بهترین و پرسودترین استخراج ابری کدام است؟

اما آیا وارد شدن به این بازارها واقعا سودده است؟ آیا سرمایه‌گذاری در این بازارها دانش خاصی نیاز ندارد؟ چقدر این بازارها قابل اطمینان هستند؟ اینها سوالاتی است که حتما شما هم در زمان آشنایی با این بازارها از خود پرسیده‌اید. ما میخواهیم به بررسی اجمالی این بازارها بپردازیم و نتیجه بگیریم که پرسودترین سرمایه‌گذاری و ایمن‌ترین، کدام است.

مقایسه بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ابتدا ازعملکرد این دو بازار شروع می‌کنیم که هر دو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. این مسئله مستقیما به تعداد خریدارانی که یک ارز یا یک سهم را می خرند وابسته است. افزایش قیمت زمانی اتفاق می افتد که هر خریدار در بازه‌ی زمانی متفاوت حاضر باشد بیشتر از خریداران پیشین برای خرید یک سهم یا ارز پول بپردازند.

ارزهای دیجیتال بر اساس ایده ای که در وایت پیپر یا روایت هدف مربوط به آن نوشته شده و تیمی که آن را توسعه داده، ارزش‌گذاری می‌شوند و ارزش یک سهم نیز مانند ارزهای دیجیتال بر مبنای کسب و کار متعلق به آن و ایده و میزان کاربرد پذیری آن در صنایع مختلف تعیین می‌گردد.

در مقایسه دامنه نوسان ارزهای دیجیتال کاملا آزاد هستند و می‌توان گفت که دامنه‌ای برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد اما بورس ایران دامنه نوسان محدودی دارد. بازار ارزهای دیجیتال تقریبا ۱۰ برابر سریع تر از بازار بورس عمل می کند و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می دهد. قیمت ها با سرعت بیشتری افزایش و کاهش می یابند و میزان نوسان آنها نسبت به بازار های دیگر خیلی بیشتر است .

در بورس ایران شما برای دریافت کد بورسی خود باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و دارای حداقل مدرک دیپلم باشید. حال آنکه جهت عضویت در صرافی های مشهوری مثل بایننس  فقط به یک ایمیل نیاز دارید!

بورس کشورهای مختلف ساعات کاری مشخصی دارد. در ایران ساعت رسمی بورس کوتاه و فقط در روزهای کاری است و پنجشنبه‌ها نیز تعطیل است. اما در ارزهای دیجیتال ساعت کاری خاصی وجود ندارد و صرافی‌ها به صورت ۲۴ ساعت در کل هفته در حال معامله هستند.

ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

بازار ارزهای دیجیتال به همان میزان که سود فراوانی برای سرمایه گذاران دارند از ریسک بالاتری هم برخوردار هستند. از آنجا که معاملات ارزهای دیجیتال به طور شبانه روزی انجام می گیرد ممکن است دربازه کوتاهی نوسان‌های شدیدی رخ دهد. مثلا در دسامبر ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین از ۲۰۰۰۰ دلار فراتر رفت اما در مارس ۲۰۱۸ به ۸۵۰۰ دلار سقوط کرد. 

با توجه به اینکه نرخ مصوبی برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بیشتر است. البته جهت کاهش این ریسک می‌توان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرسود در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. شرکت‌هایی با نام استخراج ابری وجود دارند که این ریسک را به شدت کاهش می‌دهند و از طرفی دیگر پر سودترین روش سرمایه‌گداری در حال حاضر به حساب میآیند.

کار این شرکت‌های استخراج ابری یا کلود ماینینگ به این صورت است که بخشی از ظرفیت ماینرهای خود را در پلن‌های زمانی مختلف اعم از یکساله، شش ماهه و غیره به سرمایه‌گذاران اجاره می‌دهد.

اجاره ماینر، پر سودترین سرمایه‌گذاری

اجاره ماینر

از آنجایی که بحث ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال بسیار داغ است، می‌دانیم که استخراج ارزهای دیجیتال بسیار سودده و از طرفی دیگر هم پر هزینه است زیرا نیازمند تجهیزات خنک کننده مخصوص و دستگاه‌های ماینر گران قیمت و همچنین هزینه برق بسیار زیاد است و همچنین برای تعمیرات و نگهداری این دستگاه‌ها حتما باید هزینه‌ی زیادی را در نظر بگیرید. 

شرکت‌های استخراج ابری یا کلود ماینینگ کار استخراج رمزارزها را برای سرمایه‌گذاران بسیار آسان کرده‌اند. این شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرسود، بخشی از ظرفیت ماینینگ دستگاه‌های ماینر خود را که در مزرعه استخراج است به شما برای مدت محدودی اجاره می‌دهند و در عوض شما دیگر نگرانی بابت هزینه‌های جانبی استخراج ارزهای دیجیتال نخواهید داشت.

اما حتما در نظر داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کلود ماینینگ از معتبر بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. شرکت همیارماینر از شرکت‌های استخراج ابری است که کاملا قانونی است و مجوز فعالیت و همچنین فارم در قلب شهر تهران دارد. این شرکت واقع در خیابان فرشته است و می‌توان گفت تنها شرکتی است که امکان مراجعه حضوری به شرکت و همچنین امکان بازدید فارم را دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت Hamyarminer از پلن‌های استخراج ابری یا کلود ماینینگ همیار ماینر این شرکت مطلع شوید و پر سودترین سرمایه‌گذاری را آغاز کنید.

کیف پول ایمن ارزهای دیجیتال

از دیگر نگرانی‌های افراد در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، داشتن کیف پول امن است. انتخاب یک کیف پول برای استفاده، از اولین کارهایی است که برای کار با ارزهای دیجیتال نیاز دارید .از انواع کیف پول‌های ارزهای دیجیتال می‌توان به کیف پول‌های کاغذی، کیف پول موبایلی، کیف پول آنلاین و تحت وب، کیف پول دسکتاپ و کیف پول سخت افزاری را نام برد.

یک کیف پول کاغذی صرفا یک برگه کاغذ است که آدرس عمومی و کلید خصوصی کیف پول (Private Key)  شماست. کلیدهای عمومی و خصوصی این برگه کاغذ معمولا شامل QR-code که روی کاغذ چاپ شده است، می‌شود تا بتوان به سرعت از طریق اسکنرها آنرا اسکن کرد و موجودی را به یک کیف پول نرم‌افزاری انتقال داده و تراکنش را انجام داد.

مزیت اصلی کیف‌پول‌های کاغذی، عدم ذخیره‌سازی کلیدها در فضای دیجیتال و آنلاین است. به این ترتیب خطر هک شدن و به سرقت رفتن کلید خصوصی از طریق بدافزارها، Keylogger ها و هرگونه دزدی از طریق فضای دیجیتال تقریبا صفر می‌شود. کیف پول‌های کاغذی برای نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال مناسب هستند و اگر قصد برداشت زود به زود ارزها را دارید، بهتر است از کیف پول‌های دیگر استفاده کنید.

یکی دیگر از امن‌ترین نوع کیف پول‌ ارزهای دیجیتال، کیف پول سخت افزاری است. والت سخت‌افزاری (Hardware Wallet) نوعی خاص از کیف پول ارزهای دیجیتال است که کلید خصوصی را در یک دستگاه سخت‌افزاری نگهداری می‌کند. این والت‌ها امن‌ترین و بهترین روش برای نگهداری بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال هستند و هیچ گزارشی مبنی بر دزدیده شدن ارزها از این کیف پول‌ها ارائه نشده است. (در صورتی که این والت‌ها از جای امن و اصیل تهیه شود)

برخلاف کیف پول‌های کاغذی که باید برای انتقال وجوه آنها، باید آنرا وارد یک والت نرم‌افزاری کرد، کیف پول‌های سخت‌افزاری را می‌توان بطور امن برای انجام تراکنش‌ها به کار برد. علاوه بر این، این والت‌ها در برابر ویروس‌های کامپیوتری مصون هستند و موجودی آنها نمی‌تواند از طریق دزدیده شدن کلید خصوصی سرقت شود.

حتی برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای صفحه نمایش هستند و به این ترتیب امنیت بیشتری دارند، زیرا از طریق همان صفحه نمایش می‌توان برای تایید و نمایش جزییات کیف پول استفاده کرد.

راه اندازی کیف پول لجر نانو اس

لجر نانو

از بهترین و شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری می‌توان به کیف پول لجر نانو اس Ledger Nano S اشاره کرد که کیف پولی شناخته شده و معتبر است و کار کردن با آن بسیار آسان است. برای فعالسازی آن تنها 5 دقیقه زمان نیاز است که وبسایت همیارماینر به صورت گام به گام و کاملا ساده و آسان راه اندازی کیف پول لجر نانو اس را به طور کامل توضیح داده است. پس از راه اندازی کیف پول خود می‌توانید از سرمایه‌گذاری ایمن خود لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.