اولین بینشی که از تاریخچه این شرکت می‌توانیم به دست آوریم، زمانی است که برای طراحی سرمایه‌گذاری کرده است. طراحی برای فیس‌بوک همه چیز بود. در اینجا منظور از طراحی رنگ و دکمه و چارچوب و کامنت‌ها نیست. طراحی برای فیس‌بوک یعنی تجربه کاربر. آنها طراحی خود را همواره با در نظر داشتن کاربران خود و اینکه چگونه تجربه بهتری در ارتباط‌سازی با دوستان خود داشته باشند، پرورش داده‌اند. فیس‌بوک تنها شبکه اجتماعی است که ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین درس‌های کسب‌وکار که می‌توان از فیس‌بوک گرفت، چشم‌انداز بلندمدت این شرکت است. فیس‌بوک به‌خاطر همین چشم‌انداز توانست بر رقبای بزرگی مثل Orkut، گوگل پلاس، Myspace و ... غلبه کند. این شرکت یک شعار معروف دارد: «تسخیر و حفظ کن.» فیس‌بوک به کاربران گوش می‌دهد و خدمات‌دهی به آنها را هر زمان لازم باشد، به‌روزرسانی می‌کند.از آنجایی که بخشی از جمعیت دنیا هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، یکی از اهداف بلندمدت فیس‌بوک و بقای آن در بازار این است که برای این بخش از جمعیت دنیا اینترنت رایگان فراهم کند.

فیس‌بوک از ابتدا دستورالعمل «اول شبکه‌سازی، بعد پول» را رعایت کرده است. تنها راه برای وفادار کردن مشتری نسبت به یک شبکه رسانه اجتماعی، افزایش دسترسی و سهولت کار است. فیس‌بوک با وب‌سایت، اینستاگرام و واتس‌آپ همه اینها را مدنظر قرار داده است. وب‌سایت facebook.com که در فوریه ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ و چند تن از هم‌کلا‌سی‌هایش راه‌اندازی شد، در حال حاضر بزرگ‌ترین وب‌سایت شبکه اجتماعی است که بیش از ۷۹/ ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. شرکت فیس‌بوک برای ایجاد چنین شبکه‌ای، خود را با نیازهای متعدد مردم دنیا سازگار کرده و حتی در برخی کشورهای آسیایی که اینترنت کند و ابزارهای غیرپیشرفته دارند، امکان دسترسی به سایت در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین اقدامات فیس‌بوک، تملک اینستاگرام و واتس‌آپ بود. اینستاگرام درحال‌حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد و واتس‌آپ به بیش از یک میلیارد کاربر خدمات‌رسانی می‌کند. فیس‌بوک یک معدن داده بسیار بزرگ محسوب می‌شود که از طریق آن، با یکپارچه‌سازی خدمات خود با بازیگران دیگر، کاربران بیشتری به‌دست می‌آورد. یعنی کاربران با اکانت‌های فیس‌بوک خود می‌توانند به وب‌سایت‌های دیگر متصل شوند. این یکپارچگی بخشی از تمرکز شرکت بر نیازها و خواسته‌های کاربران است.  فیس‌بوک برای بقا در بازار و حفظ مشتریان خود، به‌طور دائم و از طریق تملک شرکت‌های رقیب یا کپی کردن ویژگی‌های آنها به‌صورت استراتژیک، سعی کرده وارد بخش‌های جدید شود.  آخرین چیزی که می‌توانیم از فیس‌بوک یاد بگیریم، نیاز به داشتن بهترین استعدادها است. فیس‌بوک از همان ابتدا به‌صورت آگاهانه بهترین استعدادها را جذب کرده و فرهنگی ایجاد کرده که منعکس‌کننده ایده‌آل‌های آن بوده است.