مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ از کنترل قیمت‌ها تا تامین کالاهای اساسی

حجت الله فیروزی در گفت و گو با خبرگزاری برنا با اشاره به ضرورت حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: از آنجا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای سامانه‌های پیشرفته‌ای مانند سامانه ورود و خروج کالا، قیمت‌گذاری و ... دارند، نظارت و کنترل بر این فروشگاه‌ها دقیق تر و راحت تر انجام می‌گیرد.

وی افزایش رفاه مردم، کنترل قیمت‌ها و تامین کالاهای اساسی را از جمله تاثیرات فروشگاه‌های زنجیره‌ای برشمرد و افزود: در برخی دوره‌ها که بازار با کمبود کالا روبه‌رو می‌شود، می‌توان از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع کالاهای اساسی استفاده کرد زیرا سامانه ورود و خروج کالا به انبار، تعداد کالاها را مشخص کرده و کنترل دقیق‌تر را ممکن می‌سازد.

رصد شبکه توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای راحت‌تر است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رصد شبکه توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای راحت‌تر است، اضافه کرد: هرچند ممکن است برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلفاتی مانند احتکار، توزیع نامناسب و گرانفروشی انجام دهند اما باید ضمن برخورد با متخلفان، از نگاه بدبینی نسبت به تمام این فروشگاه‌ها خودداری کرد؛ همانگونه که در سطح جامعه با فرد خاطی برخورد می‌شود، نه همه مردم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ظرفیت‌های بسیاری دارند که باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد، تصریح کرد: نباید به واسطه تخلف تعداد محدودی فروشگاه، حکم کلی صادر کرد، چرا که این فروشگاه‌ها در شرایط سخت کرونایی که بسیاری از کشورها با مشکل کمبود کالا دست و پنجه نرم می‌کردند، شرایطی فراهم آورند که کالاهای مورد نیاز جامعه به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد.

ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اشتغالزایی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت به جای ایجاد موانع در مسیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حمایت از آنها زمینه ارتقا و بهبود عملکردشان را فراهم کند، ادامه داد: از آنجایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای وسیع هستند، امکان نظارت بر شبکه توزیع، تامین و سیستم بانکی و مالی آنها فراهم است.

فیروزی اضافه کرد: کارگران و کارمندان بسیاری در این فروشگاه ها به کار گرفته شده‌اند که این موضوع بیانگر ظرفیت اشتغالزایی فروشگاه های زنجیره‌ای است از سوی دیگر این فروشگاه‌ها می‌توانند خدمات نوینی در زمینه توزیع کالا به مشتریان ادامه دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.