سئو اینستاگرام

به بهینه کردن وبسایت و افزایش رتبه آن در مرورگرها سئو  (SEO) گفته می‌شود که امروزه تمامی کسب و کارها اقدام به ثبت سفارش سئو به افراد متخصص در این زمینه کرده‌اند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند و به کار خود رونق ببخشند. اما امروزه سئو دیگر فقط به وبسایت‌ها محدود نمی‌شود. بلکه نقش وسیع‌تری پیدا کرده و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام را هم در بر گرفته است.

عوامل موثر در سئو اینستاگرام

اینستاگرام مثل یک موتور جستجو عمل می‌کند. بنابراین، توجه به سئو در آن مهم است. سئو اینستاگرام به جذب فالوور، افزایش نرخ تعامل، رونق کسب و کار و افزایش فروش  کمک می‌کند. در اینجا شما می‌توانید با نکات مهمی که می‌توانند به بهینه ‌سازی پیج شما کمک کنند، آشنا شوید. این نکات ممکن است ساده به نظر برسند، اما بسیاری از صاحبان مشاغل نسبت به آن‌ها بی‌توجه هستند.

۱. بهینه‌سازی پروفایل

برای بهینه‌سازی پروفایل رعایت نکات زیر لازم است:

• پروفایل خود را عمومی کنید.

• یک تصویر مناسب برای پروفایل خود در نظر بگیرید.

• نامی که برای پروفایل خود انتخاب می‌کنید باید آسان و قابل جستجو باشد.

• اگر از پروفایل خود برای کسب و کارتان استفاده می‌کنید یک نام تجاری آسان و قابل جستجو انتخاب کنید.

• حساب خود را به حساب بیزنیس تغییر دهید.

• در قسمت بیو لینک قابل کلیک قرار دهید.

۲. بهینه‌سازی نام کاربری و استفاده از کلید واژه‌های اصلی در آن

بسیاری از کاربران با استفاده از نام کاربری صفحات مورد نظر خود را در اینستاگرام پیدا می‌کنند. به همین دلیل، شما باید در انتخاب نام کاربری خود هدفمند عمل کنید. 

شما می‌توانید کلید واژه اصلی مربوط به کسب و کار خود را پیدا و از آن در نام کاربری خود استفاده کنید. نام انتخاب شده باید ساده باشد و به راحتی خوانده شود. این کار کمک می‌کند در موتور جستجو اینستاگرام نام کسب و کار شما در جایگاه بالاتری نمایش داده شود.

اینستاگرام

3. اضافه کردن کلید واژه‌های ثانویه در قسمت بیو

به کلید واژه‌هایی که حول کلید واژه اصلی قرار دارند، کلید واژه‌های ثانویه گفته می‌شود. کلید واژه‌های مربوط به برند یا کسب و کار خود را در قسمت مشخصات یا بیو درج کنید. ممکن است کاربر به جای کلید واژه اصلی از سایر کلید واژه‌های مشابه برای جستجوی در اینستاگرام استفاده کند. نوشتن کلید واژه‌های ثانویه در بیو احتمال بالا آمدن در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد.

4. استفاده از هشتگ‌های مناسب

علاوه بر بهینه‌سازی پروفایل، لازم است پست‌های خود را هم بهینه کنید. زیرا بسیاری از کاربران به کمک هشتگ‌هایی که در هر پست قرار داده‌اید، شما را پیدا می‌کنند. بنابراین، برای هر پستی که قرار می‌دهید باید به صورت هدفمند از هشتگ‌های مخصوص به آن مطلب استفاده کنید. این هشتگ‌ها مثل کلید واژه‌های ثانویه عمل کرده و به دیده شدن شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند.

5. نوشتن کپشن  مناسب و استفاده از کلید واژه‌های ثانویه در آن

کپشن از قسمت‌های مهمی است که باید حتماً در سئو اینستاگرام مورد توجه قرار گیرد. کپشن باید به قدری جذاب باشد که بتواند مخاطب را جذب کند. کپشن‌ باید واضح و مختصر باشد و اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیار وی قرار دهد. اگر از اینستاگرام برای فروش کالا استفاده می‌کنید اطلاعاتی مانند قیمت، مکان و ... را در اختیار کاربر قرار دهید.

هنگام نوشتن کپشن علاوه بر جذابیت باید الگوریتم‌های اینستاگرام نیز در نظر گرفته شود. استفاده از کلید واژه ثانویه در کپشن کمک می‌کند صفحه شما در نتایج جستجو بالا بیاید.

6. بهینه‌سازی تصاویر و استفاده از متن جایگزین alt

اینستاگرام به وسیله تکنولوژی image recognition تصاویر را اسکن می‌کند. با این کار مفهوم تصاویر را درک کرده و آن‌ها را با توجه به محتوا طبقه‌بندی می‌کند. بنابراین، باید عکسی که برای مطالب در نظر می‌گیرید مرتبط، واضح و با کیفیت باشد.

اینستاگرام هم مثل گوگل به متن جایگزین alt اهمیت می‌دهد. اگر برای تصاویری که در صفحه‌تان قرار می‌دهید alt ننویسید خود اینستاگرام متنی را برای آن عکس در نظر می‌گیرد. بنابراین، بهتر است خود شما این کار را انجام دهید تا از انتخاب صحیح کلمات اطمینان حاصل کنید. ویژگی‌ alt به ورود تصاویر شما به نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.

برای نوشتن alt مراحل زیر را انجام دهید:

• یک عکس برای آپلود انتخاب کنید. 

• در بخشی که کپشن را وارد می‌کنید گزینه advanced settings را انتخاب کنید.

• گزینه Write ALT text را انتخاب کرده و متن جایگزین را بنویسید.

• برای افزودن متن جایگزین به تصاویر قبلی پیج، یک پست را انتخاب کرده و از بالا سمت راست گزینه سه نقطه و سپس edit را انتخاب کنید.

در هنگام نوشتن متن جایگزین نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. متن جایگزین باید کوتاه باشد.

2. به ویژگی‌های خاص تصویر مثل رنگ در متن جایگزین اشاره کنید.

3. از کلید واژه‌های مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید.

7. بهینه‌سازی برچسب جغرافیایی

شما در اینستاگرام می‌توانید موقعیت مکانی خود را مشخص کنید. این کار به خصوص زمانی که افراد در جستجوی فروشگاه‌های محلی هستند بسیار موثر است.

8. خودداری از کارهای سئو سیاه در اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام به قدری قوی هستند که می‌توانند افرادی که قصد دور زدن سیستم را دارند، شناسایی کنند.

به همین دلیل، از انجام کارهای زیر بپرهیزید:

• کپی کردن محتویات از جای دیگر

• استفاده از ربات‌های افزایش فالوور

• استفاده از تعداد زیادی کلید واژه

• خرید فالوور

• فالو کردن افراد به صورت پشت سر هم

سئو اینستاگرام

9. تعامل با دیگران در اینستاگرام

پست‌های دیگران‌ را ببینید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. اگر نظرات مناسب و دقیقی ارائه دهید می‌توانید اعتماد افراد را جلب کنید. بدین صورت دیگران علاقه‌مند می‌شوند به پیج شما سر بزنند. افزایش بازید از صفحه شما به بهبود سئو اینستاگرام و رونق کسب و کارتان کمک می‌کند.

10. بروزرسانی مطالب

در دنیای رسانه بروزرسانی منظم اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر کاربر متوجه شود که صفحه شما بروزرسانی نمی‌شود آن را ترک خواهد کرد. به همین دلیل، باید فعال باشید و به طور منظم اطلاعات متنوع و جذاب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

11. برگزاری کمپین یا مسابقه

یکی از اهداف اصلی استفاده از اینستاگرام رونق کسب و کار و افزایش فروش کالا و خدمات است. برگزاری کمپین و مسابقه افراد زیادی را به صفحه شما جذب می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید فروش خود را به چندین برابر برسانید. سئودو می‌تواند به شما کمک کند تا وب سایت شما در صفحه اول گوگل دیده شود، فرصت را از دست ندهید، برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.