خلاقیت‌های فردی مدیران‌ با تغییر رقم می‌خورد/ در روزهای بحرانی هم می‌توان به موفقیت رسید

وی نخستین فردی است که توانسته دکترای مدیریت حرفه‌ای در کسب و کار DBA را دریافت کند و قدیمی‌ترین و پرافتخارترین نفرات در صنعت تلفن همراه در زمینه فروش و بازاریابی در ایران است. این مدیر جوان و فعال در سال‌های اخیر ۲ کتاب با محتوای آموزشی و انگیزشی به چاپ رساند که  مورد استقبال عمومی قرار گرفت، در خصوص موفقیت‌هایشان به پرسش‌های زیر پاسخ داد:

 ابتدا در مورد دلیل موفقیت‌‎های خود صحبت کنید؟

«به‌روز بودن» و «آموزش دیدن» مهمترین اقدام و برنامه‌ای است که همیشه در فعالیت روزمره و کاری خود انجام می‌دهم. مطمئنا برای موفقیت بیشتر در همه صنعت‌ها و کسب‌وکارهای دنیا به‌خصوص صنعت تلفن همراه که یکی از تکنولوژی‌های مهم و درحال پیشرفت در دنیا بوده، نیاز است که با آموزش مناسب و مطالعه منابع و کتاب‌های جدید، همیشه به روز باشید.

بنده به این شعار اعتقاد دارم و حتی در کارگاه‌های آموزشی، آن را به دانشجوهای تاکید می‌کنم که هرچقدر روی آموزش خودتان سرمایه‌گذاری کنید، فردایی زیباتر، موفق‌تر و روشن‌تر خواهدید داشت که این واقعیتی آشکار در دنیای تکنولوژی امروز است.

آیا به چالش در کارتان علاقمند هستید؟ 

بله زیرا اعتقاد دارم شما هرچه مدیر خوبی باشید و در زمینه‌های مختلف به موفقیت برسید، اگر شرایط‌تان را تغییر نداده و شرایط و مسئولیت جدید را تجربه نکنید، نمی‌توانید از خلاقیت‌های فردی‌ خود استفاده کنید.

در سال‌‎های اخیر ۲ کتاب در حوزه آموزشی و انگیزشی منتشر کردید که مورد استقبال قرار گرفت، درباره آن کتاب هم توضیح می‌دهید؟

در سال ۱۳۹۷  کتابی به نام «از همین الان شروع کن» را به چاپ رساندم که محتوای آموزشی و انگیزشی داشت و در آن سر نخ‌هایی از موفقیت در زندگی و کسب و کار مطرح شده است.

خوشبختانه کتاب «از همین الان شروع کن» مورد توجه علاقمندان به این حوزه و جامعه اهل مطالعه کشور قرار گرفت و ۱۶ مرتبه چاپ مجدد شد. چنین استقبالی باعث شد تا در سال ۱۳۹۹ کتاب «از همین الان شرع کن ۲» را هم نوشته و به چاپ برسانم، کتابی که خدا را شکر دوباره مورد با استقبال عمومی همراه شد.

البته خوشحالم که در این کتاب‌های برایم فرصتی پیش آمد تا از مدیرانی که در این سال‌ها برای رشد، آموزش مناسب و موفقیتم زحمت کشیدند، تشکر کنم زیرا موقعیت امروز خود را مدیون لطف الهی، حمایت مدیران و همکاران پیشین و انگیزه و همت خودم می‌دانم.

از نظر شما چگونه با مسائل انگیزشی می‌توان با بحران کرونا مقابله کرد و در چنین وضعیتی به راه‌اندازی و موفقیت کسب و کارها امیدوار بود؟

- اجازه بدهید اینگونه به پرسش شما پاسخ دهم، در مقطعی از زمان که شرایط بحرانی مانند بیماری کرونا پیش می‌آید، بعضی‌ها از بیرون به درون زندگی می‌کنند ولی شما باید از درون به بیرون در این دنیا زندگی کنید تا به موفقیت دست بابید.

این جمله بدان معناست که شما می‌بایست در شرایط بحرانی، به درون خود بنگرید تا متوجه شوید چه ارزش‌هایی دارید. اگر بتوانید ارزش‌های درونی‌تان را به سمتی سوق دهید که شما را به آرامش و شادی برساند، به‌طور حتم می‌توانید به موفقیت‌های مدنظر دست یابید. اما اگر بحران بیرون را از بیرون به درون خودتان وارد کنید، مشکلاتی در وجود شما نهادینه می‌شود که ضمن جلوگیری از موفقیت‌تان، باعث شده تا همیشه دور باطل بزنید.

این دور باطل، چگونه شکل می‌گیرد؟

- در این دور باطل، شما دچار بی‌انگیزگی می‌‎شوید که باعث ناراحتی و اضطراب‌‌ شده و مانع اقدام و عمل اصولی و منطقی‌ می‌شود. مطمئنا انجام ندادن کار یا ضعف در اقدام عملی، تاثیر منفی در زندگی کاری و شخصی‌ گذاشته و اضطراب شخص را افزایش می‌دهد.

این روند و گشتاوری تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که فرد به پوچی و اضطراب فراوان می‌رسد. در نهایت اضطراب، بی‌انگیزگی، عمل نکردن، نتیجه‌نگرفتن و .... باعث چرخشی در زندگی فرد می‌شود که او را به زمین می‌زند. از سوی دیگر اما انگیزه و شوق، اقدام کردن، عمل کردن، نتیجه گرفتن و ... به گشتاوری در زندگی فرد تبدیل می‌شود که با تکرار آن بالاترین و والاترین ارزش‌های انسانی به زندگی فرد وارد می‌شود.

 و این اتفاقات چگونه باعث مواجه با بحران‌ها در زندگی فرد خواهد شد؟

- در شرایط بحرانی، تمرکزمان باید روی خودمان باشد و نقاط قوت‌مان را تقویت کرده، به بالاترین ارزش‌هایمان توجه کنیم و تفکرمان در خصوص موضوعاتی باشد که به انگیزه‌‌مان را افزایش می‌‎دهد. مطمئنا یک کار آفرین یا یک مدیر خوب، به زندگی از درون به بیرون می‌نگرد نه از بیرون به درون. موضوعات مختلف را پایش کرده، شرایط را متوجه شده و خود را به‌نحوی به‌روز می‌کند تا به بالاترین نظام آموزشی و مدل کاری دست یابد.

البته برای نتیجه نگرفتن در شروع یک کسب کار جدید، بهانه زیاد وجود دارد، مانند همین شیوع ویروس کرونا اما آنهایی که نتیجه می‌گیرند، متفاوت و متمایز زندگی می‌کنند؛ آنهم در روزگاری که همه کارهای‌شان را از دست داده‌اند. این افراد امروز دنبال راه‌اندازی شرایط کاری مناسب برای دیگران هستند و یا دنبال بزرگ‌کردن بیزینس خود هستند.

پس همگی باید در روزهای شیوع ویروس کرونا که همانند بحرانی بزرگ است، مطالعه و توجه بیشتری انجام داده تا بدانید چگونه می‌توانید از بحران برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

شکوری

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.