دکوراسیون داخلی هنر باز آفرینی

کیفیت و چونگی فضای داخلی تاثیر شگرفی بر عملکرد فیزیکی و روانی انسان خواهد گذاشت و باعث بخشیدن روح و نشاط به معماری داخلی می شود. در دکوراسیون داخلی عواملی همچون فرم، رنگ، نور، بافت، دیوار، عناصر کاربردی مانند لوازم دکوری، نورپردازی، تجهیزات مبلمانی و میز و صندلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ که هماهنگی و کاربرد به جای آن ها در کنار هم باعث ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش خواهد شد.

نور انرژی تابشی گسترده ای است که باعث چشم نواز شدن فضا می شود. در دکوراسیون داخلی، نور در کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار، نظم فضایی، مصالح، رنگ و... مطرح می شود و حائز اهمیت است و در طراحی ها از آن به عنوان یک عنصر مجزا که باعث پویایی و ایجاد نشاط و آرامش در فضا می شود، استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی از نورهای مصنوعی همانند: لوستر، آباژور، لوستر کریستالی آویز و...به عنوان مکمل نور طبیعی در فضا استفاده می شود.

لوستر از جمله عناصر مهم در دکوراسیون است که خرید اشتباهش می تواند به پرداخت هزینه های زیاد منجر شود؛ اما نکاتی مهم می تواند از این اشتباه جلوگیری کند که باید در طراحی فضای داخلی به آن توجه داشت. از جمله آن می توان به سبک لوستر اشاره کرد. 

لوستر کریستالی

همانطور که می دانید شکل های مستطیلی و مربعی و تا حدودی دایروی مشخصه سبک لوستر مدرن هستند. استفاده از آویزو لوستر های حباب دار ساده شیشه ای می تواند انتخاب مناسبی برای فضاهای مدرن و امروزی باشند که از آن به صورت تک و یا چند شاخه در کنار هم در قسمت بالای میز نهارخوری یا کانتر و یا گوشه ای از فضای منزل برای میز مطالعه می توان استفاده کرد.

در نور پردازی اتاق غذا خوری تمرکز اصلی برروی میز نهاخوری است استفاده از نورپزدازی عمومی برای بهبود نور و استفاده از نورپردازی نقطه ای به منظور افزایش زیبایی و جلوه بیشتر میز نهارخوری کاربرد دارد. از جمله عوامل دیگر در انتخاب لوستر مناسب می توان به سایز و میزان نوردهی آن اشاره کرد که باید متناسب با ابعاد فضاتون در انتخاب آن دقت کنید.

برخی از لوستر و آویزها برخلاف ظاهر بزرگ و حجیمی که دارند از نوردهی کمی برخوردار هستند و محل نصب لامپ آنها مناسب نیست و بر خلاف ظاهر زیبا، نور مناسبی ندارند. توجه به تعداد شاخه های لوستر و محل قرار گیری آن و همچنین متریال سازنده لوستر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کمک می کند لوستری را انتخاب کنید که نور مناسب و کافی برای فضایی که دارید تامین کند.

ارتفاع سقف از دیگر نکاتی است که در انتخاب لوستر و آویز  مناسب باید به آن توجه داشت. در فضاهای بزرگ و راه پله ها می توان از لوستر هایی به فرم آبشاری و بزرگ استفاده کرد که هم جنبه دکوراتیو  وتزیینی دارد و هم نور به فضا می بخشد.

استفاده از چراغ های سقفی و نیز دیوارکوب ها می تواند گزینه های مناسبی برای جلوه بخشیدن به دیوارها و تزیین آن ها باشند و همچنین برای ایجاد فضایی آرامش بخش به دور از هیاهو، چراغ های دیواری و آباژور های ایستاده و رومیزی بهترین گزینه خصوصا برای اتاق خواب می باشند.

وودوو

انتخاب میز و صندلی و ست مبلمان همیشه یکی از مهم ترین انتخاب ها در وسایل خانه و فضای اداری است که در زیبایی فضا تاثیر بسیاری دارد. صندلی و میز نهارخوری نه تنها محلی برای خوردن وعده های غذایی نیستند بلکه محلی برای جمع آوری اعضای خانواده و برگزاری دورهمی خانوادگی نیز به شمار می روند.

به همین علت نیاز است نهایت دقت را در انتخاب اندازه و رنگ آن به خرج دهیم. در انتخاب ست نهارخوری نیز مانند سایر عناصر سبک فضای داخلی حائز اهمیت است. عموما از میز و صندلی نهارخوری با سبک کلاسیک برای دکوراسیون هایی با ساختار قدیمی و وینتیج استفاده می شود؛ که بیشتر از میز و صندلی هایی از جنس چوب و ترجیحا سطحی براق و از جنس درخت راش و گردو می توان استفاده کرد.

امروزه با توجه به گرایش عموم به سوی مدرنسیم، از صندلی های فلزی با طرحی ساده مانند صندلی های تولیکس و همچنین صندلی هایی ساخته شده از pvc که قابل استفاده در فضا های گوناگون خانگی و رستورانی در رنگ های گوناگون است به وفور استفاده می شود. از میزهای گرد برای فضاهای کوچکتر استفاده می شود که با چیدمان صندلی دور تا دور آن فضای کمتری اشغال میشود.

وسایل تزیینی و دکوراتیو تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون خواهد داشت. انواع وسایل دکوراتیو مانند شمعدان، گلدان، تابلو،آینه دکوراتیو،مجسمه از جمله اکسسوری هایی است که از آن برای جلوه بخشیدن به فضا می توان استفاده کرد. دیوار ها همیشه از عناصر مهم در دکوراسیون هستند که همه ی ما به نوعی دوست داریم از آنها استفاده کرده و تزیینشان کنیم که معمولا برای تزیین آن به سراغ قاب عکس ها و تابلو می رویم؛ که انتخاب تابلویی با کارکرد مناسب فضا، از اهمیت خاصی برخوردار است.

گروه بازرگانی وودوهوم امروزه پس از گذشت چندین سال فعالیت و نقش آفرینی در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی به قطبی حرفه ای در تامین و واردات کالاهای دکوراسیون داخلی مانند: انواع لوستر و آویزهای مدرن و وینتیج، مصنوعات چوبی، متنوع ترین میز و صندلی های خانگی و رستورانی و شیک و لوکس ترین لوازم دکوراتیو مبدل شده است.

این مجموعه با تمرکز بر نوآوری در محصولات و مسئولیت پذیری در راستای ارائه خدمات، با به کارگیری کادری مجرب تلاش نموده است از جمله برند های مطرح در سطح کشور به شمار آید و نقش موثری در کسب جایگاه ویژه در حیطه دکوراسیون داخلی و معماری در داخل کشور ایفا نماید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.