نرخ و ارزان ترین قیمت بیمه بدنه سمند در ماه های آخر سال 1400

با توجه به اینکه از این خودرو برای تردد در جاده های بین شهری هم استفاده می شود، در بیشتر تصادفات در این جاده ها شاهد حداقل برخورد یک سمند با خودروهای دیگر بوده ایم.

مسئله تصادف برای خود یک بحث است، مسئله خسارتی که به خود خودروی سمند هم وارد می شود، بحث جداگانه ای است که باعث افزایش نگرانی رانندگان مقصر می شود.

آسیب های وارد شده به شخص ثالث را که بیمه شخص ثالث تحت پوشش قرار می دهد؛ اما برای جبران هزینه آسیب های وارد شده به بدنه خودروی مقصر، باید از بیمه بدنه سمند استفاده کرد. بیمه بدنه سمند از بیمه نامه های پرفروش است که خسارت های مالی وارد شده به خودروی مقصر را پوشش می دهد؛ بیمه بدنه خودروی سمند اختیاریست، و بر خلاف بیمه شخص ثالث که برای دارندگان این خودرو اجباریست، برای خرید بیمه بدنه الزامی وجود ندارد. تنها کافیست در ادامه مقاله ما را همراهی کنید، تا به بررسی پوشش‌ها و نحوه محاسبه قیمت بیمه بدنه بپردازیم. 

بیمه بدنه سمند چیست؟

بیمه بدنه سمند خسارت های وارد شده به بدنه خودرو سمند مقصر را پوشش می دهد. در حقیقت اگر در تصادفی بین مالک خودروی سمند و دیگری، سمند مقصر باشد، بیمه گر متعهد است تا خسارت وارد شده را جبران کند. البته فقط تصادف بین دو خودرو نیست، بلکه خسارت تصادف با شی ثابت یا سرقت کلی هم پوشش داده خواهد شد. بیمه گزار با پرداخت حق بیمه و خرید پوشش های اضافی و مورد نیاز، بدنه خودروی خود را در برابر آسیب ها پوشش خواهد داد.

موارد تحت پوشش بیمه بدنه سمند چیست؟

در بیمه بدنه سمند شما می توانید دو نوع خسارت را تحت پوشش قرار دهید. این دو نوع خسارت شامل اصلی و اضافی هستند. با خرید هر بیمه بدنه، موارد اصلی تحت پوشش قرار می گیرند؛ اما پوشش اضافی شامل مواردی است که بیمه گزار می تواند هر کدام را به دلخواه خود انتخاب کرده و به پوشش بیمه بدنه خود اضافه کند.

پوشش های اصلی بیمه بدنه سمند شامل موارد زیر است:

• سرقت کلی

• خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود

• رخ دادن حادثه برای اتومبیل

• خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.

• خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.

پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه اتومبیل

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:

• دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه ها و سایر لوازم خودرو

• شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی

• غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات

• حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان

سمند-سیل

اگر سمند در سیل گیر کند ، بیمه بدنه  خسارت آن را جبران خواهد کرد.

• حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

با توجه به بالا بودن قیمت قطعات خودرو و احتمال آسیب دیدگی انواع خودروها در جریان تصادفات و حوادث رانندگی، ما تمدید یا خرید بیمه بدنه ارزان را برای انواع خودروها پیشنهاد می‌کنیم.

رانندگان عزیز باید دقت کنند که در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر هم ، خسارات مزبور تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی گیرند. به بیان دیگر هنگام  وارد شدن خسارت از سمت این موارد، بیمه گر هیچگونه تعهدی در قبال پرداخت خسارت نخواهد داشت:

• خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم

• خسارت‌های ناشی از انفجارهای هسته‌ای

• خسارت وارد شده به صورت عمدی

• خسارت‌های ناشی از گریز از مأموران نیروی انتظامی

• خسارت‌های ناشی از حوادث به دلیل مست بودن یا مصرف مواد توسط راننده

• خسارت‌های ناشی از بکسل کردن

• گواهینامه نداشتن راننده یا باطل شدن توسط پلیس (البته تمام شدن تاریخ اعتبار به معنای باطل شدن نیست.)

• خسارت‌های ناشی از وسایل و دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی به بدنه

• خسارت‌های ناشی از حمل بار غیرمجاز

قیمت بیمه بدنه سمند

قیمت بیمه بدنه سمند بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. هر کدام می تواند درصدی باعث تغییر و افزایش قیمت شود. مولفه-هایی که در قیمت نهایی بیمه بدنه سمند تأثیرگذار هستند، شامل موارد زیر هستند:

سال ساخت خودروی سمند:

 در صورتی که سال ساخت خودرویی قدیمی باشد، قیمت بیمه بدنه آن افزایش پیدا خواهد کرد. بعضی شرکت های بیمه گر، خودروهای قدیمی سمند را بیمه نمی کنند.

نوع خودرو:

 نوع خودروی سمند از دیگر عواملی است که می¬تواند روی قیمت بیمه بدنه تاثیر بگذارد.

کاربری خودرو: 

کاربری خودرو دیگر مولفه مهمی است که می تواند باعث افزایش قیمت بیمه بدنه شود. برای خودروهایی با کاربری عمومی مانند تاکسی به دلیل اینکه نرخ تصادف بالایی دارند، بیمه گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند.

تخفیف عدم دریافت خسارت:

 اگر بیمه گزار در طول مدت بیمه نامه خود تصادف نداشته و آسیبی به بدنه خودروی او وارد نشده باشد، به او تخفیف عدم دریافت خسارت تعلق خواهد گرفت. درصد تخفیف بسته به سال متفاوت بوده و بیشتر خواهد شد. برای سال اول، دوم، سوم و چهارم درصد تخفیف برابر با 25، 35، 45 و 60 درصد است. باید گفت که بیمه بدنه چیزی به اسم جریمه دیرکرد ندارد. 

تخفیف پرداخت نقدی:

در صورت پرداخت نقدی، درصدی به عنوان تخفیف برای بیمه‌گزار در نظر گرفته خواهد شد.

تخفیف خودروی صفر:

خودروهای سمند صفر تا سه ماه بعد از تولید و خروج از کارخانه مشمول این تخفیف خواهند بود.

ارزش روز خودرو:

میزان ارزش سمند بر قیمت نهایی بیمه بدنه تاثیرگذار است.

ارزش سمند

ارزش روز خودروی سمند در تعیین نرخ بیمه بدنه نقش دارد.

پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه بدنه

با انتخاب هر پوشش اضافی، مبلغی به نرخ پایه بیمه بدنه اضافه خواهد شد.

شما می‌توانید برای استعلام، تمدید یا خرید آنلاین ارزان ترین بیمه بدنه سمند به این لینک مراجعه نمایید.

استعلام و خرید ارزان ترین بیمه بدنه سمند در کمتر از سه دقیقه 

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی بیمه بدنه سمند 

بهترین بیمه بدنه سمند، موردی است که بیشترین پوشش دهی را داشته باشد. با توجه به آمار تصادف بالا، بهتر است که همین الان اقدام به خرید بیمه بدنه سمند کنید. به ویژه برای آن-هایی که از این مدل برای کاربری عمومی از جمله تاکسی یا مسافرکشی استفاده می کنند. بهترین و سریع راه خرید بیمه بدنه خودروی سمند از بیمه دات کام، سامانه فروش آنلاین انواع بیمه نامه، است. با ورود به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات اولیه، بیمه نامه شما صادر و ارسال خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با مشاوران و متخصصان بیمه دات کام تماس حاصل فرمایید:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.