بازار میوه و تره ‌بار آنلاین

 با ورود اپلیکیشن هایی که امکان خرید آنلاین میوه و سبزیجات را فراهم کرده اند، مشقات خرید میوه و صیفی‌جات و حمل آن تا منزل و ... مرتفع شده و خرید شما جلوی در منزل به شما تحویل داده می‌شود. اما چطور می‌توان یک سایت یا اپلیکیشن موفق برای خرید میوه انتخاب کرد که هم تنوع قابل‌ قبولی از انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات داشته، هم قیمت مناسب و هم کیفیت محصولات در آن بالا باشد؟

پلتفرمی به نام شیریک به شیوه خرید اجتماعی یکی از اپلیکیشن های یاد شده است. شیریک سعی دارد انواع کالا را با بهترین قیمت‌ها، در قالب خرید اجتماعی به خریداران ارائه ‌دهد. با بررسی تجربه موفق بزرگترین بازار آنلاین محصولات کشاورزی در جهان، این استارتاپ در ماه‎های اخیر پروژه عرضه مستقیم انواع میوه و سبزیجات تازه را کلید زده و به بررسی همه جوانب و پیچیدگی‌های این دسته از محصولات پرداخته و قصد دارد در کنار سایر کالاها از جمله لوازم الکترونیک و دیجیتال، انواع محصولات سوپرمارکتی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی، در خرید آنلاین میوه و سبزیجات حرفی برای گفتن داشته باشد.

شیریک در این بخش با حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم محصولات از کشاورزان داخلی به قیمتی بسیار مناسب، قیمت عرضه میوه و سبزیجات را با قیمتی که باغدار و کشاورز محصول خود را ارائه می دهد یکسان کرده و از طرفی به گفته خود تلاش دارد کشاورزان را در این میسر حمایت و همراه خود کند. با توجه به اینکه مدل درآمدزایی شیریک دریافت کمیسیون از تولید کننده ها، کشاورزان و واردکنندگان عزیز نمی باشد، خرید از شیریک با مسافرت به شمال کشور برای خرید یک کیلو پرتقال از باغدار، نظر کیفیت و قیمت تفاوتی ندارد.

مشتری

حدود 18 استارت آپ موجود میوه آنلاین در کشور با ارائه خدمات و انجام حجم قابل توجهی از سفارشات به صورت روزانه سعی دارند میوه و سبزیجات را با بهترین کیفیت و بسته بندی در اختیار کاربران و خریداران قرار دهند. همزمان با راه‌اندازی کمپینی به مناسبت شب یلدای امسالِ شیریک که در آن کاربران تشویق به در خانه ماندن و برگزاری این مراسم سنتی با خانواده شده بودند و به جای بازارگردی برای خرید اقلام مورد نیاز این شب، هر آنچه نیاز بوده را می‌توانسته‌اند به صورت آنلاین سفارش و در کوتاهترین زمان و با کیفیت تحویل بگیرند، این مجموعه توانست بیش از 90% رضایتمندی مشتری را ثبت کند.

تنوع در انواع میوه و سبزیجات، سادگی در نحوه خرید، خدمات بسته بندی و ارسال، تحویل به مشتری و کیفیت مطلوب محصولاتِ دریافتی می‌تواند کاربران را مشتری همیشگی یک سایت کند که شیریک به این امر آگاه بوده است.

شیریک

اصولاً خرید کردن یکی از فعالیت‌های لذت بخش برای افراد به شمار می‌آید، اگر این کار برای شما جذاب و لذت بخش نیست، بد نیست  شیوه جدید خرید را امتحان کنید و تجربه‌ای از خرید اجتماعی داشته باشید، که هم خریدی سرگرم کننده‌ و هم ارتباط با دیگران و البته پس انداز داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.