حقایق شگفت انگیزی که احتمالا آنها را نمی دانید!

 این نیروگاه‌های مغذی مملو از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مفید برای قلب هستند و با مصرف آن در رژیم غذایی روزانه می‌توان از خواص و فواید بی‌نظیر آجیل برای سلامتی بهره‌مند شد.

آنها دارای چربی و کالری زیادی هستند و به همین خاطر می‌توانند تا زمان وعده‌های غذایی اصلی، فرد را سیر نگه دارند و البته خوردن تعداد بیشتر آن نیز می‌تواند کاملا اشتها را از بین ببرند.

همه ما نیز با انواع آن آشنا هستیم و از آنها به عنوان تنقلات در مناسبت‌های مختلفی مانند عید نوروز، شب یلدا و غیره استفاده می‌کنیم. در مطلبی که از وبلاگ یکی از سایت‌های معتبر در حوزه آجیل و خشکبار منعکس می‌کنیم به بررسی یافته‌های پزشکی پیرامون انواع مغزها می‌پردازیم.

خواص مغزها برای سلامت قلب و کبد

مغزها و دانه ها غذاهای غنی از مواد مغذی، چربی‌های اشباع‌ نشده و سایر ترکیبات فعال زیستی هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به پروتئین گیاهی با کیفیت بالا، فیبر، مواد معدنی، تروکوفرول‌ها، فیتواسترول‌ها و ترکیبات فنلی اشاره کرد. آجیل‌ به خاطر این ترکیبات منحصربفرد خود به طور مفیدی بر سلامتی انسان تاثیر می‌گذارند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آجیل با کاهش بروز بیماری کرونر قلب و سنگ صفرا در زنان و مردان مرتبط است و می‌تواند تاثیرات مفیدی بر تنظیم فشار خون، کاهش التهابات و پیشگیری از سرطان‌ها و نیز پیشگیری از بیماری های قلب و کبد داشته باشد. (این مساله به خصوص برای سلامت قلب درباره شکلات تلخ هم بسیار صدق می‌کند) این محصولات بعلاوه در سلامت رگ ها و پاکسازی دیواره های آنها از انواع رسوبات هم مفید هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

آجیل1

سلامت عروق در گروی مصرف دانه‌های خام ارگانیک

در بدن انسان فرایندی به نام استرس اکسیداتیو وجود دارد که پدیده‌ای ناشی از عدم تعادل بین تولید گونه‌های واکنش‌پذیر اکسیژن و تجمع بیش از حد آنها در بدن است. رادیکال‌های آزاد نمونه‌ای از این گونه هستند و یکی از کارکردهای آن‌ها در بدن مبارزه با عفونت است. اما زمانی که تعداد رادیکال‌های آزاد در بدن زیاد می‌شود این مسئله منجر به بروز استرس اکسیداتیو می‌شود و این عارضه می‌تواند به بدن آسیب برساند.

برای مبارزه با استرس اکسیداتیو بدن باید آنتی‌اکسیدان تولید کند. این مساله به تقویت دیواره رگ ها می انجامد و به سلامت عروق بدن می انجامد. مصرف انواع دانه ها نظیر پسته و بادام از مهمترین کاربردهایی که دارند همین مورد است.

حاجی بادومی

آیا رژیم غذایی سالم و مصرف مغزها در پیشگیری آلزایمر موثر است؟

یک رژیم غذایی مناسب در طول زندگی می‌تواند ریسک بروز آلزایمر را تا حد زیادی کاهش دهد. با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی و اضافه کردن برخی ابرغذاها مانند مغزها به رژیم روزانه می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. مغزها از مهم‌ترین مواد غذایی برای بهبود سلامت مغز انسان هستند و باید به طور مداوم در رژیم غذایی قرار گیرند. این مواد خوراکی متشکل از اجزای مهمی هستند که سلامت نورون‌های مغزی را تقویت می‌کنند.

از جمله‌ی این مواد مغذی می‌توان به اسیدهای چرب امگا 3 اشاره کرد که همراه با مواد مغذی گیاهی دیگر مانند منیزیم و منگنز برای تقویت حافظه ضروری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فواید انواع دانه ها و مغزها حتما سری به وبلاگ آجیل فروشی حاجی بادومی بزنید. در این مطلب تلاش کردیم از با الگو گرفتن از محتوای تعدادی از مطالب آنها اطلاعات مفید و مختصری درباره فواید مصرف تعدادی از مغزهای محبوب بین ایرانی ها ارائه کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.