محصولات " سان رامک " خورشیدی بر سر سفره مصرف کنندگان ایرانی

نتایج این پژوهش روز چهارشنبه در نشست رونمایی از محصولات " سان "  شرکت فرآورده های لبنی رامک در دو گروه ماست با نام  " سان ماس " و پنیر با نام " سان چیز " با حضور اصحاب رسانه تبیین شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با بیان اینکه ناکافی بودن ویتامین D در جامعه جهانی و در کشور ما یک چالش جدی است افزود: بر اساس نتایج این پژوهش طیف جوان و نوجوان در جامعه هدف شیراز که انتظار  می رفت مشکلی در دریافت ویتامین D نداشته باشند با ۴۷ درصد کمبود ویتامین D روبرو هستند.

دکتر مرضیه اکبرزاده ادامه داد: ۳۲ درصد از طیف جمعیتی جوان و نوجوان در این پژوهش ویتامین D ناکافی دریافت می‌کنند و فقط ۲۰ درصد در شرایط طبیعی دریافت آن هستند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: همچنین بر اساس نتایج این پژوهش در طیف جمعیتی میان سال ۲۲ درصد کمبود ویتامین D دارند، ۴۸ درصد ویتامین D ناکافی دریافت می کنند و ۲۹ درصد در شرایط طبیعی دریافت آن هستند.

رامک

اکبرزاده در ادامه با بر شمردن زیان های ناشی از کمبود ویتامین D گفت:

پوکی استخوان تنها زیان ناشی از کمبود ویتامین D نیست، هر چند جامعه ما نام پوکی استخوان را با کمبود ویتامین D در ذهن تداعی می کند اما زیان های ویتامین D بسیار فراتر از پوکی استخوان است، سلول های مغزی، بافت های عضلانی و سیستم ایمنی بدن همه گیرنده ویتامین D دارند و نقش این ویتامین در کنترل سلول های سرطانی اثبات شده، بنا بر این نقشی که ویتامین D در سلامت زندگی ایفا می کند بسیار فراتر از چیزی است که مردم می پندارند.

این استاد دانشگاه در ادامه به کنترل بیماری های خود ایمنی مانند ام اس و دیابت با استفاده از ویتامین D اشاره کرد و گفت:

کاهش بیماری های قلبی و عروقی، درمان پرفشاری خون، کنترل سکته، درمان و کاهش افسردگی ارتباط مستقیم با مصرف ویتامین D دارد، اکنون در برنامه پزشک خانواده با استفاده از مکمل درمانی مصرف ویتامین D در جامعه افزایش پیدا کرده است اما این موضوع برای جبران کمبود ویتامین D کافی نیست.

اکبرزاده به غنی سازی لبنیات با ویتامین D به عنوان راهکاری در جهت جبران دریافت این ویتامین در بدن پرداخت و گفت: استفاده از ماست و پنیر غنی شده با ویتامین D میتواند تا حدودی این کمبودها را جبران نماید ، کمبود  ویتامین D در جامعه ما اکنون تبدیل به یک همه گیری شده و می بایست با گنجاندن برنامه مصرف محصولات غنی شده با ویتامین D در سبد خوراکی این کمبودها جبران شود.

دکتر محمد صادق عرب مدیر تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت شرکت فرآورده های لبنی رامک نیز در این نشست از تولید گروه محصولات غنی شده با ویتامین D3 با نام " سان رامک " توسط این شرکت خبر داد و بیان داشت :

متاسفانه جامعه ما زمانی برای درمان بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D اقدام می کند و به فکر فرو می افتد که کار از کار گذشته و آسیب ها وارد شده است ، اثرات محصولات لبنی ماست و پنیر غنی شده با ویتامین  D  امروزه اثبات شده و تلاش گردیده تا غنی سازی پنیر و ماست تولیدی تاثیری روی طعم محصولات نداشته باشد.

مهندس بابک مازندرانی، معاونت اجرایی شرکت فرآورده های لبنی رامک نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این شرکت علی رقم تمام چالش های پیش رو در مسیر تولید همواره در راستای سلامت جامعه گام برداشته ، اعلام کرد که گروه محصولات سان رامک با نام های " سان ماس "  و " سان چیز " در راستای ماموریت همیشگی شرکت رامک تهیه و به صورت غنی شده با ویتامین D3 در دسترس عموم مصرف کنندگان عزیز در سراسر کشور قرار گرفته است.

مهندس ابراهیم ترابی مدیر کارخانجات شرکت فرآورده های لبنی رامک نیز در این نشست ابراز داشت:

امروزه تنوع محصولات لبنی در بازار بسیار زیاد شده است که  در این بین محصولات غنی شده سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که در جامعه  ما بیشتر درنمک، محصولات لبنی، غلات و ماکارونی دیده می‌شود. اکنون با تولید ماست و پنیر غنی شده با ویتامین D۳ توسط شرکت فرآورده های لبنی رامک، انتظار می رود که جامعه نیز بیش از پیش با این محصولات آشنا شود.

سان

در ادامه این نشست، مدیر بازاریابی شرکت فرآورده های لبنی رامک با اشاره به توانمندی های انسانی و تجهیزاتی این شرکت افزود، در عرضه سان ماس وسان چیز معیار اصلی کیفیت، ذائقه مصرف کنندگان  بوده و شعار سان به سان خورشید نیز با همین رویکرد انتخاب شده است.

مهندس هاشم پور یادآور شد که لزوم اطلاع رسانی صحیح و آگاه سازی جامعه از عوارض کمبود ویتامین D در کنار اهمیت تامین این ویتامین از طریق محصولات غذایی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در کمپین سان رامک تلاش شده تا این موضوع در اولویت تیم بازاریابی رامک قرار گیرد.

لینک منبع

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.