درب اتوماتیک شیشه ای و بررسی انواع آن

درب اتوماتیک شیشه ای از مدرن‌ترین ورودی‌هایی است که برای ساختمان‌های پرتردد مانند بیمارستان، هتل، فروشگاه‌های بزرگ، بانک، رستوران و دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

درب‌های اتوماتیک علاوه بر اینکه باعث زیبایی محیط می‌شوند، در کاهش هزینه‌ها نیز تاثیر خوبی می‌گذارند. این درب‌ها از هدر رفت انرژی سرمایشی و یا گرمایشی محیط جلوگیری کرده و هزینه‌های مربوط به ایجاد هوایی متعادل در محیط را کاهش می‌دهند.

خرید درب اتوماتیک شیشه ای مناسب

درب‌های شیشه ‌ای اتوماتیک مختلفی در بازار وجود دارد. هر کدام از انواع درب‌ها طراحی و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. پیش از خرید درب اتوماتیک، باید حتما به شرایط محیطی که قرار است درب شیشه‌ای در آن قرار بگیرد توجه کنید؛ سپس باتوجه به ویژگی درب‌های اتوماتیک مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این قسمت از مقاله انواع درب شیشه ای اتوماتیک را بررسی کرده و ویژگی‌های هر کدام را مطرح خواهیم کرد.

درب شیشه ای اسلایدینگ

درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ یکی از انواع درب شیشه ای است. این درب به صورت تک لته یا 2 لته مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب شیشه‌ای اسلایدینگ به صورت ریلی حرکت می‌کند، درنتیجه برای فضاهای کوچک بهترین گزینه است. این درب‌ها با حرکت کشویی خود، تجربه‌ای خوب برای کاربران، در هنگام ورود ایجاد می‌کنند.

درب تلسکوپی

یکی دیگر از انواع پرطرفدار درب شیشه ای اتوماتیک، درب شیشه‌ای تلسکوپی است. درب‌های تلسکوپی و اسلایدینگ ظاهری شبیه به هم دارند، با این تفاوت که درب شیشه‌ای تلسکوپی، قابلیت این را دارد که فضای بیشتری برای عبور افراد یا اشیاء ایجاد بکند.

درب اتوماتیک سوئینگ

درب‌های سوئینگ یکی از متفاوت‌ترین درب‌هایی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب‌ برخلاف انواع درب اتوماتیک که حرکتی ریلی دارند، به صورت بازویی باز و بسته می‌شود.

درب شیشه ای گرد

درب شیشه ای گرد از زیباترین درب‌های اتوماتیک است که در ورودی ساختمان‌های مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اکثرمکان‌های پرتردد مانند هتل‌ها، از این درب‌های شکیل و قوسی استفاده می‌شود. 

درب اتوماتیک

قطعات درب اتوماتیک 

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای از فاکتورهای مهم و تعیین کننده قیمت و کیفیت نهایی محصول هستند. هر درب شیشه‌ای از اجزای مختلفی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها را در این قسمت بررسی کرده‌ایم.

شیشه سکوریت

یکی از قطعات مهمی که در تولید درب شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیشه سکوریت است. این شیشه مقاوم‌ترین محصول دربرابر انواع ضربه‌ها است و تقریبا تا 7 برابر بیشتر از انواع شیشه مقاومت دارد. شیشه سکوریت هنگامی که شکسته می‌شود، تبدیل به قطعاتی کم خطر می‌شود.

هنگر درب شیشه‌ای

هنگر یکی از اصلی‌ترین قطعات درب اتوماتیک شیشه ای است. هنگرها معمولا در خود ریل قرار می‌گیرند. هنگر در میان تسمه و لت‌ها نصب شده و پس از حرکت تسمه، باعث باز یا بسته شدن لت‌ها می‌شود. خار هنگر وسیله‌ای است که این قطعه را به لت متصل کرده است.

باتری درب اتوماتیک

در کنار برق اصلی که به درب اتوماتیک متصل است، قرار دادن باتری نیز در این وسیله ضروری است. باتری این درب‌ها در هنگام اتصال یا قطعی برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. درصورتی که درب اتصالی به برق اصلی نداشته باشد، می‌توان بااستفاده از باتری، تا 300 بار درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک را حرکت داد.

سنسور

سنسور یکی از کلیدی‌ترین قطعاتی است که در درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد. این قطعه فرمان باز شدن درب برای ورود یا خروج اشیاء و افراد را صادر می‌کند. سنسور از برخورد لته درب‌ها با اشیاء، جلوگیری می‌کند.

انواع سنسورهایی که در درب اتوماتیک بکار می‌روند، در 3 دسته قرار می‌گیرند. 2 نوع این سنسورها از طریق دریافت امواج مادون قرمز فعالیت می‌کنند و 1 نوع دیگر از این سنسورها، با دریافت امواج الکترومغناطیسی، فرمان جهت حرکت را صادر می‌کند.

موتور درب شیشه ای اتوماتیک

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر روی قیمت درب شیشه‌ ای اتوماتیک، کیفیت و مارک موتور آن است. حرکت لت‌های درب اتوماتیک بافرمان موتور این محصول انجام می‌شود.

در موتور درب اتوماتیک، جریان الکتریکی وارد شده به دستگاه به نیروی مکانیکی تغییر پیدا می‌کند؛ درنتیجه لت‌ها به جهت‌های مورد نظر حرکت می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع موتورهای باکیفیتی که در بازار وجود دارند، همراه ما باشید.

موتور دانکر آلمان

موتور دانکر آلمان بهترین موتور درب شیشه‌ای موجود در بازار است. این موتور دارای حک ساخت آلمان است. برای خرید موتور درب شیشه‌ای، حتما به برندهای نام آشنا و معتبر اعتماد کنید. موتور دانکر آلمان از باکیفیت‌ترین موتورها می‌باشد.

مدل لابل و بارزانته

موتور مدل لابل ساخت کشور ایتالیا است. ممکن است خرید برندها و نام‌های معروفی که در بازار وجود دارد، کمی هزینه‌بر باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که موتور خوب، طول عمر بالایی دارد و به صورت مسمتر نیازی به تعمیر پیدا نمی‌کند.

مدل بارزانته نیز از دیگر موتورهای موجود در بازار است که تولید کشور ایتالیا است. موتور بارزانته از آن دست موتورهایی است که کیفیت خوب و دوام بالایی دارد.

درب شیشه ای ساده

قیمت درب شیشه ای ساده

همانطور که می‌دانید، قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تحت تاثیر پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. اپراتوری که برای نصب درب شیشه‌ای به آن سفارش کار می‌دهید و یا قطعاتی که در درب شیشه ‌ای اتوماتیک بکار می‌گیرید، همه آن‌ها در قیمت نهایی محصول تاثیر گذار هستند. در ادامه این چند فاکتور مهم را بررسی خواهیم کرد.

اپراتور نصب درب شیشه‌ ای

اپراتورهای خارجی هزینه‌های بسیار بالایی دارند و بسیاری از آن‌ها هیچ نمایندگی فروشی در ایران ندارند. بهتر است برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای به برندهای ایرانی اصل اعتماد کنید.

قطعات بکار رفته در درب اتوماتیک

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت درب اتوماتیک، قطعات بکار رفته در آن است. اگر تمام قطعات را از برندهای اصل و خارجی خریداری کنید، ممکن است هزینه نهایی برای شما بسیار گران تمام شود.

درنتیجه بهترین کار خرید قطعات مهم، از برندهای اصل و اعتماد به شرکت‌های ایرانی برای خرید قطعات کم اهمیت‌تر است. به طور مثال مواردی مانند موتور و یا سنسور را بهتر است از برندهای اصل تهیه کنید. برای خرید موتور می‌توانید به موتور دانکر آلمان و سایر برندهای خارجی اعتماد بکنید.

وجود فریم

برخی از درب‌های شیشه‌ای دارای فریم می‌باشند اما برخی از آن‌ها فاقد این آپشن هستند. معمولا درب‌هایی که فریم دارند، گران‌تر هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.