میلگرد میانه و تیکمه داش | مقایسه قیمت دو تولیدکننده بزرگ میلگرد ایران

معادن غنی آهن در خاک ایران

در هر گوشه‌ای از ایران معادن آهنی دیده می‌شود که می‌توان برای استخراج سنگ آهن‌های ارزشمند از آن‌ها استفاده کرد. به همین دلیل در خاک ایران کارخانه‌های زیادی در تولید آهن فعال هستند تا نیازهای جامعه برای این ماده پرکاربرد پاسخ داده شود. همچنین به دلیل تولید مازاد بر نیاز داخلی، هر ساله بخش عمده‌ای از تولیدات کارخانجات به کشورهای دیگر ورود پیدا می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا دو کارخانه بزرگ تولید میلگرد را معرفی کرده و بررسی دقیقی روی قیمت تولیدات آن‌ها داشته باشیم. 

کارخانه صنایع فولاد آذربایجان (میانه)

یکی از بزرگترین  کارخانه‌های تولید میلگرد در  شهر میانه استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این کارخانه کار خود را از سال ۱۳۸۰ شمسی شروع کرده و تا به امروز توانسته بخش عمده‌ای از نیازها کشور را پاسخ دهد. این کارخانه که با توان بالای تولید خود، آمار تولید سالانه ۵۵۰ هزار تنی دارد که رقم بسیار قابل توجهی به نظر می‌رسد. همچنین کارخانه فولاد میانه لیست کاملی از میلگردهای آجدار دارد. 

به دلیل محل قرارگیری کارخانه، این مرکز تولیدی به یکی از بهترین صادرکنندگان میلگرد ایران تبدیل شده است. از آنجایی که کارخانه فاصله کمی با مرز مشترک کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد، به راحتی می‌تواند تولیدات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد. وجود صادرات قوی و برخی عوامل دیگر باعث شده تا قیمت گذاری میلگردهای میانه آذربایجان شرقی اندکی سخت شود. 

قیمت میلگرد میانه

بنا به دلایل مختلف قیمت گذاری بر روی تولیدات کارخانه فولاد میانه تبریز با چالش‌های زیادی مواجه شده است. اولین چالش در مورد تعیین قیمت محصولات کارخانه میانه به میزان صادرات آن بستگی دارد. طبیعی است که با افزایش صادرات میلگرد میانه به سایر کشورها دیگر تولیدات این کارخانه در بازار به راحتی یافت نشود. به همین دلیل با کاهش عرضه و ثبات تقاضا، میلگردهای میانه با افزایش قیمت مواجه شوند. 

میلگرد

دومین عامل تاثیر گذار در قیمت میلگرد میانه، نوع محصولی است که انتخاب می‌کنید. میلگردهای آجدار میانه سایزهای مختلفی دارند و طبق استانداردهای مختلفی ساخته می‌شوند. به طور کلی میلگردهای آجدار تولید میانه که سایز 10 تا 32 دارند، به ازای هر کیلوگرم 12 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. البته برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت باید در هنگام خرید اقدام به مقایسه قیمت کنید. 

صنایع فولاد کاوه تیکمه داش

کارخانه فولاد تیکمه داش در مقایسه با صنایع فولادی سن بسیار کمتری دارد. این کارخانه تولیدی کار خود را از سال 1391 شروع کرده و توانسته به جمع صنایع فولادی بزرگی ایران تبدیل شود. شاید در بررسی اولیه میزان تولید محصولات فولادی تیکمه داش اندکی کم به نظر برسد، اما این کارخانه بزرگ می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای عمرانی کشور را پاسخ دهد. از خط تولید کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش سالانه 300 هزار تن محصول فولادی خارج می‌شود.

میلگرد تیکمه داش در ایران و کشورهای همسایه شهرت زیادی دارد. همچنین میلگردهای تیکمه داش در ابعاد و آنالیز گوناگونی تولید شده تا خریداران هیچ محدودیتی در انتخاب محصولات این کارخانه نداشته باشند. به همین دلیل در هنگام مشاهده محصولات تیکمه داش حرف لاتین A با یک شماره را می‌بینید که همان میزان آنالیز مربوط به میلگرد است. 

عوامل  موثر در قیمت گذاری میلگرد تیکمه داش

مانند سایر کالاهای موجود دربازار، قیمت میلگرد تیکمه داش نیز متاثر از قیمت دلار هستند. یعنی با هر نوسانی که در بازار ارز رخ می‌دهد، قیمت‌ها بالا یا پایین می‌روند. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت میلگردهای تیکمه داش باید به همان روز  توجه داشته باشید؛ زیرا هیچ تضمینی برای خرید میلگرد با قیمت دیروز وجود ندارد. همچنین میلگردهای تیکمه داش براساس نوع آنالیز و کیلوگرم قیمت گذاری می‌شوند. 

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده در بازار آهن، میلگردهای آجدار 32، 28، 25، 22، 20، 18، 16 و 14 تیکمه داش با میزان آنالیز A3 قیمتی 12510 تومانی به ازای هر کیلوگرم دارند. طبیعی است که برای آلیاژهای مقاوم‌تر یا میلگردهایی با سایز خاص باید هزینه بیشتری بکنید. برای مثال میلگرد آجدار 8 فولاد کاوه تیکمه داش که آنالیز A2 دارد، در بازار با قیمت کیلویی 12760 تومان  به فروش می‌رسد. 

خرید میلگرد

مقایسه قیمت و خرید آسان در عصر آهن

دیگر برای مقایسه قیمت میلگرد تیکمه داش با میانه نیازی نیست سختی بکشید. ما در سایت عصر آهن شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا به راحتی بتواند از قیمت محصولات این دو کارخانه فولادی بزرگ اطلاع داشته باشید. کافیست به سایت عصر آهن سر بزنید تا لیست کاملی از قیمت میلگردها این دو کارخانه با انواع سایز  و آنالیز مختلف را ببینید. همچنین با ثبت سفارش میلگرد از سایت عصر آهن می‌توانید محصولات این دو غول فولادی را بدون واسطه خریداری کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.