بهترین نهال گردوی کشور در سال 1400 کدام است؟

 از طرفی به علت محصول دهی بسیار عالی و عمر اقتصادی بالایی که دارد؛ سودآوری و بهره وری بینظیری در بین سایر ارقام میوه به خود اختصاص داده است. برای انتخاب و خرید نهال گردو باید بدانیم کدام یک از ارقام گردو برای باغ ما مناسب است.

یعنی با کاشت کدام نهال گردو در باغ با سازگاری بسیار عالی نهال‌ها؛ به سودآوری حداکثری دست میابیم. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا راهکارهای اساسی در شناخت و انتخاب بهترین نهال گردو را بشناسیم.

سپس به معرفی ۵ مورد از بهترین نهال‌های گردو که میتوان در سرتاسر کشورمان کاشت خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما در نهالستان پالیزگردو همراه باشید.

چگونه میتوانیم بهترین نهال گردو را برای باغ خودمان انتخاب نماییم؟

شناخت و انتخاب و خرید نهال گردو کار چندان دشواری نیست. به شرط آنکه نکات مرتبط با خرید بهترین نهال گردو در باغمان را بدانیم. و پس از مقایسه ی شرایط مطلوب نهال با شرایط اقلیمی و آب وهوایی در شهرمان؛ نهال گردوی مورد نظر خود را بیابیم.

 ۱۰ نکته اساسی که هر باغداری پیش از خرید نهال گردو باید بداند :

سازگاری نهال با شرایط آب وهوایی در شهرمان :

 پیش از خرید نهال گردو باید از وضعیت آب وهوایی و منطقه ای در شهرمان آگاه شویم. تا به این ترتیب بدانیم کدام یک از ارقام گردو در باغ ما رشد مناسبی دارد. برای این کار میتوانید نام شهر خود را در مرورگر گوگل جستجو نمایید. تا از اطلاعات کلی شرایط شهر خود آگاه شوید. سپس با مطالعه اطلاعات نهال در سایت پالیزگردو بهترین نهال گردو را انتخاب نمایید. بهترین آب وهوا برای کاشت نهال گردو، آب وهوای مدیترانه ای است. بهتر است هوای منطقه در تابستان‌ها معتدل و در زمستان‌ها سرد باشد. نیاز سرمایی درختان گردو نیز اغلب از ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت قرارگیری در دمای ۰ -۷ درجه سانتیگراد میباشد، که لازم است در فصل زمستان برطرف شود.

سازگاری نهال گردو با خاک باغمان :

بهترین خاک برای کاشت نهال گردو، خاک نیمه سنگین و شنی و لومی یکدست و رسی با عمق زیاد است. بدترین خاک نیز خاک رسی سنگین و با رطوبت زیاد است. خاک باید دارای زهکشی مناسبی باشد و به خوبی تهویه هوا در آن انجام گیرد.

آگاهی از ارتفاع از سطح دریای شهر و نهال گردو :

پس از آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه باغمان، لازم است از ارتفاع از سطح دریای مطلوب نهال نیز آگاه شویم. اغلب بهترین نهال‌های گردو قادرند در ارتفاع بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا به خوبی رشد کنند. این ارتفاع بیش از ۹۰ درصد باغ‌های کشورمان را در برمیگیرد.

سازگاری نهال با حداکثر و حداقل دمای شهرمان :

بهترین دمای رشد نهال گردو بین ۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. دمای هوا نباید بیش از ۳۷ درجه و کمتر از ۲۰- درجه سانتیگراد باشد. در فصل گلدهی و جوانه زنی درختان؛ دمای هوای کمتر از ۵- درجه سانتیگراد گل‌ها را میسوزاند. در زمان گرده افشانی نیز بهترین دما برای درختان بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است.

سازگاری نهال با رطوبت و خشکی هوا :

 اگر در منطقه ای بسیار خشک و یا بسیار مرطوب قرار دارید. باید توجه داشته باشید که نهال گردویی که انتخاب میکند قابلیت رشد در شرایط خاص منطقه شما را دارد یا خیر. رطوبت و یا خشکی بیش از حد میتواند سلامت درختان را به خطر بیاندازد.

آگاهی از حداکثر محصول دهی نهال گردو :

 علاوه بر فراهم سازی شرایط مساعد برای کاشت پیش از خرید نهال گردو؛ محصول دهی حداکثری درختان گردو به نحوه نگهداری آنها نیز وابسته است. امروزه با استفاده از پیوندها و اصلاحات در درختان؛ محصول دهی درختان گردو بین ۷ تا ۱۶ تن در هکتار میباشد.

گردو

آگاهی از حداکثر عمر اقتصادی نهال گردو :

عمر اقتصادی به حداکثر زمانی گفته میشود که درخت گردو به محصول دهی حداکثری خود ادامه میدهد. عمر اقتصادی درختان گردو با اصلاحات انجام شده توسط نهالستان‌ها بهبود چشمگیری یافته است. به طور معمول درختان گردو قادرند بین 80 تا 200 سال عمر اقتصادی داشته باشند. لازم است بدانید که تنها با کاشت نهال گردو در شرایط رشد مطلوب و همچنین نگهداری صحیح از درختان و آبیاری و کوددهی به موقع آنها میتوانید به عمر اقتصادی حداکثری درختان دست یابید.

آگاهی از مقاومت حداکثری نهال در برابر آفات و بیماری‌ها :

 مقاومت بالای درختان در برابر بیماری‌ها و آفات میتواند در هزینه‌های نگهداری ما موثر باشد. البته اغلب درختان گردو در برابر برخی از بیماری‌ها آسیب پذیرند. با سمپاشی و کوددهی و آبیاری منظم درختان از آنها در برابر ابتلا به بیماری‌ها و آسیب پذیری در برابر آفات محافظت نمایید.

آگاهی از سن بلوغ نهال گردو :

 اغلب درختان گردو از همان سال اول محصول دهی را آغاز مینمایند. البته این محصول دهی بسیار کمتر و با کیفیت پایین تر انجام میشود. که برای عرضه در بازار مناسب نیست. سن بلوغ نهال به سنی گفته میشود که درخت محصول دهی حداکثری و باکیفیت خود را آغاز میکند. سن بلوغ اغلب درختان گردو 5 سالگی است. به این ترتیب با نگهداری از نهال؛ باردهی و درامدزایی از درختان از 5 سالگی آنها آغاز خواهد شد.

کیفیت محصولات گردو :

 کیفیت محصولات گردو مهم ترین عامل در قیمت گذاری آنها میباشد. هرچه میوه‌های درشت تر و باکیفیت تر و پوست کاغذی تری به بازار عرضه نماییم. درامد حاصل از فروش محصولات نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال وزن محصولات نهال گردو چندلر پیوندی تا 15 گرم (به همراه پوست چوبی) میباشد.

خرید نهال گردو نیازمند به تحقیق و بررسی و شناخت درست و اصولی بهترین نهال گردو میباشد. مشاوران ما در نهالستان پالیزگردو با مشاوره رایگان در این مرحله همراه شما خواهند بود. شما میتوانید پیش از خرید نهال گردو از مشاوره متخصصین ما بهره مند شوید.

5 مورد از بهترین نهال گردو برای کاشت در سرتاسر کشور

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد. مطالعه اطلاعات محصول و مقایسه ی آن با شرایط باغ خودمان میتواند علاوه بر انتخاب نهال گردوی مناسب، به افزایش باردهی درختان و افزایش سازگاری پذیری آنها نیز کمک شایانی نماید. درختان گردویی که در ادامه به آنها اشاره مینماییم. بهترین نهال گردو در بیش از ۹۰ درصد باغ‌های کشور میباشند. به این ترتیب شما میتوانید با یک مقایسه ی ساده؛ بهترین نهال را برای باغ خود انتخاب نمایید.

نهال گردو پالیزکانادایی : نهال گردو پالیزکانادایی بیشترین باردهی را در ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا دارد. محصول دهی آن 2 برابر بیشتر از سایر درختان گردو در سن بلوغ و تا 16 تن در هکتار است. عمر اقتصادی آن نیز به 100 سال میرسد.

نهال گردو چندلر پیوندی : نهال گردو چندلر پیوندی بهترین نهال گردو برای کاشت در ارتفاع بین 100 تا 1500 متر از سطح دریا است. که تا بیش از 100 سال و هرساله تا 7 تن در هکتار محصول دهی حداکثری دارد.

نهال گردو فرنور پیوندی : نهال گردوی فرنور پیوندی با ارتفاع بین 1500- 3000 متر سازگاری حداکثری دارد. این رقم تا 100 سال به محصول دهی حداکثری خود در حدود 8 تن در هکتار ادامه میدهد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر : نهال گردو ژنوتیپ برتر بهترین و طولانی ترین عمر اقتصادی را دارد. محصول دهی حداکثری آن تا 200 سال و هر سال تا 8 تن محصول در هکتار تولید میکند. ارتفاع مطلوب برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر نیز بین 0- 3000 متر از سطح دریا میباشد.

نهال گردو خوشه ای فرانسه : بهتر است نهال گردو خوشه ای فرانسه در ارتفاع 500 تا 1500 متر از سطح دریا کاشته شود. به این ترتیب محصول دهی آن تا 7 تن در هکتار و عمر اقتصادی آن نیز تا بیش از 100 سال خواهد بود.

نهالستان پالیز

همانطور که دانستید؛ انتخاب و شناخت و خرید بهترین نهال گردو کار چندان دشواری نیست. از طرفی شما میتوانید از مشاوره رایگان متخصصین ما در نهالستان پالیزگردو نیز بهره مند شوید. به این ترتیب بهترین نهال گردو با بیشترین سازگاری و بهترین محصول دهی در منطقه و باغ خود را خریداری نموده و با فراهم سازی شرایط مساعد برای رشد درخت؛ یک باغ پربار را برای خود ایجاد خواهید نمود. همچنین با فروش میوه گردو هرساله به درآمدزایی بسیار عالی از باغ دست میابید.

نهالستان پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی با بیش از نیم قرن سابقه ی فعالیت در سرتاسر مراحل خرید نهال گردو تا کاشت آن در باغ و نحوه ی نگهداری همراه شما خواهد بود. نهال‌های تولیدی در این مرکز همگی اصلاح شده و با کیفیت بالا و آماده ی کاشت در بیشتر نقاط کشورمان میباشند. با خرید نهال گردو از نهال فروشی پالیزگردو, گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی معتبر از نهالستان دریافت نموده و شامل دریافت سایر خدمات رایگان ما خواهید شد. جهت خرید نهال گردو و یا کسب اطلاع از قیمت نهال گردو در سال 1400 با متخصصین ما در دفتر مرکزی نهالستان گردوی پالیزگردو در تماس باشید.

شماره تماس  : مهندس سعید قاسمی ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳/ ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳/ ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

آدرس سایت پالیزگردو palizgerdo

آدرس نهالستان : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.