مهندسی فروش پروژه های تجاری و چند منظوره. مسکونی و اداری

 همچنین این موضوع که قرار است پس از ساخت یک پروژه عمرانی چه نوع بهره برداری از آن صورت گیرد، به مدیریت خاصی نیاز دارد که لازم است پیش از ساخت و شروع پروژه عمرانی درباره آن‌ها فکر کرد و آن را به بهترین شیوه مدیریت نمود.

ما در این مطلب سعی داریم درباره این موضوع یعنی مهندسی فروش پروژه ‎های ساختمانی اعم از مسکونی، اداری و تجاری و ... صحبت کنیم و در خصوص بهره برداری از املاک ساخته شده، مهندسی خرید و فروش مسکونی، فروش تجاری و چند منظوره و همچنین تهاتر متریال ساختمانی مورد نیاز ساخت اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

مهندسی فروش املاک و مستغلات به چه معناست؟

می‌دانید که برای ساخت یک پروژه مسکونی و یا تجاری عوامل مختلفی باید دست به دست هم دهند تا یک پروژه با موفقیت و البته کیفیت بالا به سرانجام برسد. در این میان مسائل اقتصادی و سیاسی می‌تواند جامعه را دستخوش تغییر و تحول کرده و بزرگ‌ترین تغییرات را در حوزه ساخت و ساز و تغییر قیمت املاک مسکونی و تجاری به وجود آورد. بنابراین مدیریت یک پروژه باید بتواند علاوه بر مدیریت مراحل ساخت و تامین مصالح و متریال ساختمانی مورد نیاز پس از ساخت و تکمیل پروژه عمرانی آن را به فروش برساند.

مهندسی فروش در واقع به ترکیبی از مبحث فروش و مهندسی گفته می‌شود که در بازارهای صنعتی و تجاری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و لازم است تیم مورد نظر با گرفتن تصمیمات مختلف در این حوزه، در حیطه فروش مسکونی و یا فروش تجاری و چند منظوره به جای استفاده از روش‌های قدیمی و یا توجه به آن چه در حال حاضر مد نظر برخی از خریداران است، از روش‌های تجزیه و تحلیل بازار استفاده کرده و تصمیم گیری‌ها را مبتنی بر اطلاعات فنی لحاظ نماید.

با توجه به آنچه گفتیم، مهندسی فروش به نوعی عملکرد در فروش و خرید گفته می‌شود که در آن فروشنده با ویژگی‌ها و اهداف مهندسی فروش آشناست و علاوه بر روش‌های فروش می‌داند از چه روش‌هایی برای مشاوره دادن و پشتیبانی استفاده نماید. بنابراین از جمله مهارت‌های یک تیم مهندسی فروش حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آشنایی با مهارت‌های کسب و کار

  • معرفی و ارائه محصول

  • ایجاد ارتباط با مشتری

  • درک کامل از هدف پروژه و فروش آن

مهندسی خرید در حوزه پروژه‌های ساختمانی به چه معناست؟

امروزه در بسیاری از پروژه‌ها علاوه بر تیم مهندسی فروش، نیاز به وجود تیم مهندسی خرید نیز  احساس می‌شود. مهندسان و کارشناسانی که در این تیم فعالیت می‌کنند می‌توانند ارتباط مناسبی را بین روش‌های مهندسی در حوزه‌های مختلف و بازار محصولات گوناگون برقرار نمایند.

با استفاده از روش مهندسی خرید در پروژه‌های عمرانی مسکونی و تجاری تیم مورد نظر می‌تواند با در نظر گرفتن نقشه‌ها و چگونگی طراحی سازه، استانداردهای لازم را ارزیابی کرده و مواد، مصالح و تجهیزات مورد نیاز را با توجه به میزان بودجه‎ای که در اختیار دارد از بازارهای داخلی و بین المللی تامین نماید.

پروژه ساختمانی

در تیم مهندسی فروش پروژه‎های ساختمانی به چه نیروهایی نیاز است؟

در تیم مهندسی فروش لازم است افرادی حضور داشته باشند که بتوانند تحقیقات وسیعی را در بازار انجام داده و بر مواردی همچون مهندسی معماری، برق، عمران و مکانیک و همچنین مدیریت اجرایی پروژه، مدیریت مالی و بودجه بندی اشراف داشته باشند و بتوانند با قیمت‌گذاری صحیح واحدها، تحلیل رقبا، تحلیل مشتریان و همچنین الگوهای تصمیم گیری موفق، کمک کنند تا در فروش مسکونی و یا فروش تجاری و چند منظوره، عملیات فروش به خوبی صورت گیرد.

شاید یک نکته مهم در امر مهندسی فروش پروژه‌های ساختمانی این موضوع باشد که تیم مهندسی خرید یا فروش باید این توانمندی را داشته باشد که مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کرده و یا حتی پروژه‌ای که با نقاط ضعف همراه است را بتواند به مشتری بفروشد. حتی اگر این پروژه مورد نظر و دلخواه خریدار نباشد. در این صورت است که خطاها و موانع کمتر شده و فروش مسکونی و فروش تجاری و چند منظوره با سرعت بیشتری پیش رفته و به بهره برداری مورد نظر خواهد رسید. یکی از روش‌های مهندسی فروش، استفاده از روش تهاتر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تهاتر متریال ساختمانی هنگام ساخت پروژه به چه معناست؟

در شرایط حاضر به جهت وجود تحریم‌ها و گران شدن مصالح مختلف ساختمانی، سرمایه‌گذاران و سازندگان بسیاری از پروژه‌های مسکونی و تجاری ممکن است با مشکل تامین متریال ساختمانی مواجه شوند. بنابراین یکی از روش‌هایی که در چند سال اخیر کمک می‌کند تا کار ساخت و ساز با سرعت پیش رود تهاتر متریال ساختمانی است. در این شیوه تامین کننده در قبال گرفتن یک یا چند واحد آپارتمانی یا تجاری و .. بسته به وسعت پروژه با پیمانکار قرار دادی منعقد می‌کند که مصالح مورد نیاز را تامین نماید.

اما نکته مهم در استفاده از این روش آن است که پیمانکار یا سازنده پروژه با استفاده از مهندسی فروش املاک و مستغلات و مشاوره و دریافت قیمت روز، واحدها را قیمت گذاری کرده و طبق قیمت از تولیدکنندگان مصالح اقدام به اخذ مصالح مورد نیاز می‌کنند و در انتها طبق قرارداد واحدها به تولید کننده تعلق می‌گیرد. در شیوه تهاتر اهداف زیر تامین می‌شود:

  • تأمین مالی پروژه

  • جبران کمبود نقدینگی ساخت پروژه

  • صرفه جویی در صرف پول نقد

  • امکان فروش سریع و آسان واحدهای پروژه

گروه تخصصی

گروه تخصصی عمران مسکن اطلس طوس

در شرایط و موقعیت فعلی که امر ساخت و ساز با مشکلات بالایی روبروست کمک گرفتن از تیم‌هایی که متشکل از اساتید، کارشناسان و افراد متخصص می‌باشد؛ می‌تواند به مدیران کمک نماید تا ضمن مرتفع ساختن مشکلات مختلف خود در امر ساخت پروژه‌های مسکونی و تجاری بتوانند واحدهای خود را با استفاده از روش مهندسی فروش پروژه‎‌های ساختمانی و فروش مسکونی و .. به فروش برسانند و بهره برداری نتیجه بخش و سودآوری از سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

گروه تخصصی عمران مسکن اطلس طوس در این حوزه فعالیت دارد و در طی فعالیت خود توانسته گام‌های مؤثری در جهت رشد کیفی خدمات در حوزه ساخت و ساز و همچنین فروش پروژه‌های عمرانی بردارد به طوری که مهندسی فروش املاک و مستغلات و تامین متریال و مصالح مورد نیاز ساخت و ساز به روش تهاتر گوشه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید. برای اطلاع از جزئیات فعالیت شرکت عمران مسکن اطلس طوس می‌توانید سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی http://www.atlastos.com/  ببینید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.