بلیط هواپیما را حرفه‌ای بخرید!

 احتمالا در یک نگاه خریدن بلیط‌ هواپیما امری ساده به نظر برسد. اما نکاتی در این باره وجود دارد که حائز اهمیت است. در ادامه این بخش از مقالات، قرار است درباره یکی از مسائل جالب و پر اهمیت سفر، یعنی بلیط هواپیما و نکات مهم درباره خریدن آن صحبت کنیم. به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما

اگر تمایل دارید ارزان‌تر و راحت‌تر بلیط سفر خود را تهیه کنید، فراموش نکنید که بهتر است زمان سفر خود را در اواسط هفته برگزینید. خرید بلیط هواپیما زمانی که مسافرت بیشتر است، می‌تواند برای شما پر هزینه‌تر تمام شود. بنابراین در صورتی که سعی کنید زمان سفر خود کمی جا به جا کنید که در ایام کم سفر باشد، به نفع شما خواهد بود. 

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی داشته باشید، این است که تاریخ بلیط رفت و برگشت خود را طوری تنظیم کنید که یک یا دو روز، از روزهای تعطیل جلوتر و یا عقب‌تر باشد. به طور مثال، اگر می‌خواهید در روزهای نوروز به سفر بروید، بهتر است که بلیط برگشت خود را برای روز ۱۴ فروردین رزرو کنید. 

بلیط

خرید بلیط لحظه آخری

ما برای افرادی که تمایل چندانی به هزینه‌های زیاد برای رزرو بلیط سفر خود ندارند، پیشنهاد خرید بلیط‌های لحظه آخری را داریم. آیا چیزی درباره بلیط‌های لحظه آخری می‌دانید؟

آژانس‌های مسافرتی معمولا در ایامی خاصی از سال برای پیش‌خرید کردن صندلی‌های یک هواپیما اقدام می‌کنند. این کار با عنوان چارتر کردن شهرت دارد. 

در برخی از مواقع ممکن است پس از رسیدن موعد سفر، بلیط‌های یک آژانس به فروش نرود و آژانس مسافرتی با ضرر‌های هنگفتی رو به رو شود. در این هنگام است که در آخرین لحظه آژانس بلیط‌های خود را با تخفیف‌های مختلف، با توجه به نوع پرواز به فروش می‌رساند. 

به همین جهت است که افرادی که تمایل دارند برای سفر خود، تا حدود زیادی هزینه‌ها را کاهش دهند، از بلیط‌های لحظه آخری استفاده می‌کنند.

قیمت‌ها در آژانس‌های مختلف

برای خرید بلیط هواپیما‌ مهم است که بدانید بهتر است این کار را با حوصله زیادی انجام دهید. با توجه به پیشرفت علم و فناوری، شما با روش ساده مانند وارد شدن به سایت‌های مختلف فروش بلیط می‌توانید خرید خود را انجام دهید. 

توصیه ما به شما این است که این کار را با دقت و پس از بررسی همه آژانس‌های مسافرتی انجام دهید. به این صورت که قیمت‌ها را بررسی کنید و از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. این‌ کار باعث می‌شود از خریدن بلیط‌هایی مشابه با قیمت بالاتر خودداری کنید. 

قیمت بلیط

چند نکته مهم برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

اولین نکته این است که اگر سفر شما کوتاه است، بهتر است از پرواز‌های فرست کلاس استفاده نکنید. به طور مثال اگر شما تنها یک یا دو ساعت را در پرواز می‌گذرانید، احتیاجی به خدمات مخصوص پرواز‌های کلاس A نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید در این مورد صرفه‌جویی کنید.

برای دومین نکته باید بگوییم فراموش نکنید که اگر از پرواز‌های چارتری استفاده می‌کنید از بردن بار‌های اضافی خودداری کنید. این امر می‌تواند تا چند برابر هزینه‌های شما را کاهش دهد. به طور کلی بهتر است قوانین مربوط به بار را قبل از هر پروازی مورد مطالعه قرار دهید. 

به عنوان‌ نکته سوم حتما فراموش نکنید که هنگام انتخاب یکی از پرواز‌ها، روزهای مختلف پرواز را بررسی کنید. با وسیع‌تر کردن دامنه سفر می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید بلیط هواپیما داشته باشد.

دقت داشته باشید که اگر امکان کنسل کردن پرواز شما وجود دارد، بهتر است سایت‌ها و آژانس‌هایی را برای خریدن بلیط برگزینید که برای شما جریمه‌های مناسب‌تری را در نظر گرفته باشند. 

سخن پایانی:

در هر سفری  قبل از هر چیزی باید درباره رفت و برگشت سفر فکر کرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه زیادی برای رفت و برگشت خود نداشته باشند و در این زمینه صرفه جویی کنند. در این بخش از مقالات، ما شما را با چند مورد از راهکار‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توان هزینه‌های سفر را کاهش داد آشنا کردیم. شما می‌توانید با مطالعه مطالب فوق انتخاب مناسبی برای خرید بلیط‌های هواپیما داشته باشد. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید هر بلیطی ابتدا قوانین شرکت هواپیمایی مربوطه را مطالعه فرمایید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.