8 عادت رایج که ما را حسابی مریض می‌کند

خودمان هم خبر نداریم که برخی عاداتمان می‌توانند به سلامتی ما آسیب بزنند و باعث شوند که زودتر بیمار شویم. چند تغییر ساده به ما کمک می‌کند که کمتر دچار سرما خوردگی شویم.

ناخن نجوید: جویدن ناخن یک روش مطمئن برای ورود میکروب به بدن شما است. وقتی ناخن خود را می‌جوید در واقع راهی برای ورود ویروس‌هایی که در زیر ناخن‌هایتان تجمع کرده اند، به بدن باز می‌کنید.

دستان خود را صحیح بشویید: همه ما از اهمیت شست‌وشوی دست‌ها آگاهیم، اما بعضی با روش صحیح این‌کار آشنا نیستند و با سرعت دست‌های خود را می‌شویند. برای شستن دست‌های خود از صابون یا مایع شوینده دست، آب گرم استفاده کرده و آنها را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه کاملاً بشویید.

به اندازه کافی آب بنوشید: عدم نوشیدن آب کافی شما را در معرض کم آبی قرار می‌دهد که بر توانایی بدن شما در پردازش و دفع سموم تأثیر منفی می‌گذارد و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند.

استرس کاری شما را ضعیف می‌کند: استرس مزمن می‌تواند شما را در برابر بیماری‌ها ضعیف کند. اگر دچار فرسودگی شغلی هستید و در محل کار استرس دارید، مستعد سرماخوردگی هستید.

بیش از حد شیرینی‌جات مصرف نکنید: مصرف مواد غذایی شیرین به طور کلی برای سلامتی مضر است؛ مصرف قند روی باکتری‌های روده که نقش حیاتی در سیستم ایمنی دارند هم تاثیر گذار است.

عزیزانتان را در آغوش بگیرید: در آغوش گرفتن روی بدن اثر ضد استرس دارد و بر اساس تحقیقات می‌تواند مانع بیمار شدن شما شود. فقط حواستان باشد که کسی را که بیمار است بغل نکنید!

وسواس تمیزی بیشتر باعث بیماری می‌شود: احتمالا برخلاف باورتان، وسواس درمورد نظافت از شما در برابر بیماری محافظت بیشتری نمی‌کند. بهعنوان مثال، تمیز کردن مداوم دست‌ها پوستتان را که از شما در برابر میکروب‌های مضر محافظت می‌کند و اولین حفاظ دفاعی بدن شماست، از بین خواهد برد.

حتما صبحانه بخورید: صرف صبحانه روی سطح انرژی شما در طول روز تاثیر گذار است و نخوردن آن می‌تواند منجر به ضعیف شدن و آسیب‌پذیری بیشتر شما در برابر بیماری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.