مزایا و معایب خرید ماشین ظرفشویی در سال 2020-2021

 برخی از وسایل به حدی ضروری هستند که در صورت نبودشان دچار مشکل خواهیم شد یا باید گفت زمان و هزینه خود را تا حد زیادی هدر خواهیم داد. بخشی از این لوازم ضروری در خانه مختص به آشپزخانه هستند. ماشین ظرفشویی یکی از انواع لوازم خانگی است که ضرورت آن در بسیاری از خانه‌ها احساس می‌شود.

این دستگاه به کمک ما آمده تا به کارهای روزمره‌مان سرعت ببخشیم. اگر شما یک خانم شاغل هستید و یا از زمره کسانی هستید که همواره مهمانان زیاد دارند بدون شک داشتن ماشین ظرفشویی نه تنها خالی از لطف نیست بلکه تا حدود زیادی ضرورت می‌یابد.

ممکن است برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح شود که ماشین ظرفشویی تا چه حد ضروری است، آیا خرید آن برای من سودی هم دارد؟ آیا صرف هزینه زیاد برای ماشین ظرفشویی ریسک به حساب نمی‌آید؟ ماشین ظرفشویی چه عیب‌هایی دارد و سوالاتی از این دست. در مقاله زیر که توسط تیم حرفه‌ای بانه سرویس تهیه شده است سعی شده است مزایا و معایب انواع ماشین ظرفشویی تا حدی بررسی شود. بنابراین تا پایان مطلب ما را همراهی فرمایید.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی:

کاهش آب مصرفی

زمانیکه اقدام به شستن ظروف در سینک ظرفشویی می‌کنید به صورت ناخواسته آب زیادی مصرف می‌شود. یکی از مزایای مهم ماشین ظرفشویی کاهش مصرف آب است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است به عنوان مثال برای شستشوی یک سرویس ۱۴۴ پارچه به وسیله‌ی دست میانگین ۸۵ لیتر آب مصرف می‌شود، این در حالی خواهد بود که شستن همین مقدار ظرف با ظرفشویی حداکثر ۱۶ لیتر آب مصرف خواهد کرد. جالب است بدانید در مدل‌های پیشرفته این مقدار خیلی کمتر و به حدود ۹ یا ۱۰ لیتر می‌رسد. همچنین مصرف مواد شوینده در این حالت به حداقل می‌رسد و این خود یک مزیت به شمار می‌آید.

ظروفی شفاف‌ و تمیز تحویل بگیرید

زمانی که در حال شستن ظروف بسیار چرب و کثیف هستید مسلماً باید درجه حرارت آبگرمکن را به بالاترین حد برسانید، دست‌های شما تحمل این حجم از داغی آب را نداشته و در نتیجه ظروف آنطور که باید تمیز نخواهد شد، همچنین برای حذف کامل میکروب‌ها دمای حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد لازم است که آبگرمکن این کار را نخواهد کرد. ماشین‌های ظرفشویی پیشرفته با برخورداری از گزینه Hygiene Plus به معنای شستشوی بهداشتی دمای آب را تا ۷۰ درجه سانتی گراد می‌رسانند که در این حالت سرسخت‌ترین لکه‌ها و میکروبها از بین خواهند رفت، این گزینه ایده‌آل برای خانواده‌هایی است که نوزاد کوچک و یا فرد مبتلا به آلرژی دارند.

سالم ماندن و شفاف شدن ظروف

در هنگام شستن ظروف با دست امکان لب پَر شدن و آسیب به ظروفی مانند چینی و کریستال زیاد است، همچنین ممکن است ظروف از دست شما لیز خورده و بشکند، این احتمال در استفاده از ماشین ظرفشویی به صفر خواهد رسید. در ضمن شستشوی ظروف با ظرفشویی موجب شفافیت و درخشانی ظروف می‌گردد.

اما زمانی که از اسکاچ زبر برای شستشوی ظروف استفاده می‌کنید، بعد از دفعات مکرر استفاده از آن ظروف خش برداشته و آن براقی و شفافیت اولیه خود را از دست می‌دهند و ممکن است کدر شوند، همچنین اگر آنها را هر روز ضدعفونی و تمیز نکنید احتمالا باکتری‌های زیادی را به ظروف انتقال خواهید داد.

در صورتی که از یک ماده شوینده استاندارد در ماشین ظرفشویی استفاده کنید ظروفی سالم و شفاف تحویل خواهید گرفت. جالب است بدانید برخی از ماشین‌های ظرفشویی برتر بازار به سیستم محافظت از ظروف شیشه‌ای مجهز هستند که با تنظیم دما و سختی آب احتمال آسیب به ظروف شیشه‌ای به صفر می‌رسد.

استفاده از ماشین ظرفشویی؛ ضمانت سلامت شما

هرچند که استفاده از ماشین ظرفشویی به دلیل تجمع قارچ‌ها در محیط مرطوب و قلیایی تا حدی هم ممکن است به سلامتی ضرر برساند (مخصوصا برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف)، این مشکل با تمیزکاری دستگاه رفع می‌شود اما باید گفت به صورت کلی مزایای بیشتری در این زمینه دارد. برای مثال در زمان شستشوی ظروف با دست با تماس مکرر مواد شوینده و آب داغ با دست ممکن است پوست دستتان آسیب ببیند.

همچنین استفاده از این دستگاه مناسب کسانی خواهد بود که توانایی آن را ندارند که بیش از حد بایستند. علاوه بر این افرادی هستند که از بیماری آرتروز ستون فقرات، واریس و ... رنج می‌برند، استفاده از ماشین ظرفشویی در این حالت ضرورت پیدا می‌کند. نکته‌ی مهم اینکه ضرورتی ندارد که همیشه از دستگاه استفاده نمایید، بهتر است شرایط خود را در نظر گرفته و سپس اقدام نمایید.

ماشین ظرفشویی

صرفه‌جویی در زمان و انرژی

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ماشین ظرفشویی، صرفه جویی در زمان است، بعد از چینش ظروف در دستگاه تنها با لمس یک دکمه فرایند شستشو آغاز می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید به سراغ کارهای دیگرتان بروید، بسیاری از بانوان همواره گلایه از این دارند که مهمانی‌های بزرگ هرگز برای ما خوشایند نیست چرا که مجبور خواهیم شد زمان زیادی را برای شستشوی ظروف کثیف هدر دهیم. با داشتن یک ماشین ظرفشویی ایده‌آل این نگرانی شما کاملا برطرف خواهد شد.

ماشین ظرفشویی‌های قدیمی‌تر پر سر و صدا هستند و انرژی بیشتری را هم مصرف می‌کنند، با خرید یک ظرفشویی با رده مصرف انرژی مطلوب در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌شود. برنامه اقتصادی بر روی برخی از دستگاه‌ها موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شود.

معایب استفاده از ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی

اشغال فضای زیاد در آشپزخانه

طبیعتاً ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی بزرگ به حساب می‌آید و فضای بزرگی را اشغال می‌کند، اگر یک آشپزخانه بزرگ ندارید احتمالا از فضای زیادی که ماشین ظرفشویی می‌گیرد گلایه خواهید کرد، اما این را نیز در نظر بگیرید که شما می‌توانید هریک از سه نوع ماشین ظرفشویی ایستاده، مبله و یا رومیزی را انتخاب نمایید.

ضرورت سرویس در صورت خرابی

مشابه سایر لوازم خانگی ماشین ظرفشویی هم هر چند سال یکبار نیاز به سرویس دارد. البته اگر مشکلی فنی پیش بیاید نیاز به تعمیر دارد. در صورت پایان یافتن مدت زمان گارانتی باید خودتان هزینه‌ها را پرداخت نمایید.

مصرف برق

بدون شک در شستن ظروف با دست، نیازی به استفاده از برق نیست. ماشین‌های با استفاده از برق شهری فرایند شستشو را انجام می‌دهند. اما خب همانطور که در بالا هم گفتیم امروزه ماشین‌های ظرفشویی‌ با مصرف انرژی پایین راهی بازار می‌شوند.

ممکن است ظرف‌ها کدر شوند

مسئله کدر شدن ظروف را نمی‌توان یک عیب ماشین ظرفشویی بر شمرد چرا که تا حدود زیادی به شما بستگی دارد، اگر از قرص ماشین ظرفشویی بی کیفیت استفاده کنید و یا به چراغ‌های هشدار نسبت به ریختن نمک بی اعتنا باشد به احتمال زیاد با این مشکل مواجه خواهید شد. قرص ماشین ظرفشویی را در سه مرحله توجه به چراغ هشدار، باز کردن دریچه‌ی مربوطه و قرار دادن قرص در محل ویژه خود باید اضافه کنید. استفاده‌ای دوره‌ای از روش‌های جرمگیری ( پس از هر 60 بار استفاده از دستگاه) به طول عمر طولانی دستگاه کمک خواهد کرد. 

در بین بزرگترین تولی کننددگان ظرفشویی در بازارهای جهانی می‌توان به ظرفشویی بوش، ال جی، سامسونگ و دوو اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید حتما با کارشناسان این حوزه صحبت کنید و از تجربیات آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

سخن پایانی ...

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی از اصالت کالا مطمئن شده و اگر قصد خرید اینترنتی دارید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید نمایید و ترجیحا اقدام به خرید یک برند معتبر نمایید. فروشگاه اینترنتی بانه سرویس با چندین سال سابقه در زمینه‌ی فروش محصولات خانگی تضمین کننده‌ی مرغوبیت و اصالت کالای شماست. از توجه شما تا پایان مطلب سپاس گذاریم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.