاسخ به این سوال کافیست تا نگاهی کوتاه به نرخ تورم در سال‌های اخیر داشته باشید و ارزش پول نقد را هم درنظر بگیرید. در این سال‌ها اگر پول نقد داشتید، قطعا دچار ضرر شده‌اید ولی یک سرمایه‌گذاری درست و اصولی می‌توانست به شما کمک کند که حداقل با نرخ تورم پیش بروید و چیزی از ارزش سرمایه‌ای که جمع‌کردید، کم نشود. 

در این مطلب قصد داریم تا یک روش سرمایه‌گذاری جدید و بسیار مطمئن را به شما معرفی کنیم تا اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، آن را دنبال کنید و به سود برسید. پس حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

تامین مالی جمعی چیست؟

مفهومی در دنیای سرمایه‌گذاری چند سالی است که بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است. سرمایه‌گذاری جمعی که با نام‌های دیگری همچون کرادفاندینگ (Crowd Funding) هم آن را می‌شناسند، بدین معناست که منابع مالی مورد نیاز یک پروژه از سرمایه‌های خرد تعداد زیادی سرمایه‌گذار جمع‌آوری می‌شود. 

سرمایه‌گذاری جمعی یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که افراد می‌توانند با هربودجه‌ای در آن نقش داشته باشند. این نوع از سرمایه‌گذاری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها هم توضیح مفصلی دارند. ما در اینجا به یکی از این دسته‌ها که بسیار هم پرکاربرد است اشاره می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری جمعی بر پایه مشارکت در درآمد، در بین افراد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این مدل، یک شرکت سرمایه‌گذار برای یک پروژه خاص به دنبال سرمایه‌ در گردش است. معمولا این پروژه‌ها کوتاه‌مدت هستند (حداکثر یکساله) و صاحب پروژه درصدی از سود خود در این مدت را با افرادی که به عنوان سرمایه‌گذار مشارکت کردند، سهیم می‌شود. در این نوع سرمایه‌گذاری دیگر نیازی به خرید و فروش سهام نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاران در یک پروژه شرکت می‌کنند و بعد از اتمام مدت معین شده از چرخه خارج می‌شوند. 

بیمه بودن اصل سرمایه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری

سرمایه‌گذاری جمعی بر پایه مشارکت در درآمد به ایران هم وارد شده است. به تازگی برنامه تلویزیونی کارویا، این طرح را به صورت گسترده‌تری به اجرا درآورده است که از کسب‌وکارهای ایرانی حمایت شود. در مدل جهانی، سرمایه‌گذاران در سود و زیان یک پروژه سهیم هستند؛ اما در ایران در حال حاضر جهت حمایت از کسب‌وکارهای شرکت‌کننده در این طرح، صندوق توسعه و نوآوری ریاست جمهوری، سرمایه‌ای که از سمت سرمایه‌گذاران برای یک پروژه جذب می‌شود را بیمه می‌کند. یعنی اگر پروژه یا کسب‌وکاری که سرمایه‌گذاران روی آن سرمایه‌گذاری کردند، با شکست مواجه شد، صندوق و نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اصل مبلغ را به سرمایه‌گذاران بازمی‌گرداند. 

مسابقه تلویزیونی کارویا چه کاری انجام می‌دهد؟

اخیرا صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و فرابورس با همکاری صدا و سیما و با هدف حمایت از کسب‌وکارهای دانش بنیان ایرانی، برنامه جدیدی را راه‌اندازی کرده است. در این برنامه که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، شرکت‌کنندگان (کسب‌وکارهای دانش‌بنیان) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت از بین ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۲۴ شرکت توسط داوران انتخاب می‌شوند تا از طریق سرمایه‌گذاری جمعی، از عموم مردم سرمایه مورد نیاز خود را جذب کنند. 

چگونه می‌توان در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرد؟

کارن کراد، اولین کارگزار رسمی تامین مالی و سرمایه‌گذاری است که تحت حمایت و نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وظیفه فراهم کردن این امکان را دارد. کارن همچنین کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی است و تاکنون رویدادهای جذب سرمایه مختلفی را برگزار کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ۹ دوره رویداد پیوند، ۲۳ دوره رویداد دوشنبه استارت‌آپی و رویدادهای استانی استان‌آپ اشاره کرد. برای اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاران، مبلغی که به عنوان سرمایه درنظر می‌گیرید، به حساب کارن کراد واریز می‌شود و سپس در اختیار کسب‌وکار قرار می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در شرکت دانش بنیان گیلسا برنده مسابقه کارویا

در شب چهارم مسابقه کارویا، تیم‌های مختلفی برای ارائه حاضر شدند؛ اما در نهایت این تیم گیلسا بود که توانست بیشترین امتیاز را از داوران دریافت کند و به عنوان برنده آن شب معرفی شد. تیم گیلسا در زمینه اینترنت اشیا و هوشمندسازی وسایل و لوازم کار می‌کند و قصد دارد به شکل جدی بازار خود را گسترش دهد. 

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، عمده تقاضای صنعت ساختمان برای هوشمندسازی، در بخش گرمایش و سرمایش، نورپردازی و امنیت است. تیم گیلسا برای پیاده سازی یکی از پروژه های سودآور خود نیاز به 4 میلیارد تومان سرمایه دارد که امیدوار است از طریق سرمایه‌گذاری جمعی به این عدد دست یابد.

 البته شرکت دانش‌بنیان گیلسا سود ۳۸ درصدی ۹ماهه را برای این پروژه درنظر گرفته است که رقم قابل توجهی است و در مقایسه با سودهای بانکی تقریبا 2 برابر است. تمامی مراحل اعتبار سنجی شرکت‌ دانش‌بنیان گیلسا توسط کارن کراد بررسی شده است و همانطور که گفته شد، سرمایه سرمایه‌گذاران، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیمه شده است. 

مخاطبان حقیقی می‌توانند با مراجعه به صفحه شرکت دانش‌بنیان گیلسا در سایت کارن کراد، از مبلغ ۵۰۰ هزارتومان تا ۲۰۰میلیون تومان روی این پروژه سرمایه‌گذاری کنند و در عرض ۹ ماه اصل پول خود را به همراه ۳۸ درصد سود دریافت کنند. همچنین در این صفحه اطلاعات بیشتری از این پروژه هم در دسترس است که می‌توانید با مطالعه آن‌ها به اطلاعات کامل‌تری دست پیدا کنید. اگر نیاز به اطلاعات دیگری هم داشتید که در سایت موجود نبود، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۶۰۸۸۶۰۹ تماس برقرار کنید تا مشاوران کارن کراد شما را راهنمایی کنند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.