بیمه عمر بهترین راه سرمایه گذاری + مزایا خرید بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از بیمه هایی است که به علت داشتن پوشش های متعدد و امکان سرمایه گذاری مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرارگرفته است. پوشش های متعدد و مختلف این بیمه نامه باعث شده تا افراد بتوانند در شرایط سخت از شرکت بیمه خسارت دریافت کنند. همچنین شما با خرید بیمه عمر امکان سرمایه گذاری نیز دارد که در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد. تا اینجا با مفهوم بیمه عمر آشنا شدیم و فهمیدیم که بیمه عمر چیست، در ادامه پوشش های این بیمه را مشاهده می کنید.

پوشش های بیمه عمر

این بیمه نامه دارای پوشش های مختلفی می باشد که می تواند هزینه های زیادی را جبران نمایید. پوشش های بیمه عمر عبارت هستند از: سرمایه فوت به هر علت، سرمایه فوت ناشی از حادثه، از کارافتادگی ناشی از حادثه، معافیت ناشی از ازکارافتادگی، مستمری ناشی از از کارافتادگی، امراض خاص و هزینه های پزشکی.

پوشش اصلی بیمه عمر

سرمایه فوت به هر علت

 پوشش اصلی بیمه عمر، سرمایه فوت به هر علت است، با توجه به این پوشش اگر شخص بیمه شده به هر دلیل فوت کند، شرکت بیمه غرامت فوت شخص را به ذی نفعان وی می پردازد.

پوشش های اضافی بیمه عمر

سرمایه فوت ناشی از حادثه

اگر شخص بیمه شده به علت حادثه فوت کند، شرکت بیمه علاوه بر سرمایه فوت به هر علت، به ذی نفعان بیمه شده سرمایه فوت ناشی از حادثه را نیز پرداخت می کند. حادثه عبارت است هر علت خارجی به باعث فوت شخص شود مانند غرق شدن، افتادن از بلندی، تصادف و ...

از کار افتادگی ناشی از حادثه

در صورتی که برای شخص آسیب دیده حادثه ای رخ دهد و شخص دچار از کارافتادگی شود، شرکت بیمه به بیمه شده خسارت پرداخت می کند که سقف این خسارت در فرم پیشنهاد بیمه نامه مشخص شده است و در شرکت های بیمه مختلف با هم متفاوت است.

معافیت ناشی از ازکارافتادگی

همانطور که می دانید، شخص برای اینکه از پوشش های بیمه عمر بهره مند شود، باید سالیانه حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت کند. اما به موجب این پوشش اگر شخص دچار از کارافتادگی شود، از پرداخت باقی حق بیمه های معاف می شود و بیمه گر حق بیمه های باقیمانده وی را می پردازد.

مستمری ناشی از ازکارافتادگی

شخص بیمه شده می تواند در زمان عقد قرارداد بیمه عمر و سرمایه گذاری مشخص کند که در صورت از کارافتادگی از شرکت بیمه مستمری دریافت کند. در این پوشش، بیمه شده آسیب دیده علاوه بر اینکه از پرداخت حق بیمه خود معاف می شود از شرکت بیمه گر مستمری هم دریافت می کند.

بیماری های خاص

این پوشش یکی از پوشش های کاربردی و مفید است که به کمک بسیاری از افراد می آید. در این پوشش اگر شخص بیمه شده به برخی از بیماری ها مانند سرطان، عمل قلب باز، سکته قلبی، پیوند اعضا و ... دچار شود می تواند از شرکت بیمه خسارت دریافت کند. از آنجایی که هزینه های درمان این بیماری ها بسیار سنگین است، این پوشش برای اکثر افراد بسیار مناسب است.

هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

در صورتی که شخص بیمه شده در هر حادثه ای آسیب ببیند و نیاز به درمان داشته باشد، می تواند هزینه های درمان خود را تا سقف مشخص از بیمه گر دریافت کند.

سرمایه گذاری بیمه عمر

همانطور که در ابتدا گفته شد، شما امکان سرمایه گذاری در بیمه عمر را دارید، جالب است بدانید این نوع سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است، زیرا هم ریسک ندارد و هم شما از پوشش های متعدد بهره مند می شوید. سرمایه گذاری در بیمه عمر اینگونه است که هزینه های بیمه گری و پوشش های بیمه ای از حق بیمه پرداختی کسر شده و به مبلغ باقیمانده سود تعلق می گیرد.

شما می توانید در پایان قرارداد تمامی حق بیمه های پرداختی خود را به همراه سود مرکب آن از شرکت بیمه دریافت کنید. جالب است بدانید شما می توانید این سرمایه را به صورت یکجا یا به صورت مستمری ماهیانه دریافت نمایید.

بهترین بیمه عمر

در صورتی که شما تمایل خرید بیمه عمر را دارید باید قبل از خرید آن به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از بیمه عمر خود ببرید.

سقف پوشش ها : یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، سقف پوشش های بیمه عمر است، در صورتی که پوشش های بیمه عمر برای شما اهمیت دارد، بررسی کنید که کدام شرکت سقف پوشش های بالاتری دارد. سقف پوشش ها هرچه بالاتر باشد به این معنی است که شما می توانید در زمان وارد شدن خسارت، غرامت بیشتری از شرکت بیمه دریافت کنید.

سقف پوشش بیمه ای

توانگری شرکت بیمه گر : توانگری مالی شرکت های بیمه یکی از دیگر مواردی است که قبل از خرید بیمه عمر باید به ان توجه داشته باشید. توانگری سطح یک بهترین سطح توانگری است که توصیه می شود بیمه عمر خود را از شرکت هایی که توانگری سطح یک دارند تهیه کنید.

سود قطعی : سود قطعی یا سود مشارکت یکی از مهمترین معیار ها برای سرمایه گذاری است و تمامی شرکت های بیمه روی این قسمت با هم رقابت دارند. سود قطعی هر شرکت بیمه بیشتر باشد در سرمایه گذاری شما تاثیر بیشتری دارد و در آینده می توانید سرمایه گذاری بهتر و پر سود تری تجربه کنید. لازم به توضیح است شرکت بیمه ما، بیمه سامان و بیمه خاورمیانه دارای بالاترین سود قطعی در بین شرکت های بیمه هستند.

مزایا بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه گذاری دارای مزایا متعددی است که مهمترین آنها سرمایه گذاری و پوشش های بیمه است. این بیمه نامه دارای مزایای دیگری می باشد که برخی از آنها را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

دریافت وام

یکی از مزیت های بسیار کاربردی بیمه عمر این است که شما توانایی این را دارید که از بیمه عمر خود وام دریافت کنید. نکته اینجاست که دریافت وام از سبد اندوخته نیاز به هیچگونه ضامن، چک و وثیقه ندارد. همچنین شما می توانید هر چند بار که نیاز داشته باشید در طول مدت قرارداد از بیمه عمر خود وام دریافت کنید.

معافیت مالیاتی

برخلاف بیمه تامین اجتماعی به سبد اندوخته و سرمایه شما مالیات تعلق نمی گیرد.

سود تضمینی

شرکت های بیمه علاوه بر سود قطعی یک سود دیگر به نام سود تضمینی نیز دارند که پرداخت آن اجباری است. این سود باعث می شود حتی اگر یک شرکت دچار مشکلات مالی شود باز هم موظف است به بیمه گذاران خود سود پرداخت کند.

تعیین ذی نفعان

شما در بیمه عمر می توانید ذی نفعان خود را، خودتان مشخص کنید و تعیین کند در صورت فوت، سرمایه شما چقدر و به چه کسانی پرداخت شود.

بازنشستگی

شما در بیمه عمر می توانید مدت بازنشستگی خود را بین 5 تا 30 سال انتخاب کنید و لازم نیست مانند بیمه تامین اجتماعی حتما 30 سال حق بیمه پرداخت کنید. علاوه بر آن شما می توانید بیمه عمر خود را زودتر از موعد نیز فسخ نمایید.

سخن پایانی

بیمه عمر در سالهای اخیر در بسیاری از کشور های جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است اما هنوز در کشور ما زیاد شناخته شده نیست. در این گزارش سعی کردیم تا حدودی شما را با این بیمه آشنا کنیم. در صورتی که نیاز به اطلاعاب بیشتر در مورد بیمه عمر دارید پیشنهاد می کنیم حتما به مابلاگ مراجعه کنید.

نمودار بیمه عمر

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.