تزریق چربی چیست؟ مزایا و مراقبت های بعد از تزریق چربی

در این روش نواحی که چربی بیشتری دارند از چربی آنها برای فرم‌دهی _ افزایش حجم و سایز به دیگر نواحی تزریق می‌شود که یک روش بسیار موثر در جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

تزریق چربی چیست؟

ممکن است تزریق چربی را تحت عنوان پیوند چربی نیز بشنوید. این تکنیک یک عمل جراحی کم تهاجمی برای انتقال چربی است. در طی آن چربی در نواحی که انباشته شده، برداشته خواهد شد و به نواحی از بدن مانند صورت که حجم خود را از دست داده، تزریق می‎شود.

با استفاده از تکنیک‌های مدرن لیپوساکشن چربی به آرامی از نواحی مانند ران، شکم و باسن جدا خواهد شد، پس از فرآوری به مایع تبدیل شده و به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. این امر منجر به ایجاد ظاهری بسیار طبیعی برای فرد خواهد شد. در این شیوه درمانی خطر بروز عفونت در حداقل میزان خود قرار دارد.

 چربی ها از جاهایی مثل : شکم _ اطراف باسن و پهلو برداشته می‌شود و به نواحی مثل : پیشانی _ اطراف چشم _ گونه _ خط خنده _ لب تزریق می‌شوند. چون چربی از بدن خود شخص برداشته و تزریق می‌شود بنابراین حساسیت یا دفع پیوند وجود ندارد. کاربرد های تزریق چربی عبارتند از : 

با افزایش سن بافت چربی کم شده و چین و چروک هایی در صورت به وجود می‌آید که با تزریق چربی به آنها این مشکلات رفع می‌شوند.

مناطق لاغر و فرو رفته صورت مثل : گونه و زیر چشم با این تزریق پر می‌شوند.

لب ها _ گونه ها و چانه برجسته می‌شوند.

برجسته‌ کردن باسن.

برای بزرگ کردن سینه و بازسازی آن کاربرد دارد. 

برای جوانسازی دست و برای پر کردن جای زخم فرو رفته و سوختگی ها به کار می‌‌رود. 

برای لیفت و کشیده شدن پوست و پر کردن صورت از این روش استفاده می‌شود.

یکی از نکات مهم پشیمانی افراد بعد از تزریق چربی به بدن خود هست که با توجه به تورم بعد از تزریق پیشنهاد می شود به مدت 1 تا 2 ماه صبر کنن و نسبت به نتیجه عمل حساسیت نداشته باشید ، ماندگاری چربی تزریق شده حدود 3 تا 4 ماه است که توصیه می شود صبور باشین و مراقبت های لازم را انجام دهید.

نحوه تزریق چربی و مراحل آن :  

برای انجام این کار ابتدا محلی را که می‌خواهند چربی را از آن بردارند باید ضد عفونی شود و بی حس شود و با کمک سرنگ های مخصوص که سر آنها کانولا وصل شده از طریق سوراخ های کوچک، با فشار کم چربی زیر پوست به بیرون کشیده می‌شود بعد طی مراحل فرآوری، چربی ها با سرم شست و شو داده می‌شوند تا خون و مواد نا خالص آن از این برود سپس چربی به داخل سرنگ های یک سی سی کشیده می‌شود و برای تزریق آماده است.

 محلی که قرار است چربی به آن تزریق شود ضد عفونی و بی حس می‌کنند و با سر سرنگ یک سی سی که به سر آن کانولا وصل شده تزریق انجام می‌شود. تزریق چربی دائمی یک عمل سرپایی است که در مطب کلینیک زیبایی ره یا انجام می‌شود. که با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد و فقط گاهی بی هوشی خفیف انجام می‌شود. 

زمان عمل 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد و مدت زمان آن بستگی به وسعت محل تزریق چربی و مقدار تزریق دارد، این کار یک روش غیر تهاجمی است و تزریق به آرامی باید انجام شود که باعث جوانسازی و بازسازی حجم از دست رفته در بافتی که تزریق صورت گرفته می‌شود. 

این عمل توسط دکتر امید رحمانی در محل کلینیک ره یا واقع در آدرس کلینیک :

تهران خیابان ولیعصر خیابان فرشته شهید فیاضی جنب مسجد فرشته پلاک ۱۴۲ طبقه اول

شماره تماس :

۰۹۱۲۷۲۸۰۳۲۹ – ۰۲۱۲۲۰۲۷۱۸۶ – ۰۲۱۷۲۸۰۳

پست الکترونیکی :

info@rahyaclinic.com

سایت : www.rahyaclinic.com

امکان دارد متخصص مقدار زیادی چربی تزریق کند و علت این کار این است که درصدی از سلول های چربی زنده نمی‌ماند و از بین می‌روند و تزریق بیشتر باعث می‌شود که طی گذشت زمان حجم مناسب تزریق صورت گیرد. 

مزایا و معایب تزریق چربی :

مزایا :

 چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و صد در صد طبیعی می‌باشد بنابراین واکنش حساسیتی و پس زدن پیوند وجود ندارد.

 در اکثر افراد مقدار لازم و کافی از چربی برای تزریق وجود دارد.

 در هر نقطه‌ای از بدن می‌توان چربی برداشت ولی چربی های ران ها _ پهلو ها _ کنار زانو و زیر شکم مقاومت بیشتری دارند. 

 دوام چربی ها نسبت به فیلر های قابل جذب مثل اسید هیالورونیک که برای ژل لب به کار می‌رود، بیشتر است.

 بعد از تزریق چربی دائمی، چربی خون رسانی می‌شود و با بدن جوش می‌خورد و جزئی از بافت به حساب می‌آید و جا به جایی یا حرکت در زیر پوست وجود ندارد.

 عوارض این کار کم و هزینه آن مناسب است.

 چربی را می‌توان یک بار تهیه کرد و شش ماه در یخچال برای تزریق نگهداری کرد. 

 در چربی سلول های بنیادی وجود دارد که باعث ایجاد فاکتور های رشد می‌شوند که در بهبود و کیفیت بافت موثر می‌باشد.

معایب :

 بعد از تزریق ورم و کبودی وجود دارد.

ورم و کبودی

 در ناحیه تزریق بی حسی موقت وجود دارد.

 در نواحی تزریق و برداشت چربی زخم های کوچکی به وجود می‌آید که بعد از گذشت زمان کوتاهی خوب می‌شود و محو می‌شود ولی این امکان وجود دارد که کاملا از بین نروند.

 در طی چند ماه مقدار و حجم چربی از بین می‌رود. 

 دوره نقاهت دو هفته است که طی این زمان تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد.

مراقبت ها و ماندگاری بعد از تزریق چربی دائمی :

 درد و ورم در محلی که چربی از آن برداشت شده و جایی که تزریق صورت گرفته وجود دارد و عادی است.

 کبودی در زیر چشم ها وجود دارد که در مدت چند روز تا دو هفته از بین می‌رود.

 برای اینکه چربی تزریق شده جا به جا نشود بهتر است که چند روزی به آن محل دست نزنید.

 اگر تزریق در صورت انجام شده باشد باید چند روز هنگام استراحت سر را بالاتر از بدن قرار دهید تا ورم نکند.

 تا می‌توانید از خم کردن سر هنگام کار بپرهیزید.

 یک هفته ورزش سنگین نکنید و مصرف آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تا چند روز لازم است.

عوامل موثر و مراقبت های دیگر بعد از تزریق چربی

برای کاهش کبودی و تورم بعد از تزریق چربی تا دو روز هر ساعت به مدت ۱۵ دقیقه از ژل یخ استفاده کنید.

برای جلوگیری از ورم اضافه تر در هنگام دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.

از روز دوم به بعد می توانید، استحمام کنید.

از تحت فشار قرار دادن و ماساژ دادن ناحیه تزریق شده جدا خودداری کنید.

احساس درد اندکی در ناحیه تزریق شده طبیعی می باشد و با گذشت زمان بهبود می یابد، فرد می تواند برای کاهش درد از مسکن استفاده کند.

طی ۳ الی ۴ روز بعد از تزریق چربی از خم کردن سر به مدت طولانی اجتناب کنید.

در صورتی که تزریق چربی در دست ها انجام شده است تا دو هفته بعد از تزریق از انجام کارهای غیر ضروری خودداری کنید.

چین چروک

خطوطی که در چهره ظاهر می‎شوند، متاثر از عوامل ژنتیکی نیز هستند. یعنی گاهی ژنتیک سبب می‎شود تا در چهره خلاهایی وجود داشته باشد. به همین دلیل برخی از افراد دارای چانه و استخوان برجسته هستند، در حالی که دیگران صورت گردتر و گونه‌های پرتری دارند. مهم نیست شما به دلیل بالا رفتن سن و با هدف جوانسازی پوست اقدام به تزریق چربی گرفته‌اید و یا می‎خواهید چهره بهتری داشته باشید. در هر حال به نظر می‎رسد این تکنیک می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

ماندگاری تزریق چربی : 

افرادی که تزریق را انجام داده‌اند نتیجه طولانی مدتی را گرفتند و 32 درصد افرادی که تزریق انجام دادند به مدت 16 ماه ماندگاری داشته‌اند و درصد باقی مانده ممکن است بعد از مدتی نیاز به تکرار داشته باشند. ماندگاری را نمی‌توان دقیق مشخص کرد. در هر تزریق درصدی از سلول های چربی زنده می‌مانند. در نواحی که حرکت کمتری در آنها وجود دارد مثل : زیر چشم _ گونه ها _ پشت دست و سینه ماندگاری وجود دارد و نواحی که حرکت بیشتری دارند مثل اطراف دهان ماندگاری کمتر خواهد بود. 

چربی به آرامی در بدن جذب می‌شود و در اکثر بیماران 50 درصد چربی تزریق شده در چند ماه اول جذب می‌شود. به خاطر اینکه همه سلول های چربی زنده نمی‌مانند لازم است که بیشتر از حد ممکن تزریق انجام شود تا با گذشت زمان نتیجه مطلوب به دست آید. چربی را با پلاکت غلیظ شده prc ترکیب می‌کنند تا عمر طولانی ‌تری داشته باشند اکثر افرادی که این تزریق را انجام داده‌اند از نتیجه عمل راضی بوده‌اند و با انجام این کار مقدار قابل توجهی افتادگی و چین و چروک در آنها کم شده است. 

در اکثر افراد مقدار چربی تزریق شده به صورت دائم باقی می‌ماند که در افراد متفاوت است و در بعضی افراد برای از بین بردن کامل چین و چروک و افتادگی پوست تزریق دور دوم و سوم لازم می‌باشد. جدا کردن سلول های بنیادی از قسمت های مختلف بدن مورد توجه پژوهشگران بوده و در سال های اخیر سلول درمانی در زمینه جوانسازی پوست یک جایگاه ویژه پیدا کرده است. سلول بنیادی از بافت چربی ADSC گرفته می‌شود و در مقایسه با مغز استخوان در بدن به صورت بسیار زیاد وجود دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.