فارابی، نخستین کارگزاری ۲۴ ساعته بورس ایران

۱۵۶۱، بدون بوق اشغال

مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی با اشاره به ویژگی‌های مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی گفت: سامانه پاسخگویی تلفنی به مشتریان از طریق شماره ۱۵۶۱ تقریباً از ابتدای سال جاری بدون بوق اشغال در خدمت مشتریان است. در فضای مجازی هم از طریق اینستاگرام، لینکدین، توییتر، ایمیل و... همکاران در مجموعه کارگزاری فارابی پاسخگوی سؤالات مشتریان هستند. ضمن اینکه در نظر داریم یک «تلفن قرمز» هم در شعب نصب شود که در مواقع لزوم، مشتریان از شعب به‌طور مستقیم با دفتر مرکزی ارتباط برقرار کنند.

سید احسان طباطبایی درباره ۲۴ ساعته شدن مرکز تماس ۱۵۶۱ افزود:

قبلاً سامانه ۱۵۶۱ کارگزاری فارابی، ۱۲ ساعت در شبانه‌روز پاسخگوی مشتریان بود. حدود سه ماه پیش به فعالان بازار سرمایه وعده دادیم که تا پایان تابستان، فعالیت مرکز پاسخگویی به مشتریان در این کارگزاری به‌صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته خواهد شد. هم‌زمان با پایان شهریور ماه، وعده کارگزاری فارابی محقق شد و مرکز پاسخگویی به مشتریان به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به حجم تماس‌های بالای این مرکز نیز تأکید کرد: به‌طور میانگین، در روزهای معاملاتی بیش از ۱۰ هزار تماس مشتریان پاسخ داده می‌شود که البته در روزهای غیر معاملاتی، حجم تماس‌ها کمتر از این میزان است؛ اما پیش‌بینی می‌شود با ۲۴ ساعته شدن زمان کاری این مرکز، تماس‌ها به لحاظ آماری بیشتر شود.

بهره‌مندی از ابزارهای هوش مصنوعی

طباطبایی یکی از مزایای مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی را بهره‌مندی از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک دانست و افزود: تعامل انسانی با مشتریان، اولویت کارگزاری فارابی است و مشتریان اصولاً در ارتباط با اپراتورهای انسانی، راحت‌تر به پاسخ سؤالات خود می‌رسند؛ بنابراین در مرحله اول، برای شناسایی مشتریان از هوش مصنوعی استفاده‌ شده و هدف نهایی این است که به‌زودی، با حفظ تعامل انسانی، پاسخگویی به‌صورت اتوماتیک انجام شود.

به گفته مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی بیشتر سؤالات مخاطبان مرکز تماس، مربوط به شرایط بازار و فروش سهام عدالت است. طباطبایی ضمن اشاره به حجم بالای پرسش‌ سهامداران عدالت درباره نحوه فروش سهام عدالت و چگونگی واریز وجه فروش و... تصریح کرد:

ازآنجایی‌که سامانه سعدی (پرمخاطب‌ترین سامانه فروش سهام عدالت) متعلق به کارگزاری فارابی است، بخش قابل‌توجهی از زمان مشاوران صرف راهنمایی و ارائه پاسخ به مخاطبان سهام عدالت می‌شود. ضمن اینکه با توجه به امکان ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سجام از طریق کارگزاری فارابی بدون نیاز به مراجعه حضوری، سؤالاتی درباره نحوه خریدوفروش هم توسط افراد تازه‌وارد به بورس طرح می‌شود.

آن‌طور که طباطبایی توضیح می‌دهد، پاسخگویی به مشتریان در کارگزاری فارابی، قابل‌مقایسه با سایر رقبا نیست و این سطح از خدمات در بازار سرمایه کشورمان بی‌سابقه است. به گفته وی، کارگزاری فارابی حتی قبل از آنکه به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان باشد، خیلی بیشتر از سایر کارگزاری‌ها پاسخگوی سؤالات مشتریان بوده است. استقبال مشتریان از ۲۴ ساعته شدن مرکز تماس هم نشان از نیاز بازار سرمایه به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی دارد.

ارائه خدمات احراز هویت غیرحضوری

وی در پایان راه‌اندازی خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام و کارگزاری را خدمت جدیدی برای فعالان بازار سرمایه دانست و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و مشکلات مراجعه حضوری، مردم تمایل بیشتری به دریافت خدمات غیرحضوری از جمله مشاوره تلفنی و آنلاین دارند. کارگزاری فارابی هم با توجه به شرایط پیش‌آمده و با فراهم کردن امکان ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین، فرصتی را در اختیار متقاضیان ورود به بورس قرارداد که تمام فرایند بورسی شدن را به‌طور غیرحضوری انجام دهند. تمام این اقدامات حجم کاری مرکز تماس را افزایش داده است. البته با ۲۴ ساعته این مرکز، متقاضیان دریافت مشاوره‌های بورسی، ساده و سریع‌تر از قبل به پاسخ سؤالاتشان می‌رسند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.