3+1 قابلیت یخچال های هوشمند که زندگی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد

 دستگاه‌هایی که ما می‌توانیم با خیال راحت انواع مواد غذایی را برای روزها و ماه‌ها در آنها قرار دهیم، بی‌آنکه میکروب‌ها و باکتری‌ها امکان حمله به آنها و فاسد کردن‌شان را داشته باشند. اما همانطور که انسان‌ها پله‌های پیشرفت را در تکنولوژی بالا می‌روند، دستگاه‌های ما هم هوشمندتر و کارامدتر می‌شوند و این موضوع در یخچال‌های امروز نیز صدق می‌کند. با این مقدمه قصد داریم به سراغ تکنولوژی‌هایی برویم که در یخچال و فریزرهای امروزی ایجاد شده‌اند تا ما زندگی راحت‌تر و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنیم. با ما در این اکتشاف همراه باشید. 

۱. یخسازهای یخچال

اگر به گذشته‌های دور نگاه کنید، می‌توانید به یاد بیاورید که یخچال‌ها قابلیت یخ‌سازی نداشتند و اگر نیاز به استفاده از یخ داشتید، باید به صورت جداگانه قالب‌های یخ را پر از آب کرده و دریخچال می‌گذاشتید تا بعد از گذشت چند ساعت یخ‌های مورد نظر آماده شوند. 

اما در یخچال‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، بخشی به نام یخساز و آب سرد‌کن در آنها تعبیه شده که نه تنها بدون تلاش شما برایتان یخ تولید می‌کنند، بلکه می‌توانید آنها را درشکل‌های مختلف از یخ‌ساز دریافت کنید. 

برای داشتن این ویژگی فرقی نمی‌کند یخچال خارجی خریده باشید و یا به سراغ خرید یخچال های جدید امرسان که جزو برندهای خوب ایرانی است رفته باشید، یخچال تک درب خریده باشید یا نوع دوقلو. در هر کدام از این حالت‌ها، یخچال‌ها می‌توانند در زمان مورد نیاز به شما آّب سرد و قالب‌های یخ هدیه بدهند. 

اما چرا این موضوع مهم است؟ برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید به آماری اشاره کنیم که در کشور آمریکا ارائه شده است: بیش از ۵۰ درصد مردم آمریکا به میل کردن آب همراه یخ وسواس دارند و علاوه بر آن، در روزهای گرم تابستان و پس از رسیدن به خانه، اولین کار شاید پرکردن لیوان با آّب سرد و یخ باشد. پس در این شرایط حضور یخسازها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. 

۲. ماندگاری بهتر مواد غذایی

یخچال

مسلما هرچه یخچال بتواند ماندگاری مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات داخل خود را بالا ببرد، برای ما مناسب‌تر خواهد بود؛ ویژگی که در یخچال‌های جدید یافت می‌شود. به این ترتیب در یخچال فریزرهای جدید، جریان گردش هوا، مناسب‌تر است و به سرعت بوهای نامطبوع و اتیلن (ماده‌ای که در فساد زودتر مواد غذایی بسیار موثر است) را تهویه می‌کند. 

3. کارامدی انرژی

تکنولوژی‌های جدید می‌توانند در ذخیره انرژی و سرمایه به ما کمک کند. برای مثال در انواع فریزرها و یخچال‌های جدید، قابلیت یخ‌زدگی خودکاری به وجود آمده است که باعث می‌شود پس از اینکه مواد غذایی به دمای مطلوب یخ‌زدگی رسیدند، فعالیت دستگاه به صورت خودکار متوقف شود تا انرژی بیشتری مصرف نشود. 

همچنین در حال حاضر تلاش می‌شود یخچال‌های سه درب تولید شود. در این حالت، شما می‌توانید با طبقه‌بندی کردن مواد غذایی در یخچال، هربار که به نوع خاصی از آنها نیاز داشتید، فقط یکی از این درب‌ها را باز کنید تا در حین اینکار، انرژی در بخش‌های دیگر یخچال حفظ شود. در حال حاضر یخچال فریزرهای خارجی این قابلیت را به محصولات خود اضافه کرده‌اند و حتی شما می‌توانید انواع چهار درب آنها را در بازار پیدا کنید، اما مسلما قیمت بالاتری هم دارند. 

موضوع دیگر برچسپ انرژی است، هرچه تکنولوژی ساخت یخچال‌ها و دیگر وسایل برقی مانند تلویزیون‌های جدید از برند سونی، سامسونگ و یا تلویزیون های منحنی از برند تی سی ال بهتر شده است، سازنده‌ها توانسته‌اند یخچال فریزرهایی روانه بازار کنند که مصرف انرژی کمتری دارد. به طور معمول مصرف انرژی که هر وسیله برقی دارد، با برچسپ انرژی روی آن مشخص می‌شود که از حرف A تا F دسته‌بندی می‌شود. حرف A کمترین انرژی و حرف F بیشترین مصرف انرژی را دارد.

از آن گذشته هم‌اکنون برچسپ انرژی به صورت A++ هم مشاهده می‌کنید که به معنی آن است که این نوع یخچال‌ها بیشتر از هر زمان دیگری، مصرف انرژی پایینی دارند. پس سعی کنید در هنگام خرید هر نوعی از یخچال (کلاسیک، دوقلو و طرح اسمگ) به طور حتم به این برچسپ انرژی توجه کنید، گرچه به طور حتم، قیمت بالاتری خواهند داشت. 

یخچال‌های‌ هوشمند

یخچال های هوشمند

شاید نهایت تکنولوژی که می‌توان در یخچال‌ها به کار برد، اتصال آنها به اینترنت باشد تا حتی زمانی که بیرون از خانه هستیم از محتویات داخل آن مطلع باشیم. اما این اتفاق یک رویا نیست و در حال حاضر در شاخه جدیدی از علم به نام اینترنت اشیا (IOT)، به دنبال ساخت و اتصال دستگاه‌های خانگی به اینترنت هستند. به این ترتیب، فقط کافی است شما اپلیکیشن یا برنامه‌ای را روی دستگاه موبایل خود وصل کنید تا به صورت آنلاین از محتویات یخچال خود باخبر شوید و از راه دور، آن را کنترل کنید. برخی از قابلیت‌هایی که اینترنت اشیا ایجاد خواهد کرد، موارد زیر هستند:

با کمک این نوع یخچال‌ها می‌توانید بیرون از منزل متوجه شوید آیا پاکت شیر شما تمام شده و یا انقضای آن رو به پایان است. می‌توانید محتویات غذایی داخل یخچال را مشاهده کنید و سپس تصمیم بگیرید که چه ماده غذایی باید برای خانه تهیه شود. 

همچنین با این روش، یخچال به گوشی شما علائم هشداری صادر می‌کند که نشان از عدم گردش مناسب هوا داخل یخچال و یا فاسد شدن مواد غذایی است. در این حالت همچنین علامت هشداردهنده برای عملکرد یخچال هم صادر خواهد شد، در نتیجه شما زودتر می‌توانید به سراغ تعمیرکار بروید تا از صرف هزینه‌های گزاف خودداری کنید. 

این یخچال‌ها مصرف انرژی را در زمان اوج کاهش می‌دهند، برای شما و خانواده‌تان آهنگ پخش می‌کنند، قابلیت جستجوی دستورهای آشپزی با توجه به مواد غذایی داخل یخچال فراهم می‌کنند و می‌توانید برای اعضای خانواده یادداشت بگذارید.

مواردی که در این متن به آن‌ها اشاره شد، جزئیات کوچکی از تکنولوژی‌های برتری است که در انواع وسایل برقی و به خصوص در یخچال‌ها به کار برده شده است و در این متن کامل‌تر درباره آن‌ها توضیح داده شده است. بنابراین همزمان که تکنولوژی در حال پیشرفت‌های حیرت‌انگیز است، باید شاهد پیدایش وسایل برقی بسیار متفاوت‌تری نسبت به گذشته باشیم. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.