تعمیرات لوازم خانگی توسط متخصص های تهران – سرویس برتر

ما در این مقاله قصد داریم به نحوه نگهداری، سرویس و تعمیر لوازم خانگی بپردازیم و تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی را به شما معرفی کنیم. 

نگهداری از لوازم خانگی 

در ابتدا باید نحوه استفاده از دستگاه را بدانیم، این اطلاعات معمولا در دفترچه راهنمای هر دستگاهی تشریح شده است، با مطالعه دفترچه راهنما میتوان اطلاعات خوبی در رابطه ا نحوه استفاده صحیح از دستگاه را بیابید. با توجه به اینکه هرکدام از لوازم خانگی دارای کارایی های متفاوت و مختلفی هستند با مطالعه دفترچه راهنما میتوانید راحت تر به خواسته خود از دستگاه دست پیدا کنید. 

روش هایی برای افزایش عمر این دستگاه ها وجود دارد که ما بطور کلی به آن ها اشاره خواهیم کرد، با رعایت موارد پایین نیاز شما به تعمیر لوازم خانگی برای مدتها به تعویق خواهد افتاد.

نکات استفاده از یخچال فریزر

۱. یخچال فریزر را به دور از اجاق گاز و تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید، عدم رعایت اینکه باعث وارد شدن فشار به دستگاه و در نهایت خرابی آن میشود. 

۲. برای تهویه مناسب از پشت دستگاه حداقل ۷ سانتی متر فضا در نظر بگیرید و از چسباندن آن به دیوار خودداری کنید.

۳. تعویض فیلترها ی یخچال: این فیلتر ها باید بین ۶ تا ۱۲ ماه یکبار تعویض شوند ، بعد از گذشت این مدت در ابتدا تغییری احساس نخواهد شد اما بمرور باعث بو و طمع نامطبوع آب خواهد شد .

۴. شستشویی لوله های کندانستور: این کار بسیار ساده میباشد، با باز کردن درپوش موتور میتوانید به راحتی به لوله ها دسترسی پیدا کرده و با جاروبرقی و آب آنرا تمیز کنید، این کار باید حداقل هر ۱۲ ماه یکبار انجام شود.

۵. چک کردن نوار درب: هر ۱۲ ماه یکبار سعی کنید از بسته شدن کامل درب به یخچال یا فریزر مطمئن شوید، ممکن است لاستیک پوسیده یا دچار پارگی شود ، در صورت مشاهده با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید . 

رعایت نکات بالا بسیار مهم و کاربردی میباشد و در صورت رعایت باعث افزایش راندمان و طول عمر دستگاه خواهد شد. این موارد توسط سرویس برتر، مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران پیشنهاد میشود. 

نکات استفاده از لباسشویی

۱. محل نصب و قرارگیری لباسشویی باید صاف و تا جای ممکن بدونه شیب باشد، شما میتوانید با تنظیم پایه ها از تراز بودن لباسشویی مطمئن شوید.

۲. پس از استفاده از لباسشویی توسط یک دستما خشک (ترجیحا حوله ای) رطوبت و جرم های داخل لاستیک لباسشویی را خشک کنید .

۳. استفاده از فیلتر برای ورودی آب لباسشویی بسیار کاربردی میباشد به گفته مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی دوو در تهران این کار باعث جلوگیری از رسوبات آب در لباسشویی و کم شدن استهلاک آن خواهد شد. 

۴. از جرمگیر حتما استفاده کنید، به پیشنهاد نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در تهران استفاده از جم گیر بعد از ۵۰ تا ۷۰ شستشو باعث بالا رفتن کیفیت شستشو و سلامت دستگاه شما خواهد شد. 

۵. برای سرویس لباسشویی حتما هر ۱۲ ماه یکبار با نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید اینکار باعث کم شدن هزینه های تعمیرات لباسشویی در آینده خواهد شد. 

نکات استفاده از مایکروویو 

۱. مایکروفر را در جای با دمای محیط نصب کنید، گرمای اضافی به شدت برروی قطعات ماکروفر تاثیر میگذارند.

۲. برای تهویه مناسب و خروج هوای گرم داخل مایکروویو حداقل ۷ سانتی متر فاصله برای پشت دستگاه در نظر بگیرید و از نصب آن در محیط های بسته خودداری کنید.

۳. به هیج وجه از ظروف لزی، چینی دورب طلایی و نقره ای، ظروف یکبار مصرف آلمنیومی و بطور کلی از ظروف براق دورن مایکروویو ها استفاده نکنید.

۴. هر ۱۲ ماه یکبار برای تعویض کاغذ میکا (فیلتر اشعه) با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید، تعویض این فیلتر برای سلامت لامپ اشعه بسیار مفید میباشد.

۵. با توجه به دستور العمل های دفترچه راهنما مایکروویو، برای استفاده از پخت غذای مختلف استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را در پخت بدست آورید.

نکات استفاده از جاروبرقی

۱. از کیسه های دائمی استفاده نکنید، پس دادن خاک از عیوب کیسه های دائمی میباشد که به شدن برروی موتور جاروبرقی تاثیرگذار هستند.

۲. از کشیدن سیم جاروبرقی در هنگام جابجایی خودداری کنید، و با دست سیم را از سیم جمع خارج کرده و سپس جاروبرقی را جابجا کنید، در غیر این صورت احتما قطع شدن سیم وجود دارد.

۳. قبل از پرشدن کیسه، یه کیسه جدید را جایگزین کنید، با این کار از وارد شدن فشار اضافی به موتور جاروبرقی جلوگیری خواهید کرد.

۴. فیلتر ها را هر ۳ ماه یکبار بشویید، اینکار را میتوانید تا ۱ سال ادامه دهید و سپس آنرا تعویض کنید، یکی از دلایل کم شدن مکش جاروبرقی میتواند گرفتگی فیلتر ها باشد.

۵. برای تعمیر جاروبرقی حتما با مراکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و از سپردن دستگاه به تعمیرگاه های غیر مجاز خود داری کنید. 

نکات استفاده از کولر گازی 

۱. محل نصب کولرگازی بسیار مهم میباشد، اگر میخواهید برودت (سرمایش) خوبی را داشته باشید حتما از متخصصین کولرگزی کمک بگیرید.

۲. دمای مناسب جهت کارکرد دستگاه ۲۵ درجه میباشد، این دما به شما سرمای کافی را خواهد داد و همچنین زمانی را برای استراحت موتور کولرگازی خواهد داشت.

۳. فیلترهای پنل داخلی هر ۳ ماه یکبار باید شسته شوند، در فیلتر ها گرد و غبار زیادی جمع میشود و باعث کم شدن قدرت پرتاب باد و در نهایت سرما خواهد شد.

۴. برای تغییر حالت از زمستانه به تابستانه و برعکس با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و درخواست چک کردن گاز را اعلام کنید.

۵. بین ۳ تا ۱۲ ماه بسته به نوع محیط نصب کولرگازی باید یه سرویس دوره ای آن اقدام کرد این مورد را جدی بگیرید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.