کارشناسی رنگ خودرو چگونه سرویسی است؟

  کارشناسی خودرو مراحل مختلفی دارد که در طی آن سلامت خودرو از لحاظ سلامت بدنه، کیفیت فنی، عملکرد آپشن‌ها و اصل بودن قطعات بررسی خواهد شد. در بخش سلامت بدنه، تمام قسمت‌های خودرو از نظر احتمال تصادف، صافکاری، تعمیر و رنگ شدگی بررسی می‌شود. کارشناسی رنگ خودرو یکی از مهمترین بخش‌های کارشناسی خودرو است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت کارشناسی رنگ خودرو در چیست؟

یک صافکار و نقاش حرفه‌ای به گونه‌ای خودرو را تعمیر می‌کند، که نه تنها چشمان غیرحرفه‌ای آن را تشخیص نمی‌دهند، بلکه در بسیاری موارد، افراد خبره را نیز به اشتباه خواهند انداخت. گاهی فروشنده پیش از اقدام به فروش خودروی خود، به هر روشی تلاش می‌کند تا رنگ شدگی آن را پنهان کند تا بتواند خودرو را با قیمت بالاتری به فروش برساند. همین موضوع، و تلاش بسیاری دلالان برای پنهان کردن نواقص خودرو، اهمیت سرویس کارشناسی رنگ خودرو را بیشتر از قبل نشان می‌دهد. یک خودرو، هر چقدر هم که با مهارت رنگ شده باشد، از زیر نگاه دقیق یک کارشناس حرفه‌ای، دور نمی‌ماند.

روند کارشناسی رنگ خودرو

کارشناس در کنار تخصص و مهارتی که دارد، در روند کارشناسی رنگ خودرو، از ابزار گوناگونی نیز کمک خواهد گرفت:

۱. نگاه تیزبین

کارشناس ابتدا با دقت تمامی زوایای خودرو را نگاه می‌کند. در صورتی که خودرو توسط یک نقاش حرفه‌ای رنگ شده باشد، تشخیص چشمی رنگ شدگی کاری دشوار خواهد بود. اما کارشناس ابتدا خودرو را در نورهای مختلف بررسی می‌کند. قسمت‌های پربرخورد مانند سپرها، ستون، گلگیرها و درها، با دقت بیشتری بررسی می‌شوند. گاهی یک اشتباه بسیار جزیی از سمت نقاش، تبدیل به یک نشانه برای کارشناس رنگ خواهد شد.

تناژ رنگی که در کارخانه بر روی خودرو پاشیده شده با رنگی که نقاش استفاده می‌کند متفاوت است. این تفاوت را شاید با چشم نشود تشخیص داد به همین منظور کارشناس از یک دوربین برای تشخیص این تفاوت استفاده می‌کند. پاشیده شدن کمی رنگ به یک قسمت از شیار کاپوت، یا گوشه در، روی لولای در و یا زه زیر پنجره، یک سرنخ برای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو خواهد شد.

۲. دستان حرفه‌ای

یک کارشناس حرفه‌ای رنگ خودرو، علاوه بر چشمان تیزبین، می‌داند چگونه از دست‌هایش برای پیدا کردن ردی از رنگ شدگی خودرو استفاده کند. کارشناس با دقت تمامی قسمت‌های بدنه  را با انگشت لمس می‌کند. رد سمباده و یا رنگ‌شدگی غیر حرفه‌ای باعث ایجاد زبری روی بدنه می‌شود در حالیکه بافت رنگ اصلی کارخانه نرم و صیقلی است و با لمس دست، می‌توان تفاوت این موضوع را متوجه شد.

 ۳. استفاده از ابزار

گاهی رنگ خودرو توسط یک نقاش بسیار حرفه‌ای انجام شده که هیچ ردی از خودش به جای نگذاشته است. در این موارد استفاده از دستگاه‌های مختلف برای تشخیص رنگ شدگی خودرو، به کار می‌آید. به جز دوربین، که برای تشخیص کنتراست رنگ استفاده می‌شود، کارشناس از آهنربا نیز استفاده می‌کند.

از آن جایی که بدنه خودرو از آهن و فولاد ساخته شده است، بخش‌هایی که به جز رنگ فابریک خودرو، رنگی اضافه‌تر داشته باشند، آهنربا را به خود جذب نخواهند کرد. کارشناس رنگ خودرو در بعضی موارد از دستگاه‌های دیجیتالی تشخیص رنگ  نیز استفاده می‌کند که این دستگاه بدون هیچ شک و تردیدی بر اساس ضخامت رنگ روی بدنه، اعلام می‌کند که این بخش رنگ شدگی دارد یا خیر!

 تمامی مواردی که گفته شد، نشان می‌دهند که کارشناسی رنگ خودرو، یکی از مهمترین مراحل خرید یک خودروی کارکرده است. کارنامه یک سایت کارشناسی خودرو است که به شما این امکان را می‌دهد با اطمینان کامل از سلامت بدنه و عملکرد فنی خودرو، آن را خریداری کنید.

شما می‌توانید با کمک گرفتن از کارشناسان رنگ خودرو در سایت کارنامه به آدرس https://karnameh.com در کمترین زمان ممکن خودروی مورد نظرتان را بررسی و خریداری کنید. هزینه این کارشناسی رنگ بر اساس برند خودرو و شرایط قیمت روز بازار محاسبه خواهد شد.

اگر می‌خواهید هزینه کارشناسی خودروی مورد نظرتان را محاسبه کرده و از خدمات آن استفاده کنید، کافی است در وب‌سایت کارنامه وارد بخش کارشناسی خودرو شوید، برند خودرو، مدل و تیپ آن را وارد کنید، هزینه کل برایتان حساب می‌شود. اگر هم بخواهید درخواست کارشناسی‌تان را نهایی کنید، باید سایر اطلاعاتتان را وارد نموده، پرداخت را انجام داده و ثبت درخواست نمایید. به فاصله ۱۰ دقیقه تماسی از کارنامه خواهید داشت که طی آن هماهنگی‌های لازم با شما صورت گرفته، سپس کارشناس کارنامه به محل مورد نظرتان اعزام می‌شود و خودروی‌تان را کارشناسی می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.