مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین ضمن بیان این مطلب، در خصوص وضعیت بیمه‌های آتش‌سوزی و کم‌توجهی شرکت‌ها به فروش این بیمه‌نامه گفت: برخی شرکت‌ها سیاست کلی خود را روی بیمه‌های عمر و زندگی و در برخی از شرکت‌ها حتی بیمه درمان و شخص ثالث متمرکز کرده‌اند، از این رو با توجه به امکاناتی که برای این رشته‌ها در نظر می‌گیرند، بیمه آتش‌سوزی هم مغفول می‌ماند.

امرالله زاده‌محمدی ادامه داد: علاوه بر این، موضوع کارمزد نیز مطرح است. کارمزد بیمه‌های آتش‌سوزی در بخش مسکونی مناسب است، اما در سایر رشته‌های بیمه آتش‌سوزی کارمزد آن کافی نیست و نیاز به بازنگری دارد‌. به عنوان مثال، در حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی و انبار، کارمزدها پایین است و برای نمایندگان و کارگزاری‌ها جذابیت کمتری دارد که روی این موضوع کار کنند. بنابراین نیاز است که  روی این بخش‌ها بیشتر کار شود و کارمزدها افزایش یابد.

وی  با بیان اینکه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در بیمه کارآفرین انجام شده است افزود: طرح تدبیر از جمله طرح‌هایی است که بیمه کارآفرین در حوزه آتش‌سوزی عملیاتی کرده است. این طرح ساختمان و اثاثیه منزل را تحت پوشش قرار می‌دهد و پنج گروه و طبقه در خصوص سرمایه‌های مختلف تعریف ‌شده است. محمدی  با بیان اینکه مسوولیت مالی و جانی، نقص عضو و هزینه اسکان و همچنین بعضی از خطرات و حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و ... داخل این طرح گنجانده ‌شده است یادآور شد: این طرح به‌صورت یک بسته و پکیج طراحی ‌شده که می‌تواند در بیمه آتش‌سوزی عمومی نیز استفاده شود. در این طرح منزل مسکونی وقتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، علاوه بر ساختمان و تاسیسات و اثاثیه بیمه‌گذار و اعضای خانواده در مقابل فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی ناشی از حوادث نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد. مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین با تاکید بر اینکه علاوه براین هزینه اسکان و مسوولیت مالی در مقابل همسایگان نیز در این طرح قابل پوشش است، افزود: مزیت این طرح این است که سرمایه‌ها متغیر است، یعنی با هر سرمایه‌ای که بیمه‌گذار درخواست کند مانند هزینه‌های پزشکی و... می‌توانیم آن را در اختیار مشتری قرار دهیم.

مدیر بیمه آتش‌سوزی بیمه کارآفرین با اعلام اینکه در رشته بیمه آتش‌سوزی مسکونی، صدور بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود افزود: البته در خصوص پرداخت خسارت‌های آنلاین در آینده به‌صورت جزئی امکان‌پذیر است و برای خسارت‌های بالا این امکان فراهم نیست، چراکه دراین باره نیاز به حضور فیزیکی  کارشناسان و بررسی دقیق و همه‌جانبه است.  

وی در خصوص مهم‌ترین چالش بیمه آتش‌سوزی و صنعت بیمه اظهار کرد: برخی قوانین بیمه و آیین‌نامه‌ها نیاز به بررسی و بازنگری و بازتعریف مجدد دارند. دنیا به لحاظ تکنولوژی پیشرفت و دستاوردهای مهمی داشته و با ورود به عصر دیجیتال تغییرات و تحولات چشمگیر با سرعتی بیشتر از آنچه متصور بودیم در حال گسترش است.