چطور از سرمایه خود در بازار ارز‌های دیجیتال محافظت کنیم

 در نتیجه هر سرمایه‌گذار موظف به حفظ امنیت سرمایه خود بوده و یافتن بستری امن و مطمئن برای نگهداری هر دارایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به ماهیت دیجیتال ارزهای رمزنگاری شده، نگهداری از آن‌ها نیز بر خلاف ارزهای سنتی به صورت کاملاً دیجیتال صورت می‌پذیرد. دارندگان رمز‌ارز‌ها برای حفظ امنیت سرمایه خود از کیف پول‌ ارزهای دیجیتال و امن استفاده می‌کنند.

 امنیت در کیف پول دیجیتال مساوی حفظ سرمایه

در دنیای رمز ارزها ابزار مورد استفاده برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتال، کیف پول نامیده می‌شود. سرمایه‌گذاران و تریدرهای این حوزه با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال، دارایی مورد نظر خود را به سایر کیف پول‌ها انتقال می‌دهند. در حقیقت، تمام اطلاعات مربوط به موجودیت ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین ذخیره شده است. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال با آدرس‌های اختصاصی، نرم افزارهایی هستند که به منزله یک رابط بین شما و بلاک چین‌های مختلف عمل کرده و نقل و انتقالات آن‌ها را ممکن می‌سازند.

بدون شک عامل انتخاب هر کیف پول توسط سرمایه‎گذاران، امنیت ارائه شده توسط سازنده آن کیف پول است. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز مانند تمام کیف پول‌های دیگری که با اینترنت در ارتباط هستند، همواره در معرض خطرات مربوط به دنیای مجازی قرار دارند. بدین جهت، انتخاب کیف پول مناسب و امن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انواع کیف پول رمز ارز

کیف پول‌های رمز ارز را می‌توان به دو دسته گرم و سرد  تقسیم کرد. کیف پول‌های گرم، آن دسته از کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت وصل می‌شوند و به لحاظ راه‌اندازی و دسترسی به سپرده، رابط کاربری آسان و راحتی دارند. کیف پول‌های گرم برای کاربران و معامله‌گرانی که قصد انجام معاملات روزانه و کوتاه‌مدت دارند بسیار مناسب هستند.

در مقابل، شما برای استفاده از کیف پول‌های سرد نیازی به اینترنت ندارید. کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از انواع کیف پول‌های سرد به شمار می‌روند که در قالب‌های الکترونیکی و فیزیکی موجود هستند. کیف‌پول‌های سخت افزاری از امنیت خوبی برخوردار هستند؛ اما از نظر دسترسی آسان و کاربر‌پسند بودن، فاصله زیادی با کیف پول‌های گرم دارند.

همان طور که اشاره شد، کیف پول‌های سخت‌افزاری اگرچه از امنیت بالایی برخوردار هستند؛ اما فاقد قابلیت معامله بوده و امکان خرید فروش را برای کاربر فراهم نمی‌کنند. در مقابل، کیف پول‌های گرم امکان انجام فرایند تراکنش، ارسال، ذخیره و دریافت رمز ارز را برای کاربر فراهم می‌کند.

امن‌ترین روش نگهداری رمز ارزها در ایران

اگر شما دارایی‎های دیجیتال خود را در صرافی‌‌ها و کیف پول‌های خارجی مثل بایننس، بیت فینکس و... نگهداری می‌کنید، باید بدانید که به دلیل اعمال تحریم‌های جدی علیه ایران و مشکلاتی که برای کاربران ایرانی در ساخت کیف پول مربوط به صرافی‌های خارجی وجود دارد، کاربران ایرانی در معرض خطر از دست دادن دارایی خود قرار دارند. صرافی های خارجی بسیاری وجود دارند که به بهانه تحریم‌ها، دسترسی ایرانیان را به دارایی‌هایشان مسدود کرده و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای نیز برای اقدامات خود ارائه نکردند. در نتیجه، بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال کاربران ایرانی، ثبت نام در سایت‌های مطمئن و ایمن داخلی است.

اکسکوینو یک شرکت ثبت‌شده دانش‌بنیان بوده و یکی از مطمئن‌ترین سایت‌های داخلی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود. این سامانه، کیف پول‌های اختصاصی و رایگان هر کاربر را توسط یک اپلیکیشن با رابط کاربری آسان در اختیار وی قرار می‌دهد. دارندگان این کیف پول‌های گرم به راحتی می‌توانند رمز ارز مورد نظر خود را به ارزهای دیگر تبدیل کرده و با ترید در این حوزه به کسب سود بپردازند. اکسکوینو از طریق احراز هویت طبق توصیه‌های پلیس فتا و حفظ حریم شخصی کاربران خود، امنیت تراکنش‌ها را تامین کرده و احتمال از دست رفتن سرمایه را به صفر می‌رساند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول‌های اکسکوینو می‌توان به دسترسی کاملاً رایگان هر کاربر به بیش از 20 کیف پول اختصاصی برای هر ارز اشاره کرد. همچنین، وجود مزایایی از قبیل حفظ امنیت فوق‌العاده دارایی‌های کاربران، دسترسی سریع به دارایی‌ها از طریق اپلیکیشن اندروید و حفاظت از دارایی کاربران ایرانی در برابر تحریم‌های بین‌المللی، این کیف پول را از سایر کیف پول‌های موجود متمایز می‌سازد. سامانه اکسکوینو با بهره‌گیری از تیم مجرب پشتیبانی خود و ارائه خدمات شبانه‌روزی، کاربران را در امر نگهداری و استفاده از کیف پول‌ها یاری می‌دهد. کاربران با استفاده از کیف پول‌های امن و متمرکز این سایت می‌توانند به راحتی منابع ارزی خود را مدیریت کرده و با معامله ارزهای مختلف، دارایی خود را افزایش دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.