کارخانجات نورد و لوله صفا یک ایران کوچک است

«بهزادسام‌دلیری» سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در جریان بازدید از شرکت کارخانجات نورد و لوله صفا در جمع خبرنگاران گفت:

کارخانجات نورد و لوله صفا با 12شرکت زیرمجموعه هلدینگ صفا با مدیریت خوب آقای رستمی با گرایش های  مختلف صنعتی وتولیدی در حوزه صنایع غذایی  وتولیدی استراتژیک در صنعت وگاز فعال است. بهزاد سام دلیری خاطرنشان کرد: این پروسه ای که امروز ما در این مجموعه شاهد بودیم در واقع نوک پیکان‌های اصلی تولیدی که ما در صنعت بدنبال آن هستیم که البته در مجموعه صفا تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانجات نورد وپروفیل صفا به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع لوله و پروفیل در کشور و همچنین به عنوان بزرگترین تولید کننده لوله وپروفیل از نظر تنوع تولید وکمیت در دنیا به طور قطع می توان گفت این مجموعه یک ایران کوچک است.  وی اظهار کرد: هر چه کارگران متعهدتر باشند چرخه تولید پررونق‌تر و کیفیت محصولات نیز بهتر خواهد بود زیرا منابع انسانی مهمترین سرمایه واحدهای تولیدی محسوب می‌شود که لازم است برای تامین رفاه آنها اقدامات جدی به عمل آید.

سام دلیری افزود:

در بحث تعاونی مسکن کارگری با توجه به شرایط قانونی، هر تعداد تعاونی موردنیاز در شهرستان ایجاد خواهد شد و با ما نیز متناسب بل شرایط خاص کشور کمک می کنیم. وی گفت: مقدمات و بستر تشکیل تعاونی های کارگری در صنایع شهرستان ساوه از جمله کارخانه بن رو مهیا است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:

رعایت استانداردها و الزامات ایمنی امری ضروری است که خوشبختانه کارفرمایان نسبت به این موضوع اهتمام جدی دارند.   وی بیان کرد: در زمینه ایجاد فضای رفاهی و انگیزشی برای کارگران باید اقدامات جدی انجام شود زیرا که توجه به مسائل روحی کارگران علاوه بر سلامت جسمی آنها موضوعی حائز اهمیت است.

وی حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی را دغدغه اصلی بخش دولتی عنوان کرد و گفت:

تامین مسکن کارگری در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد این در حالی است تحقق این مهم نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: صیانت از نیروی انسانی اعم از کارفرما و کارگر اصلی ترین هدف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در همین راستا مسائل کارگران بررسی و به منظور رفع مشکلات تعاملات لازم با کارفرمایان صورت می‌گیرد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: مجموعه های تولیدی در واقع چرخه حیات کشور هستند و فعالیت پردامنه آنها سبب رونق اقتصادی و اجتماعی می شود.

سام دلیری گفت:

در جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان بهترین سربازان هستند و باید از آنها حمایت مادی و معنوی داشته باشیم به خصوص در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باید مشکلات و موانع تولید را در چارچوب قانون برطرف کنیم و پشتیبانی جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه در زمینه اشتغال نیروهای کار شرایط مطلوبی دارد و برای استفاده از این ظرفیت، ۲ برنامه عملیاتی انعقاد تفاهم‌نامه‌ با سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور تربیت نیروی کار و تعامل با شهرستان‌های اطراف برای تامین نیروی متخصص موردنیاز واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.

سام دلیری بیان کرد:

ایجاد هر گونه ظرفیت در راستای رفاه کارگران از جمله تشکیل تعاونی مسکن باید در اولویت قرار دارد و تسهیلات ویژه واحدهای تولیدی نیز براساس نیاز و موقعیت شرکت‌ها تامین خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.