مزایای به‌کارگیری ساندویچ پانل

 ظرفیت تحمل علاوه بر تراکم و ضخامت مواد عایق که در لایه میانی پانل پر می‌شوند به شکل سطوح فلزی یعنی پروفیل آنها بستگی‌ دارد، و پانل‌ها به ‌راحتی می‌توانند بارهایی سنگین‌تر از وزن خودشان را  تحمل کنند. با توجه به این قابلیت، پانل‌ها را  می‌توان بهترین انتخاب برای پوشش سقف و دیوارهای ساختمان دانست. در واقع، ساندویچ پانل‌ها ایده‌آل ‌ترین مصالح ساختمانی هستند که می‌توان از آن در همه‌ی ساختمان‌های فولادی، چوبی یا بتن‌آرمه استفاده کرد. 

علاوه‌ براین، با افزایش فواصل قسمت‌های افقی روی شاه ‌تیرها، با به‌کارگیری ساندویچ پانل مناسب، می‌توان هم در مواد به ‌کاررفته در ساختمان و هم در مدت ‌زمان ساخت صرفه‌جویی کرد.

اگرچه ساندویچ پانل‌ها ابعاد معین و استاندارد دارند و اندازه‌های طولی آنها محدود است، اما به‌ لحاظ طراحی امکانات نامحدودی را برای طراحان و مهندسان فراهم می‌کند. تنوع دیوارهای نما را می‌توان با به ‌کارگیری رنگ‌های متنوع یا قرار دادن پانل‌ها به حالت افقی، عمودی یا حتی زاویه‌دار بر روی آنها تأمین کرد. استفاده از پانل‌های چندمنظوره در بخش‌های داخلی به منظور پارتیشن‌بندی دست طراحان را در طراحی بازتر کرده‌است.

عایقبندی و همپوشانی

قسمت هم‌پوشانی لبه ‌ها نقاطی می باشند که دو پانل را به هم یا پانل را به سازه‌ی باربر متصل می‌کنند اتصالات محکم را می‌توان با بهره ‌گیری دولایه‌ای از شکل لامپ-بوش در پانل‌های دیواری و به‌طور کلّی با استفاده از شکل لامپ-بوش در پانل‌های سقفی و همچنین با به‌کارگیری روکش جانبی تأمین کرد. آنچه از نقاط اتصال انتظار می‌رود در واقع عایق بودن در برابر هوا، عایق بودن در برابر حرارت و مونتاژ آسان است.

آنچه در مونتاژ آسان موردنیاز است، جفت‌شدن کامل و سهل اجزاء با یکدیگراست. طبق نتایج بررسی‌ها، پانل‌ها به لحاظ قابلیّت عایق‌بودن در برابر هوا ۱۰۰ برابر بهتر از باکیفیت‌ترین پنجره‌ها عمل می‌کنند. علاوه‌ براین، پانل‌هایی دیواری که بر روی دیوارها استفاده می‌شوند با پیچ مخفی تولید می‌شوند که به ساندویچ پانل پیچ مخفی مشهور هستند و بنابراین، به علّت عدم وجود پیچ قابل رویت زیبایی ظاهری بنا تأمین می‌شود.

با برنامه‌ریزی دقیق، توسعه و بازسازی‌های سقف و دیوار پوشش یافته توسط ساندویچ پانل هیچ تأثیری بر فعالیّت‌های داخل ساختمان نخواهد داشت. این پانل‌ها امکان گسترش عمودی و افقی را طبق بنای ساختمان فراهم می‌کنند. همچنین، از آنجایی ‌که اجزای این پانل‌ها را می‌توان از یکدیگر جدا کرد و دوباره سوار نمود، به ‌لحاظ اقتصادی و کاربری از مزیّت‌های بسیاری برخوردارند. یعنی ساندویچ پانل‌ها را می‌توان مجدداً در یک ساختمان دیگر استفاده کرد.

عایق حرارتی بودن ساندویچ پانل و مزایای اقتصادی آن

برگشت سرمایه در ساندویچ‌ پانل‌ها خیلی سریع می‌باشد. علاوه‌بر مزیّت اقتصادی که در جریان مونتاژ به آن اشاره شد، پانل‌ها مزایای برگشت سرمایه‌ایی مشخص بیشتری در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی دارند و از آن‌جایی ‌که عایق حرارتی هستند از نظر ذخیره‌ی انرژی نیز بهینه می‌باشند. با مرور مقادیر ضریب انتشار حرارتی مصالح، ذخیره انرژی حاصل از عایق‌کاری حرارتی را می‌توان به ‌راحتی به ‌طور نسبی تعیین کرد.

پانل‌های ساندویچی پلی اورتان ضریب انتقال حرارتی کمتری نسبت به سایر مواد عایق حرارتی مشابه مانند پلی استایرن دارد و درنتیجه، میزان عایق بودن آن و ذخیره‌ انرژی حاصل از آن بالاست. بنابراین، موجب حفاظت از منابع و محیط زیست می‌شود. به طوری که می‌توان با قرار دادن پانل‌های خورشیدی روی پانل‌ها الکتریسیته تولید کرد. از آن‌جایی‌که پانل‌های ساندویچی سبک هستند و بار کمتری به سیستم سازه‌ی باربر منتقل می‌کنند، علاوه‌ برکاهش زمان حمل ‌ونقل، هزینه‌های اولیّه ساخت را نیز کاهش می‌دهند.

گذشته از این امکان استفاده‌ی طولانی ‌مدت و هزینه‌ی نگهداری پایین استفاده از این مصالح را مقرون به‌صرفه‌تر کرده است. پوشش‌های مدرن روی پانل‌ها، استحکام بیشتر ساندویچ‌ پانل‌ها را میسر ساخته زیرا این پوشش‌ها از پانل‌ها در برابر خوردگی شدید و تابش زیاد اشعه‌ی فرابنفش محافظت می‌کنند.

بر خلاف موادی مانند بتن، بتن سبک و غیره که در دیواره‌های بناها استفاده می‌شوند، ساندویچ پانل‌های پلی اورتان با ضخامت کمتر همان میزان عایق‌کاری حرارتی را محقق می‌سازند. بنابراین، حجم و مساحت داخل ساختمان را به‌‌‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند. خاصیت عایق حرارتی بودن ساندویچ پانل پلی اورتان حتی در ضخامت‌های کم یکی از دلایل اصلی استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت سردخانه محسوب می‌شود. 

ساندویچ پانل

قابلیت ساندویچ پانلها در برابر آتش سوزی

نقش مصالح در گسترش آتش و حتی مقاومتشان در برابر آتش قابلیّت اشتعال ‌پذیری عملکرد مصالح در آتش‌سوزی نام دارد. می‌توان گفت پانلی که از فلز غیرقابل‌اشتعال در سطح و همچنین پلی اورتان در قسمت داخلی تشکیل شده سخت آتش می‌گیرد، با این‌ حال پیش‌بینی رفتار آتش در ساختمان از طریق عملکرد مصالح به‌کارگرفته شده برای پوشش دیوارها در آتش‌سوزی کاری سختی است.

مصالحی مانند کاشی، مبلمان، نازک‌کاری و غیره در ساختمان‌ها عموماً در برابر آتش بسیار حساس هستند و باعث می‌شوند آتش در مدتی کوتاه منتشر شود. بنابراین، هر کدام از پارامترهای ایمنی قبل و بعد از آتش سوزی از اهمیّت بسیاری برخورداراست.

قابلیت ضدزنگ  بودن ساندویچ پانل و آب بندی

تماس آب با فلزاتی مانند فولاد باعث خوردگی بناها در طول زمان می‌شود و این مطلب موجب به‌وجود آمدن مشکلات ظاهری و همچنین مسائلی در زمینه‌ی ظرفیّت تحمل بار می‌شود. علاوه ‌براین، آسیبی که از نشت آب از سقف یا نما به لوازم، اثاثیه و سایر مصالح داخل ساختمان وارد می‌شود، موجب خسارت‌های جدی خواهد شد. برای جلوگیری از نشت احتمالی آب میتوان از سیستم دولایه‌ای به شکل لامپ-بوش که در پانل‌های دیواری به‌کار گرفته می‌شود استفاده کرد.

به‌منظور عایق‌بندی در برابر آب نیز، شکل و نصب پانل‌های سقفی با توجه به شیب سقف‌ها تعیین می‌شوند. به‌وسیله‌ی پانل‌های سقفی سرپوشیده عایق‌بندی لازم در برابر آب حتی در سقف‌هایی با شیب ۵٪ نیز تأمین می‌شود. در سقف‌هایی با شیب بیش از ۵٪، پانل‌های پوستی (membrane) استفاده می‌شود که عایق‌بندی بیشتری دارد.

از سوی دیگر، بخار آب به خاطر چگالش در نقاط سرد سقف یا دیوار، استحکام بنا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب از شکل‌افتادگی شیمیایی و بدتر از آن صدمه به وسایل داخل خانه می‌شود. با وجود ساندویچ پانل‌ها بخار آب خطر مهمی برای بنا ایجاد نمی‌کند. به این دلیل که سطوح فلزی عایق شده به عنوان یک تثبیت‌کننده‌ی قوی در برابر بخار بر روی ساختارها قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل عایق صوتی

ساندویچ پانل پلی اورتان در ساختمان‌های صنعتی بنا به نیازمندی ساختمان، جذب صوت کافی دارند؛ بااین‌حال، این ویژگی آنها برای محوطه‌ها یا دفاتری که نسبت به صدا بسیار حساس هستند کافی نیست و بنابراین راهکارهای دیگری مانند ارتعاش‌گیرها ارائه می‌شود. 

ساندویچ پانل دوستدار محیط زیست

تولید ساندویچ پانل‌های پلی اورتان کاملا طبق استانداردهای محیط زیستی میباشد و تولید آنها هیچ آسیبی به محیط‌زیست نمی‌زند. نرمال پنتان، که گاز متورم‌کننده‌ی پلی اورتان است، هیچ تأثیرمنفی بر محیط ‌زیست ندارد. همچنین پلی اورتان را می‌توان دوباره به شکل گازی درآورد و از آن به عنوان عایق حرارتی مجدداً استفاده کرد. ساندویچ پانل‌هایی که در سقف و دیوارها به‌کار برده می‌شوند، که به آنها محافظ بنا می‌گویند، به‌طور خاص مسئولیت حفاظت از بنا در برابر عوامل خارجی را برعهده دارند، بنابراین عمر طولانی ساختمان، ذخیره‌ی انرژی و شرایط زندگی راحتتری را فراهم می کنند.

فولاد

معرفی ساندویچ پانل فولادغرب

ساندویچ پانل فولادغرب با تنوع بالا از نظر جنس ورق و نوع عایق میانی با مشخصات فنی مورد نیاز مشتری تولید و به سراسر کشور ارسال میگردد. ساندویچ پانل اکونومی که یک از پرفروشترین ساندویچ پانلها فولادغرب میباشد، با جایگزینی ورق زیر با کاغذ فویلدار ضدآب بهترین جایگزین ورق سقف شیروانی جهت پوشش سقف با بودجه مالی  کم میباشد. نکته مهم در مورد ساندویچ پانل اکونومی داشتن تمام ویژگیهای ساندویچ پانل که در بالا اشاره شد با قیمت کم میباشد..

همچنین ساندویچ پانل پلی اورتان با ویژگی عایق بندی بهتر، با پیشرفته ترین خط تولید کاتینیوز برای مصارف ویژه مانند ساخت دیوار و سقف سردخانه، پوشش سقف سوله های صنعتی و کارخانه ها و حتی ویلاهای مسکونی تولید و عرضه میگردد. ساندویچ پانل پلی یورتان در پروفایلهای سقفی و دیواری با ضخامت، دانستیه و رنگ دلخواه قابل تولید میباشد. همچنین جایگزینی فلزی ورق زیر با کاغذ فویلدار ضدآب برای کاهش قیمت ساندویچ پانل پلی اورتان امکانپذیر میباشد.

شرکت نوردکاران فولادغرب با تولید سفارشهای ساندویچ پانل در کمترین زمان و ارسال سریع به سراسر کشور با بسته بندی استاندارد و اصولی همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان میباشد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و نحوه سفارش به وبسایت فولادغرب مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.