بهترین فیلم‌ها با موضوع سفر برای کودکان و نوجوانان را بشناسید

 البته اگر در حال حاضر شرایط سفر را ندارید خوب است با تماشای فیلم‌هایی که درباره سفر به زیباترین مقاصد گردشگری جهان تهیه شده‌اند نکات و تجارب ارزنده‌ای را درباره آن‌ها کسب کنید. فیلم‌هایی که به نوعی سفر به ناشناخته‌ها را با جذابیت تمام به تصویر می‌کشد.

مسلما بینندگان از دیدن صحنه‌های جذاب و آموزنده آن‌ها لذت بسیاری را خواهند برد. در این مقاله قصد آن را داریم تا بهترین فیلم‌هایی که با موضوع سفر تهیه و تولید شده است و برای کودکان و نوجوانان مناسب است را معرفی کنیم. با این مقاله سایت بلیت هواپیما فلایتیو همراه باشید.

شکار برای مردم وایلدر محصول سال ۲۰۱۶

این فیلم، داستان کودکی را روایت می‌کند که برای رهایی از مشکلات خویش منزل خود را ترک می‌کند و راهی طبیعت بکر و زیبای مناطق دوردست در کشور نیوزلند می‌شود. کارگردان در این فیلم زندگی مردمی را به تصویر می‌کشد که در این نواحی طبیعی و بسیار زیبا زندگی می‌کنند.

در حین ماجراهای این فیلم چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از مناطق طبیعی نیوزلند را تماشا خواهید کرد که مردمان آن جا در نهایت آرامش و صفا در کنار همدیگر زندگی خوش و دوستانه‌ای را دارند. شاید هم با تمام شدن این فیلم خیال یک سفر با تور مسافرتی به کشور نیوزلند را در ذهن خود تجسم کنید.

فانوسی برای نهنگ ها محصول سال ۲۰۱۴

این فیلم پیرامون زندگی یک مادر به همراه پسرش است که نمی‌توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از این رو  برای رفع این مشکل هر دوی آن‌ها از اسپانیا به سوی آرژانتین مهاجرت می‌کنند تا در آن جا یک شکارچی نهنگ به پسرش کمک کند تا احساساتش برانگیخته شود و از آن استفاده کند. این فیلم بر اساس خاطرات واقعی شخصی به نام بیبو باباس ساخته شده است که تجربیات زندگی او در این فیلم به نوعی به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم می‌توانید چشم‌اندازهای جالب و کم‌تر دیده شده از کشور آرژانتین را با طعم هیجان زیادی را تماشا کنید تا ارزش سفر و گردشگری را بیش از پیش درک کنید.

شیر محصول سال ۲۰۱۶

داستان این فیلم هیجان‌انگیز و نفس گیر است اما این به معنای آن نیست که شما از سفر کردن بیزار شوید. داستان این فیلم درباره زندگی پرچالش کودکی به نام سارو است که اهل یکی از روستاهای هند است. این کودک در جریان یک اتفاق از خانواده‌اش جدا می‌شود و سرانجام خانواده ای استرالیایی و مهربان او را به فرزندخواندگی خود می‌پذیرند.

سارو به همراه این خانواده به استرالیا می‌رود و بقیه عمر خود را در این کشور سپری می‌کند. سارو در دروه دانشجویی تلاش می‌کند تا کمک نقشه های گوگل ارث روستای زادگاه خود را که در محل آن ناشناخته مانده است بر روی نقشه پیدا کند.

سراسر این فیلم داستانی هیجان‌انگیز، جالب و در عین حال زیباست که با دیدن لحظات آن مسلما احساسات شما برانگیخته می‌شود و به احتمال زیاد تحت تاثیر دیدن این فیلم اشتیاق شما برای سفر به دوردست ها و دیدن جاهای مختلف بیشتر خواهد شد.

در طبیعت وحشی محصول سال ۲۰۰۷

این فیلم درباره جوانی ۱۸ ساله به نام کریستوفر مک کندس است که پس از برگزاری جشن فارغ التحصیلی اش به دلیل وجود مشکلات خانوادگی، تمام هر آن چه داشت حتی هویت خود را به فراموشی گذاشت تا بدون دغدغه و دلبستگی سفری ماجراجویانه به نقاط مختلف را آغاز کند.

مقصد سفر هیجان‌انگیز او آلاسکا بوده و از این رو سفرش را از یک طرف کشور آمریکا آغاز می‌کند تا نهایتا به مقصد نهاییش برسد. در خلال سفر ماجراجویانه‌اش با افرادی آشنا می‌شود که او را در مراحلی از سفرش همراهی می‌کنند.

طبیعت وحشی محصول سال ۲۰۱۴

ماجرای این فیلم آن است که خدمتکار ساده رستورانی در شهر مینه سوتا پس از مرگ مادرش دچار تغییر و تحول روحی و شخصیتی می‌شود. این تحول چنان حال او را دگرگون می‌کند که سفری ۳۰۰۰ کیلومتری با پای پیاده از مینه سوتا تا سواحل اقیانوس آرام را آغاز می‌کند.

به دلیل تجربه نداشتن در این سفر او وادار به آموختن چیزهایی می‌شود که در طبیعت وحشی برای بقا لازم است. از طرف دیگر هم ناراحتی از دست دادن مادر و این که باید تمام زندگی‌اش را به هدر دهد احساسات او را برانگیخته و تا مرز انفجار احساساتش پیش رفته است.

در جاده

از دیگر فیلم‌هایی که با مضمون سفر و گردشگری ساخته شده است، فیلم در جاده است. داستان این فیلم درباره سه نوجوان بستری شده در یک مرکز درمانی است که روزی تصمیم می‌گیرند خودرویی را سرقت کرده و به سوی اقیانوس حرکت کنند. ماجراهای این فیلم پیرامون این سه نوجوان و سفر آن‌ها و آن چه در ذهن آنان می‌گذرد. تمرکز دارد.

ردپاها

داستان این فیلم درباره سفر زنی جوان است که به همراه چهار شتر و یک سگ سفری دور و دراز به طول ۲۷۰۰ کیلومتر را در بیابآن‌های نواحی غرب استرالیا طی می‌کند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است که در حین تماشای آن می‌توانید از دیدن چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای استرالیا  لذت زیادی ببرید.

سفر دختران

این فیلم که در سال ۲۰۱۷ اکران شد نمونه ای کمدی بوده که طرفداران بسیاری را هم به دست آورد. داستان این فیلم آن است که چهار دختر که دوستان صمیمی هم هستند تصمیم می‌گیرند به جشنواره‌ای که در ایالت نیواورلئان برگزار می‌شود سفر کنند. البته در حین سفر در روابطشان به مشکلاتی برمی خورند. مسلما با دیدن این فیلم نکات آموزنده زیادی را خواهید آموخت.

کلام آخر

شرکت‌های هواپیمایی مثل ایرلاین آسمان، ایرلاین ماهان، ایران ایر و هم‌چنین آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب جهانی، به سینمای سفر توجه بیشتری داشته باشند و در این زمینه به فرهنگ‌سازی روی آورند.

فیلم‌هایی که در این مقاله معرفی شد را می‌توان جزء بهترین فیلم‌هایی محسوب کرد که با مضمون سفر و گردشگری تهیه شده که برای کودکان و نوجوانان مناسب است. در این فیلم‌ها ماجراهای هیجان‌انگیزی به تصویر کشیده می‌شود که کودکان و نوجوانان به دلیل ذهن تخیلی شان از دیدن آن‌ها قطعا لذت بسیاری خواهند برد.

این فیلم‌ها می‌تواند بهانه‌ای باشد تا کودکان و نوجوانان به سفر و گردش علاقمند شوند و در زمان بزرگسالی و در فرصت هایی که فراهم می‌شود کوله‌بار سفر را بسته و راهی مناطق دوردست و دیدنی شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.