پذیره‌نویسی صندوق زمرد آگاه آغاز شد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری که یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس هستند انواع مختلفی دارند؛ مانند صندوق مختلط، درآمد ثابت، در سهام و ... . در صندوق سهامی بیشتر دارایی‌های صندوق در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌شوند. صندوق سرمایه‌گذاری زمرد آگاه از جمله این صندوق‌ها است که به تازگی مجوز پذیره‌نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار را دریافت کرده است. در این مطلب، به معرفی و بررسی این صندوق خواهیم پرداخت. 

معرفی صندوق زمرد آگاه 

صندوق سرمایه‌گذاری زمرد آگاه تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه و شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، از انواع صندوق‌های در سهام، مبتنی بر صدور و ابطال به همراه تقسیم سود سه ماهه است. پذیره نویسی این صندوق از ۴ تا ۱۰ مرداد ماه برگزار می‌شود. پرداخت سود سه ماهه این مزیت را دارد که ضمن سرمایه‌گذاری و رشد سرمایه در بلند مدت، می‌توان بخشی از سود محقق شده خود را بصورت وجه نقد دریافت کرد و مناسب افرادی است که تمایل دارند سود سرمایه‌گذاری خود را به صورت دوره‌ای دریافت کنند.

حداقل ۷۰% از دارایی‌های این صندوق صرف خرید سهام و حق تقدم سهام می‌شود و مابقی آن، تحت نظارت مدیر سرمایه‌گذاری صندوق، در سپرده بانکی یا اوراق بهادار با در آمد ثابت و... سرمایه‌گذاری می‌شود. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در صندوق زمرد آگاه ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر مبلغ، ۵% از کل ارزش دارایی صندوق معادل ۱۰ میلیارد تومان است.

ویژگی‌های صندوق زمرد آگاه

در ادامه مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی زمرد را شرح می‌دهیم:

۱. سود دوره‌ای سه ماهه:

پرداخت سود هر ۳ ماه یک ‌بار تا سقف ۳% از متوسط ارزش خالص دارایی‌های صندوق (NAV) در ۹۰ روز گذشته است. البته بسته به شرطی که ارزش خالص داراییهای هر واحد پس از تقسیم سود، از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری (مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال) و ارزش خالص دارایی‌های هر واحد در اولین روز پس از پایان دوره قبلی تقسیم سود کمتر نشود.

۲. امکان Reinvest یا سرمایه‌گذاری مجدد:

با وجود امکان Reinvest سرمایه‌گذار می‌تواند انتخاب کند که سود تقسیمی را نقدا دریافت کند یا آن را مجدد سرمایه‌گذاری کند.

۳. حذف کارمزد صدور:

مزیت دیگر صندوق سرمایه‌گذراری زمرد آگاه این است که برای صدور واحدهای سرمایه‌گذاری کارمزد دریافت نمی‌شود. 

نحوه شرکت در پذیره‌نویسی صندوق زمرد آگاه

برای شرکت در پذیره‌نویسی صندوق، کافی است در تاریخ ۴ تا ۱۰ مرداد ماه با به همراه داشتن مدارک شناسایی خود (اصل شناسنامه و اصل کارت ملی)، به یکی از شعب کارگزاری آگاه در سراسر کشور مراجعه و فرم پذیره‌نویسی را تکمیل کنید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آدرس شعب کارگزاری آگاه در سراسر کشور اینجا کلیک کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.