مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو با بیان اینکه عمده فعالیت شرکت در زمینه محصولات شوینده است، در مصاحبه با «دنیای‌اقتصاد» گفت: محصولات اولیه این شرکت در ابتدا با برند گلرنگ و تحت عنوان محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی گلرنگ ثبت شدند. شرکت پاکشو از زمان تاسیس تاکنون،  رشد مستمری داشته و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بخش‌خصوصی ایران در زمینه مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی به شمار می‌رود.

محمد عالمی افزود: سال ۱۳۸۶ مجتمع تولیدی و شیمیایی پاکشو در شهر صنعتی البرز با هدف تولید پودر شوینده و مواد اولیه مورد نیاز، به بهره‌‌برداری رسید و هم اکنون علاوه بر مجتمع فوق ۴ کارخانه دیگر به تولید سایر محصولات شوینده اشتغال دارند.عمده محصولات شرکت به دو طبقه عمده مایعات و پودر تقسیم‌بندی می‌شود. در حال حاضر تولیدات این شرکت با نام‌های گلرنگ، اوه، سافتلن، مریدنت و به تازگی برند هوم پلاس نزد مصرف‌کنندگان ایرانی، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

عالمی با بیان اینکه بیشترین سهم بازار را در اختیار داریم، افزود: در حال حاضردر زنجیره ارزش و تامین، پاکشو مالک ۷۵درصد سهام دو شرکت پاکان پلاستکار

 (تولیدکننده انواع محصولات پلیمری) و شرکت ایراندار (تولیدکننده کاغذ پشت چسب دارو انواع چسب) است. همچنین سرمایه‌گذاری دیگری در شر‌کت آریان کیمیا تک (آرایشی و بهداشتی) که برند مای و شون را دارد، انجام شده و پاکشو  ۲۰ درصد سهام این شرکت را داراست. علاوه بر این ۴۵ درصد سهام پدیده شیمی جم متعلق به شرکت پاکشو است که مواد اولیه مورد نیازمحصولات شوینده را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه پاکشو در پایان سال ۹۲ وارد بازار سرمایه شد، اعلام کرد: تمام این شرکت‌ها، سودآوری خوبی دارند که در صورت‌های ‌مالی تلفیقی پاکشو منعکس می‌شود. همچنین حدود ۱۹درصد شرکت صنعت خرده‌فروشی کوروش متعلق به گروه صنعتی پاکشو است که آن شرکت نیز دارنده ۱۰۰ درصد سهام افق کوروش  است.

عالمی به عملکرد شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت در سال گذشته ۲۲۷ هزار تن تولید داشت که این رقم در سال ۹۷ معادل ۱۹۸ هزار و ۴۰۰ تن بوده است و پیش‌بینی تولید شرکت برای سال ۹۹ بالغ بر  ۳۰۰ هزار تن  خواهد بود.

وی به افزایش ۷۵ درصدی تولید در سه ماه ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: در سه ماه ابتدای امسال ۶۳هزار و ۴۰۰ تن محصول تولید کردیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته معادل ۴۷ هزار و ۷۲۰ تن بود.

عالمی اظهار کرد: فروش شرکت در سه ماه ابتدای سال ۹۸ معادل ۳۵۷ میلیارد تومان بود که این رقم با ۶۲ درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته در سه ماه ابتدای سال‌جاری به ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین شرکت طی سال گذشته توانست معادل ۲ هزار و ۲۶ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب کند که این رقم در سال ۹۷ معادل یک هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده اقدامات مربوط به نوبت دوم  پذیره‌نویسی عمومی حق تقدم افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲هزار میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد که پس از حراج حق تقدم استفاده نشده وثبت حق تقدم‌ها، در نهایت افزایش سرمایه شرکت در نیمه دوم مرداد نهایی خواهد شد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران برای اصلاح ساختار مالی و برخی سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت پذیرفت.

وی اظهار کرد: این شرکت از ۲۶ خرداد تا ۱۱ تیر ۱۳۹۹، اقدام به فروش تعداد ۱۷۵ میلیون سهم شرکت بانک سامان (معادل ۱۹/ ۲درصد از سهام شرکت مذکور) در بازار فرابورس به مبلغ ۲۷۲۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال کرده که از این محل مبلغ ۲۲۳۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

عالمی با اشاره به عرضه سهام زیرمجموعه در بازار سرمایه تصریح کرد: در نظر داریم که شرکت‌های زیرمجموعه پاکشو را وارد بورس کنیم که در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته و به زودی شرکت پدیده شیمی جم وارد بازار سرمایه خواهد شد.

وی به مسوولیت اجتماعی شرکت اشاره کرد و گفت: گروه صنعتی پاکشو برای مقابله با سرعت انتقال ویروس کرونا، اقدام به فرمول‌سازی و راه‌اندازی خط تولید انبوه ژل ضدعفونی دست اهدایی با برند AVE کرد. همچنین این شرکت با شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر جامعه، خدمات‌رسانی به گروه‌های کم‌توان که در جامعه آسیب‌پذیرترند را در اولویت قرار داد. در این راستا، پاکشو، انجمن بیماران کلیوی، انجمن حمایت از کودکان کار، انجمن سلامت خانواده ایران، اداره کل زندان‌های استان البرز، زندان‌های استان تهران، انجمن ام‌اس ایران، کانون هموفیلی ایران، خانه سلامت شهرداری تهران، موسسه زنان سرزمین خورشید، جانبازان شیمیایی، بیمارستان امام‌خمینی، مرکز آموزش دژبان آجا، بیمارستان ورامین و بهارلو، ایستگاه‌های تاکسی، مناطق محروم و سازمان‌های مشابه را در لیست دریافت ژل‌های اهدایی AVE قرار داد.

مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو افزود: به‌رغم شرایط سخت تامین مواد اولیه بنا داریم در سال جدید  محصولات جدیدی وارد بازار کنیم. این در حالی است که در حال حاضر گروه صنعتی پاکشو ۸ کانال توزیع بزرگ و مطرح در سطح کشور دارد و توزیع محصولات پاکشو از طریق شرکت‌های گل پخش اول، افق کوروش، پخش البرز، فروشگاه‌های سورنا، سلامت پخش هستی، هایپر فامیلی، مارینا پخش و اکالا انجام می‌دهد. اکالا (فروشگاه دیجیتالی)، فروشگاه‌های سورنا (سوپرمارکت‌ها) و مارینا پخش(پخش زنجیره‌ای هوم پلاس) از کانال‌های توزیع گروه صنعتی پاکشو هستند.

عالمی با اشاره به صادرات  پاکشو به سایر کشورها، بیان کرد: در سال مالی ۹۸ معادل ۱۰درصد از محصولات و مواد اولیه شرکت به کشورهای عراق، افغانستان، گرجستان، ترکمنستان و ازبکستان صادر شد که کل درآمدهای شرکت از محل صادرات بالغ بر ۱۰ میلیون دلار بوده است. با وجود شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت حاکم در حمل‌ونقل، شرکت پاکشو در نظر دارد که بازارهای صادراتی خود را گسترش داده و درآمدهای شرکت از محل صادرات را به ۱۵تا ۲۰ میلیون دلار در سال برساند که در مقایسه با سال مالی ۹۸ از رشد حداقل ۵۰ درصدی برخوردار خواهد بود.