بیمه سرقت یا ردیاب خودرو، کدام بهتر است؟

 نگاهی به آمار در حال رشد سرقت خودرو در سال‌های گذشته نیز نشانگر همین موضوع است. از این رو روش‌های دیگری برای جلوگیری از سرقت خودرو مانند استفاده از ردیاب‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

از طرفی بعضی از افراد نیز با استفاده از بیمه سرقت خودرو تلاش می‌کنند تا در صورت به سرقت رفتن ماشین خود، بخشی از هزینه‌ها را جبران کنند. حالا سؤال مهم این است که استفاده از ردیاب خودرو برای جلوگیری از سرقت بهتر است یا استفاده از بیمه سرقت برای جبران هزینه‌های سرقت ماشین؟

در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم با بررسی مزایا و معایب بیمه سرقت خودرو و جی پی اس ماشین به این سؤال مهم پاسخ دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ردیاب خودرو، خودروی خود را ضد سرقت کنید!

در حال حاضر با توجه به تکنولوژی پیشرفته ردیاب‌ها، این لوازم ضد سرقت خودرو، از جمله بهترین و کارآمدترین روش‌های نا امید کردن سارقان است. ردیاب خودرو با اینکه قیمتی مشابه با بهترین دزدگیرهای بازار دارد، اما از لحاظ امکانات در سطح بسیار بالاتری قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها با کمک جی پی اس می‌توانند موقعیت دقیق خودرو روی نقشه را مشخص کنند.

به این ترتیب حتی اگر خودرو به سرقت رود شما می‌توانید به راحتی موقعیت مکانی لحظه‌ای ماشین خود را روی نقشه مشاهده کنید. همچنین بعضی از ردیاب‌های پیشرفته این امکان را به شما می‌دهند تا با ارسال یک پیامک، موتور ماشین خود را خاموش کنید. در نتیجه عملاً خودروی شما ضد سرقت خواهد شد.

ردیاب خودرو

مزایای نصب ردیاب خودرو 

علاوه بر امکاناتی مانند مشاهده لحظه‌ای وضعیت خودرو روی نقشه به همراه سرعت خودرو و امکان خاموش کردن ماشین از راه دور، از دیگر مزایای ردیاب‌ها این است که نصب ساده‌ای دارند. خصوصاً انواع ردیاب‌های مغناطیسی که بدون دردسر سیم کشی می‌توانند در قسمت‌های مختلف خودرو نصب شوند. از طرفی سارقان با تکنولوژی ردیاب‌ها آشنا نیستند و اکثر آن‌ها نمی‌توانند بفهمند که ردیابی روی خودرو نصب شده است. همه این موارد نشان می‌دهد که خرید جی پی اس ماشین روشی هوشمندانه برای ضد سرقت کردن خودرو است.

بیمه بدنه

بیمه سرقت خودرو؛ جبران خسارت‌های ماشین سرقت شده

زمانی که بیمه بدنه خودرو را خریداری می‌کنید، به صورت پیش فرض، می‌توانید از خدمات بیمه سرقت خودرو نیز بهره مند شوید. بیمه سرقت خودرو در واقع یکی از سه پوشش اصلی بیمه بدنه است. برخلاف بیمه شخص ثالث که برای همه خودروها الزامی است، بیمه سرقت خودرو اختیاری است و قیمت آن (حق بیمه) بر اساس قیمت ماشین تعیین می‌شود. بر خلاف نصب دزدگیر سیم کارتی و ردیاب خودرو، بیمه سرقت قبل از وقوع سرقت نمی‌تواند به شما برای محافظت از خودرو کمکی کند.

بیمه سرقت خودرو چه مزایایی دارد؟

بیمه سرقت خودرو، رقت کلی ماشین را دربر می‌گیرد. به این منظور که اگر ماشین شما به‌طورکلی به سرقت برود و شما برای خودروی خود بیمه بدنه تهیه کرده باشید، بیمه، خسارت سرقت خودروی شما را تا ۸۰ درصد ارزش خودرو در زمان خرید بیمه را پرداخت می‌کند. ۲۰ درصد از ارزش خودروی شما به‌عنوان فرانشیز کسر می‌گردد.

از معایب این بیمه این است که در صورت استفاده از بیمه بدنه خودرو در طول یک سال گذشته، تنها 70 درصد از ارزش خودرو پرداخت خواهد شد. با خرید پوشش‌های اضافه بیمه بدنه می‌توانید از بیمه سرقت جزئی نیز استفاده کنید که شامل سرقت وسایل خودرو و متعلقات آن بدون سرقت کل خودرو می‌شود. البته این پوشش هزینه بیمه بدنه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

بیمه سرقت خودرو بهتر است یا ردیاب خودرو؟

اگر بخواهیم بررسی کلی بین بیمه بیمه سرقت خودرو و استفاده از ردیاب خودرو داشته باشیم، متوجه مزیت‌ها و برتری‌های بسیار بیشتر ردیاب خودرو خواهیم شد. هرچند با دارا بودن بیمه سرقت خودرو از سایر پوشش‌های بیمه بدنه مانند پرداخت خسارت در هنگام تصادفات نیز بهره مند می‌شوید اما اگر به دنبال امنیت خودروی خود هستید ردیاب‌ها گزینه‌های بسیار بهتری خواهند بود. در اینجا به مزایای ردیاب در مقابل بیمه سرقت خودرو اشاره می‌کنیم:

به صرفه بودن ردیاب خودرو

هزینه یک سال بیمه سرقت خودرو تقریباً با هزینه خرید یک ردیاب برابر است اما نکته مهم تکرار هزینه بیمه خودرو در سال‌های متوالی است. در حالی که برای خرید ردیاب یک بار هزینه می‌کنید و تا سال‌ها می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمایید.

ضد سرقت شدن ماشین با نصب ردیاب

از دیگر مزایای نصب ردیاب نسبت به بیمه سرقت خودرو، امکان جلوگیری از سرقت است. ردیاب‌های پیشرفته این امکان را به شما می‌دهند تا بلافاصله بعد از سرقت خودروی خود را خاموش کنید و سارقان را ناکام بگذارید. از طرفی با نصب یک ردیاب ساده نیز می‌توانید محل دقیق خودروی خود را به پلیس گزارش دهید تا به سرعت سارقان را دستگیر کند. با بیمه سرقت ممکن است ماه‌ها بعد دزدیده شدن ماشین خود نیز نتوانید خسارت را دریافت نمایید.

امکانات فراوان ردیاب خودرو

نکته دیگری که نباید فراموش کنید امکانات متعدد ردیاب خودرو است که آن را به یک دستگاه پرکاربرد تبدیل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌هایی مانند کنترل سرعت خودرو از راه دور، شنود داخل کابین و امکان ارسال پیامک کمک، از ردیاب خودرو به عنوان یک ردیاب خانواده و حفاظت از امنیت خانواده نیز استفاده نمایید.

ایران رهیاب، بزرگ‌ترین ارائه کننده ردیاب خودرو در ایران

در این مطلب تلاش کردیم مقایسه کاملی بین ردیاب خودرو و بیمه سرقت خودرو داشته باشیم تا به یکی از مهم‌ترین سؤالات این روزهای افرادی که نگران امنیت خودروی خود هستند پاسخ دهیم. با توجه به مزایای فوق العاده ردیاب‌ها، اگر امنیت خودرو در اولویت شما قرار دارد، خرید ردیاب قطعاً گزینه بهتری نسبت به خرید بیمه سرقت است.

هرچند ما پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان از هر دو این موارد در کنار هم استفاده کنید تا خیال خود را راحت نمایید. شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت ایران رهیاب، بزرگ‌ترین ارائه کننده انواع ردیاب و جی پی اس خودرو در ایران، بر اساس نیاز خود بهترین ردیاب ماشین را خریداری نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.