آموزش نحوه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن خانگی

 شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت فیلتر تصفیه آب شرکت تصفیه آسا و درخواست خدمات تعویض فیلتر با کارشناسان فروش شرکت شماره ۰۲۱۷۷۱۶۷۷۱۷ تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب به آموزش نحوه تعویض فیلتر آب تصفیه کن خانگی میپردازیم تا در زمان سرویس دستگاه تصفیه آب به مشکلی برنخورید و بتوانید فیلترهای دستگاه خود را سر موقع و به صورت اصولی عوض کنید. دیر عوض کردن فیلتر تصفیه آب میتواند عوارض بسیاری داشته باشد. یکی از این مسائلی که با اشباع شدن فیلتر آب خانگی رخ میدهد، عبور املاح درشت و شن و ماسه و گل و لای املاح بزرگتر از ۵ میکرون از فیلتر مرحله اول به مراحل بعدی و به خصوص ممبران است که عمر مفید فیلترهای دیگر را کاهش میدهد. قبلا هم اشاره کرده بودیم که حتی اگر شما بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران را نیز بخرید در صورتی که فیلترهای آن را سر موقع عوض نکنید کیفیت آب تصفیه شده کاهش شدیدی پیدا خواهد کرد.

همچنین کیفیت آب خروجی تصفیه شده با دیر عوض کردن فیلترهای دستگاه کاهش پیدا نموده و سختی آب نیز افزایش میابد، پس پیشنهاد میشود که سر موقع و در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام نموده و در صورتی که فنی نیستید با کارشناسان شرکت تصفیه آسا جهت تعویض فیلتر تماس حاصل فرمایید.

نحوه تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

پیشنهاد میشود برای تعویض فیلتر تصفیه آب اینجا کلیک کنید و مقاله آموزش تعویض فیلتر آب شیرین کن خانگی تصفیه آسا را مطالعه نمایید. حتما این موضوع را در نظر بگیرید که طرز تعویض فیلتر کاملا باید اصولی باشد تا آب آشامیدنی تصفیه گردد و در غیر این صورت بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی هم نمیتواند با عوض کردن غیر اصولی فیلترها، املاح و آلاینده های مضر آب لوله کشی شهری را حذف نماید.

همان‌طور که در بالاتر به شما عزیزان توضیح دادیم، پیشنهاد ما برای تعویض فیلتر آب تصفیه کن خانگی ارتباط با کارشناسان فروش و ثبت درخواست تعویض فیلتر است؛ زیرا انجام مراحل تعویض فیلتر یک کار فنی محسوب می‌شود و چون دستگاه دارای پمپ برقی و با آب سر و کار دارد باید نکات اصولی و روش صحیح این امر در نظر گرفته شود.

طریقه تعویض و نصب فیلتر تصفیه آب به شرح زیر و به صورت مرحله به مرحله انجام می‌گیرد. توجه کنید که این مراحل یک به یک انجام شود تا مشکلی برای دستگاه شما به وجود نیاید. در آینده فیلم تعویض فیلتر تصفیه آب نیز در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت تا به طور کامل بتوانید با نحوه عوض کردن فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای و بالاتر آشنا شوید.

ابتدا برای شروع این امر سعی کنید از دستکش‌های محکم برق استفاده نمایید زیرا پیش آمده است که به علت باز نشدن فیلتر تصفیه آب، نیاز به زور بیشتر برای باز کردن حوزینگ‌های پایینی وجود دارد و برای این منظور ممکن است دستان شما آسیب ببیند.

شیر ورودی استیل دستگاه تصفیه را ببندید. شیر ورودی یک شیر گازی در سایز 1/4 است که به شلنگ تصفیه آب متصل شده و آب آشامیدنی را وارد دستگاه شما خواهد کرد. این شیر به وسیله یک سه‌راهی استیل به شیر پیسوار ظرفشویی، زیر سینک شما وصل شده است. برای بستن شیر ورودی احتیاط کنید و بیش از اندازه زور نزنید، چون در صورتی که فشار نامناسب به شیر ورودی وارد شود امکان شکستن شیر از رزوه‌ها وجود دارد و آب از شیر یا سر گازی شیر نشتی می‌کند.

پس از بستن شیر ورودی آب دستگاه قطع میگردد. با آچار حوزینگ فیلترهای مراحل ۱و۲و۳ حوزینگ فیلترهای سه گانه را باز نمایید. وقتی آچار حوزینگ را از زیر حوزینگها وارد دستگاه میکنید به جهت عقربه های ساعت حوزینگ ها باز شده و در خلاف عقربه های ساعت حوزینگ ها بسته میشوند.

آموزش تعویض فیلتر آب تصفیه کن

فیلتر مرحله اول فیلتر الیافی آب تصفیه کن است که پلی پروپیلن pp نام دارد و توانایی حذف املاح درشت همچون شن و ماسه و گل و لای و زنگ لوله را دارد. این فیلتر وقتی اشباع میشود به رنگ زنگ لوله و قهوه ای در میاید و نیاز به عوض شدن دارد. برای نصب فیلتر تصفیه آب جدید، فیلتر قبلی را از هوزینگ خارج کرده و هوزینگ را بشورید. توجه کنید که نیازی به مواد شوینده برای شستن هوزینگ ها نیست و در صورتی که از شوینده برای شستن هوزینگ ها استفاده میکنید حتما کف داخل هوزینگ را با دستمال بگیرید زیرا مواد شوینده میتوانند به فیلترهای دستگاه شما آسیب بزنند.

پس از جایگزین کردن فیلتر شماره یک حوزینگ را سر جای خود قرار داده و ببندید. فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو گرانول فعال است و کلر آب آشامیدنی را حذف و تصفیه مینماید. برای تعویض فیلتر کربن اکتیو این موضوع را حتما دقت کنید که در بالای آن یک واشر قرار دارد. حتما باید واشر به سمت در هوزینگ قرار گرفته و در صورتی که برعکس فیلتر شماره دو را قرار دهید آب تصفیه نخواهد شد. جهت فیلتر تصفیه آب مرحله سوم فرقی نمیکند و همچون فیلتر اول از هر سمت داخل هوزینگ قرار گیرد مشکلی ایجاد نمیشود. پس از جایگزین کردن فیلترهای جدید با قدیمی، هوزینگ ها را ببندید.

نحوه تعویض فیلتر ممبران تصفیه آب

برای تعویض فیلتر ممبران آب تصفیه کن ابتدا شلنگ هوزینگ ممبران را از اتصال کوئیک فیتینگ قطع نمایید. سپس درب هوزینگ ممبران را با آچار ممبران باز کنید. پس از باز کردن هوزینگ، ممبران استفاده شده را از هوزینگ خارج نمایید. برای خارج کردن ممبران از انبر دست استفاده نمایید. در صورتی که بر روی لوله فیلتر ممبران سوراخ مشاهده میکنید میتوانید یک نوک دم باریک را نیز وارد سوراخ لوله کرده و فیلتر ممبران را بیرون بکشید. برای عوض کردن ممبران اسمز معکوس دقت کنید که حتما داخل هوزینگ ممبران را که ممکن است بر اثر کربن گیری غلط سیاه شده باشد با دستمال کاغذی پاک و تمیز نمایید.

فیلتر ممبران جدید را از سمتی که واشر بزرگ مشکی نیست وارد هوزینگ ممبران نمایید. در واقع واشر مشکی بزرگ ممبران میبایست به سمت درب هوزینگ قرار گیرد. پس از عوض کردن ممبران درب هوزینگ را ببندید و شلنگ هوزینگ ممبران را به اتصال آن وصل کنید. بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی که برند مینروا تایوانی اصل است از ممبران فیلمتک Filmtec تحت لیسانس آمریکا در پک های خود استفاده مینماید.

زمان تعویض فیلترهای دستگاه آب تصفیه کن

فیلترهای آب تصفیه کن در زمان مشخصی نیاز به تعویض پیدا میکنند. در زیر میتوانید زمان تعویض فیلترها را به صورت اصولی مشاهده نمایید :

  • زمان تعویض فیلتر مرحله اول پلی پروپیلن pp : هر چهار الی شش ماه

  • زمان تعویض فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو gac udf : هر چهار الی شش ماه

  • زمان تعویض فیلتر مرحله سوم کربن بلاک فشرده cto : هر چهار الی شش ماه

  • زمان تعویض فیلتر مرحله چهار ممبران اسمز معکوس memberane : هر یکسال و نیم الی دو سال

  • زمان تعویض فیلتر مرحله پنجم پست کربن خطی post carbon : هر یکسال الی یک سال و نیم

  • زمان تعویض فیلتر مرحله ششم مینرال معدنی ساز mineral : هر یکسال الی یک سال و نیم

  • زمان تعویض فیلتر مرحله هفتم آلکالاین قلیایی کننده آب alkaline : هر یکسال الی یک سال و نیم

  • زمان تعویض فیلتر مرحله هشتم آنتی باکتریال اکسیژن ساز o2plus : هر یکسال الی یک سال و نیم

زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب خانگی

کربن گیری دستگاه تصفیه آب

پس از عوض کردن فیلترهای سه گانه آب تصفیه کن خانگی حتما نیاز به کربن گیری خواهد بود چون در غیر این صورت ممبران مرحله چهارم صدمه دیده و آب آشامیدنی کاهش پیدا نخواهد کرد. برای کربن گیری دستگاه تصفیه، بعد از تعویض فیلتر تصفیه آب، شیر میکس یا همان شیر تنطیم آب تصفیه شده که روی ممبران قرار دارد را کامل باز کنید تا فیلتر ممبران از مدار خارج شود. سپس ورودی آب را باز کنید و شیر روی سینک را نیز باز کنید تا به اندازه 2 الی 3 مخزن خالی شود. وقتی آب شفاف شد شیر میکس را ببندید و بگذارید مخزن ذخیره پر شود.

هواگیری دستگاه تصفیه آب

احتمال دارد بعد از تعویض فیلتر تصفیه آب تا 10 الی 15 روز اول روی آب تصفیه شده حباب مشاهده کنید. برای این منظور پیشنهاد میگردد روزانه دو الی سه مخزن ذخیره آب تصفیه شده خالی نمایید تا هواگیری دستگاه شما به خوبی انجام گردد. در این صورت آب زودتر شفاف خواهد شد.

قیمت فیلتر تصفیه آب خانگی در سایت تصفیه آسا

شرکت تصفیه آسا، عرضه کننده و ارائه دهنده انواع فیلتر تصفیه آب تایوانی در ایران بوده که به شما عزیزان امکان خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب و خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب را ارائه میدهد. شما عزیزان برای تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی خود تنها لازم است تا عکس و مدل دستگاه خود را به کارشناسان فروش تصفیه آسا شماره 02177167717 اعلام فرمایید تا فیلتر آب استاندارد دستگاه شما به همراه خدمات سرویس و تعویض فیلتر در محل شما انجام گردد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.