معرفی اولین وبدایرکتوری تخصصی صنعت مواد نسوز – دیرگداز ایران (رفیکو)

رفیکو، به عنوان اولین بانک تخصصی و جامع در حوزه صنعت مواد نسوز و دیرگداز، پس از برنامه ­ریزی دو ساله و با توجه به احساس نیاز به وجود یک بانک اطلاعاتی از شرکت­های چرخه‌ی این صنعت کمتر شناخته شده، هم اکنون رونمایی و معرفی شده است.

  در همان سال، مرحله­ ی بروز رسانی اطلاعات بیش از ۴۰۰ شرکت فعال در زمینه تولید و تامین مواد اولیه نسوز، جرم­های نسوز، آجر، سرامیک و انواع دیرگداز های شکل دار و بی شکل و... آغاز شد. به موازات آن تیم فنی بانک جامع دیرگداز شروع به برنامه­نویسی، طراحی و دیباگ این وبسایت کردند که در نهایت از اواخر تابستان ۱۳۹۹ وبسایت بانک جامع صنعت دیرگداز با نشانی www.refico.ir در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

به منظور حفظ امنیت اطلاعات شرکت­های موجود در وبسایت رفیکو و ساخت پنل کاربری اختصاصی برای هرکدام از کاربران، از زبان برنامه نویسی معتبر و دارای استانداردهای جهانی استفاده شده است. با برنامه نویسی دستی و سفارشی سازی کوچکترین بخش های این وبسایت، تلاش شده است تا بهترین و آسان ترین تجربه استفاده از وبسایت و مخصوصا پنل کاربری آن برای کاربران فراهم شود.

از دیگر ویژگی ­های بانک جامع صنعت دیرگداز، طراحی منطبق بر استانداردهای روز، با توجه به اهمیت بهینه ­سازی در موتورهای جستجو همچون گوگل است. اعضای تیم فنی و سئوی وبسایت رفیکو، با بررسی مستمر و بهینه سازی صفحات مختلف آن، موجب دیده شدن هرچه بهتر و سریع تر رفیکو و صفحات شرکت­های موجود در این بانک اطلاعاتی در موتور جستجوی گوگل شده­اند. تا کنون و با گذشت زمان نه چندان طولانی، بانک جامع صنعت مواد نسوز در بیش از ۱۵ کلیدواژه تخصصی در صفحه اول گوگل تثبیت شده و قابل مشاهده می­باشد.

علاوه بر موارد فوق، محتوای این پرتال تنها در بخش صنعت دیرگداز و صنایع وابسته آن متمرکز است. این امر در کنار دارا بودن بروزترین و کامل ترین مجموعه اطلاعات شرکت­های حوزه­ی صنعت مواد نسوز – دیرگداز (مانند تامین کنندگان مواد اولیه نسوز، محصولات نسوز و...) با بیش از ۱۰۰۰ رکورد مستقل و قابلیت جستجوی دقیق اطلاعات، باعث مراجعه پایدار فعالین این بخش به رفیکو شده و موقعیتی استثنایی را در بازاریابی هدفمند و کارآمد برای اعضاء فراهم نموده است.

جستجو در وبسایت رفیکو

کاربران و بازدیدکنندگان این وبسایت به سه روش مختلف امکان جستجوی شرکت­ها را دارند:

  • روش اول: استفاده از نوار جستجو در بالای تمامی صفحه­ها می­باشد که با وارد کردن کلید واژه­ی مورد نظر (نام شرکت، مدیرعامل،تخصص، حوزه فعالیت و...) نتایج را نشان می­دهد.

  • روش دوم: انتخاب دسته بندی­های تخصصی در صفحه اصلی

  • روش سوم: جستجو از طریق صفحه جستجوی پیشرفته

صفحه اختصاصی شرکت­ها در بانک جامع صنعت مواد نسوز- دیرگداز

یکی از کاربردی­ ترین قابلیت­های وبدایرکتوری رفیکو، امکان ساخت صفحات اختصاصی برای هر شرکت است. این زیرصفحه­های اختصاصی امکان اضافه کردن تمامی بخش­های مورد نیاز یک شرکت برای معرفی و به نمایش گذاشتن محصولات، خدمات، پروژه ­ها، اخبار و دیگر موارد موجود در یک وبسایت کامل را به شرکت­ها می­دهد. مزیت این زیرصفحات در مقایسه با یک وبسایت، رابط کاربری آسان آنها برای بارگذاری اطلاعات بدون داشتن تخصص و پیش زمینه در حوزه IT می­باشد. در ادامه به معرفی مختصر هر یک از این بخش­های زیرصفحات اختصاصی می پردازیم:

بانک جامع صنعت دیرگداز

  • اطلاعات ارجاعی

اطلاعات مربوط به کسب و کار شرکت مانند تلفن، فکس، آدرس، وبسایت و پست الکترونیکی

  • درباره ما

امکان درج توضیحات کامل از حوزه­های فعالیت شرکت (بدون محدودیت)

  • اخبار و رویدادها

امکان قراردادن اخبار و رویدادهای روز شرکت بدون محدودیت و قابلیت آرشیو نمودن به صورت یک زیر صفحه مجزا

  • گالری تصاویر

امکان بارگذاری عکس­ها و تصاویر منتخب شرکت از موضوعات مختلف

  • محصولات/ خدمات/ پروژه ­ها

امکان ورود اطلاعات مرتبط با محصولات، خدمات و پروژه­های شرکت که هریک شامل تصویر، عنوان و توضیحات می­باشد. لازم به ذکر است با اضافه کردن هر یک از موارد مذکور، بخشی جداگانه در زیر صفحه اختصاصی ایجاد می­گردد.

  •  گواهینامه­ ها

امکان بارگذاری تصاویر گواهی­نامه، لوح تقدیر، مجوزها و ... به همراه عنوان آنها به صورت نامحدود

  • شرکت­های مرتبط

افزودن شرکت‌های مرتبط (زیرمجموعه، همکار، پیمانکار، کارفرما و...) که با ارسال درخواست به شرکت مورد نظر میسر می­گردد.

  • نقشه

امکان نشانه­ گذاری محل شرکت بر روی نقشه

دسته ­بندی های بانک جامع صنعت دیرگداز (رفیکو) 

ویژگی دیگر وبسایت رفیکو، قرار دادن موتور جستجوی چند لایه و کاربردی، با استفاده از109 دسته ­ی تخصصی که با همفکری و مشورت متخصصان این حوزه استخراج و به کار گرفته شده است، می­باشد. این دسته بندی­ها امکان جستجوی هدفمند و سریع را به کاربران می­دهند تا بدون فوت وقت و به راحتی به شرکت­هایی که در زمینه فعالیت مورد نظر خود به دنبال آن هستند، دست پیدا کنند.

نوار­های دسته­ بندی رفیکو به شکلی هستند که با کلیک بر روی هرکدام، دسته ­های بعدی نمایش داده می­شوند و در هر مرحله امکان مشاهده تمامی شرکت­های موجود در سر دسته­ ها و یا زیردسته ­ها را به کاربر می دهد (این امکان با کلیک بر روی دکمه "مشاهده" که در کنار هر دسته قرار دارد میسر می­گردد). تمامی دسته ­های موجود در رفیکو، زیر مجموعه­ ی 3 دسته­ ی اصلی؛ "مواد اولیه نسوز"، "محصولات" و "خدمات | تجهیزات | قطعات” قرار گرفته­ اند که به معرفی مختصر برخی از آن­ها می­پردازیم:

جستجوی پیشرفته

مواد اولیه نسوز

اولین دسته در بانک جامع صنعت مواد نسوز – دیرگداز، "مواد اولیه" است که شامل دسته ­های جزئی تری مانند، "مواد اولیه معدنی" ( شامل مواد معدنی مورد استفاده در صنعت مواد نسوز)، "مواد سنتزی" (شامل انواع آلومینا، انواع بوکسیت، شاموت­ها و...)، "افزودنی­ها – چسب­ها"، و "افزودنی های ­ویژه" می­باشد. همانگونه که ذکر شد، کاربران می­توانند در هر مرحله با انتخاب گزینه "مشاهده"، مستقیما به صفحه نمایش تمامی شرکت­های موجود در آن دسته و دسته­ های پایین­تر منتقل شوند و یا با انتخاب آخرین لایه از دسته­ بندی­ها، وارد لیست شرکت­های موجود در آن شوند.

محصولات

در دومین سردسته ­ی موجود، تامین کنندگان محصولات صنعت مواد نسوز – دیرگداز قرار داده شده­ اند. در زیردسته­ های این مجموعه، شرکت­های تولیدکننده­ "دیرگدازهای شکل­دار"، "دیرگدازهای بی­شکل"، "محصولات عایق" و همینطور "مصرف کنندگان محصولات نسوز" برای کاربران قابل مشاهده بوده، که هرکدام از این دسته بندی­ها نیز، به شکلی که قبلا ذکر شد، شامل دسته­ های تخصصی ­تری هستند. به عنوان مثال در "محصولات عایق"، زیردسته­ های "آجرهای دیرگداز عایق"، "جرم های دیرگداز عایق" و "مواد سرامیکی" دیده می­شوند.

امید می­رود وجود این بانک تخصصی و استفاده از امکانات پرشمار و کاربردی آن، بستری مناسب جهت تعاملی سازنده ­تر بین شرکت­های حوزه صنعت دیرگداز، مصرف کنندگان و مخاطبین آنها را آماده و زمینه توسعه کسب وکار در بخش مواد نسوز کشور را بیش از پیش فراهم نماید.

بانک جامع و تخصصی صنعت مواد نسوز – دیرگداز، در جهت بهبود خدمات و امکانات و همینطور رفع نیازهای مخاطبین وبسایت، آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای سازنده فعالین این حوزه می­باشد.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک 15، واحد 1

تلفن:    3-44952661-021

دورنگار: 44952660-021

پست الکترونیکی: info@refico.ir

وب سایت: refico

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.