5 نکته مهم در خرید دیزل ژنراتور

یکی از مهمترین وسایلی که ثبات وجود برق را برای ما تضمین می کند، دیزل ژنراتور است. این دستگاه نسبتا گران قیمت در هنگام قطع برق میتواند برق یک دستگاه و حتی یک کارخانه بزرگ را تامین کند و قیمت بالای دیزل ژنراتور لزوم دقت در هنگام خرید را دوچندان می کند. به همین منظور در ادامه تصمیم گرفتیم تا ۵ نکته مهم در خرید دیزل ژنراتور را بررسی کنیم.

1. توان مورد نیاز

مهمترین عاملی که در خرید دیزل ژنراتور مورد توجه قرار می گیرد، توان مورد نیاز است. سایت های زیادی در مورد محاسبه توان مورد نیاز و آموزش آن مطالبی را ارائه کرده اند، پس ما در اینجا به آن نمی پردازیم. اما دقت کنید که بهتر است برای اینکار از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید؛ چرا که برای محاسبه توان، علاوه بر مباحث تئوری، تجربه کافی هم باید وجود داشته باشد. یادمان باشد اهمیت این موضوع بسیار زیاد است؛ زیرا دیزل ژنراتور با توان کمتر از توان مورد نیاز ما عملا برای ما کاربردی نداشته و از آن طرف، حتی کمی توان بیشتر از توان مورد نیاز ما، می تواند بیهوده هزینه خرید را برای ما بسیار بالاتر ببرد. پس حتما برای محاسبه توان به دو یا سه کارشناس مراجعه کنید تا توان مورد نیاز برای شما کاملا دقیق مشخص شود.

رویان صنعت

2. برند دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها معمولا با برند دیزل آن ها شناخته می شوند. مثلا اگر موتور دیزل یک دیزل ژنراتور ولوو پنتا باشد، کل آن دیزل ژنراتور در میان عامه مصرف کنندگان به نام دیزل ژنراتور ولوو پنتا شناخته می شود. در این قسمت به مقایسه برند های برتر دیزل ژنراتورها می پردازیم.

برند هایی که معمولا در این زمینه شناخته شده تر هستند عبارت اند از:

  • ولوو پنتا

  • کامینز

  • پرکینز

  • بنز

  • کاترپیلار

برند های معروف در ژنراتور:

  • استمفورد

  • مکالته

میتوان هرکدام از این ژنراتور ها را با دیزل های بالا متصل کرد (کوپله کرد)  تا یک دیزل ژنراتور را تشکیل داد. البته به جز دیزل ژنراتور کاترپیلار که خود دارای ژنراتور است.

برند مناسب، برندی است که کیفیت کار بالا در کنار قیمت مناسب را ارائه دهد. علاوه براین مخصوصا در کشور ما ایران که هدف تحریم ها است؛ باید دقت نمود که قطعات برند مورد نظر به راحتی پیدا شوند. با توجه به اینکه کیفیت و قیمت برند ها به سرعت در حال تغییر است نمی توان به طور قطع برند برتر را معرفی نمود. ما در اینجا میزان استقبال مصرف کنندگان را ملاک قرار داده و برند ها را از بر اساس محبوبیت مرتب نموده ایم.

براساس تحقیقات در جهان سه برند برتر براساس محبوبیت در 15 سال اخیر عبارت اند از:

1. کامینز

2. پرکینز

3. کاترپیلار

و در ایران سه برند محبوب در 15 سال اخیر به ترتیب عبارت اند از:

1. ولوو پنتا

2. پرکینز

3. کامینز

یکی از منابعی که این نتیجه را برای ما روشن کرده، میزان ترند بودن اسم برند ها در جست و جوهای اینترنتی است. این تفاوت بین محبوبیت برند ها در ایران و جهان، می تواند به دلیل همان مسائل تحریم و میزان در دسترس بودن قطعات باشد.

3. میزان مصرف سوخت

این موضوع زیاد قابل استناد نیست، چرا که دیزل ها براساس قدرت و توانی که ارائه میدهند، معمولا مصرف یکسانی دارند. جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور براساس توان آن و میزان باری که روی آن است، بیانگر این واقعیت می باشد. با این حال در دو حالت کاملا مشابه توجه به میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور خالی از لطف نیست. چرا که با توجه به سال های زیادی که قرار است این دستگاه ها به فعالیت بپردازند، قدری مصرف کمتر میتواند صرفه جویی بسیار کلانی را برای شما به همراه داشته باشد. پس به میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور که در بروشور آن آمده است توجه کنید.

4. شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش

مسلما پس از خرید دیزل ژنراتور مهم ترین موضوع، میزان و سطح کیفیت خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده دیزل ژنراتور می باشد. مثلا شرکت رویان صنعت در ایران، خدمات سرویس ویا تعمیر دیزل ژنراتور را حتی در هنگام تعطیلات، به تمام نقاط کشور ارائه می دهد. این مهم است که پس از خرید خیالتان از خدمات پس از فروش راحت باشد.

برای بررسی این موضوع می توانید به مشتریان شرکت های فروشنده و ارائه دهنده خدمات دیزل ژنراتور مراجعه فرمایید و از آن ها پیگیر وضعیت خدمات پس از فروش شرکت ها شوید. گذشته از این، اعتبار مشتریان شرکت ها هم می تواند نشانگر سطح خوب خدمات پس از فروش این شرکت ها باشد.

5. قیمت دیزل ژنراتور

آخرین موردی که اهمیت کمتری هم دارد، قیمت دیزل ژنراتور است. در حالی که ممکن است از نظر شما اهمیت بالاتری هم داشته باشد. بگذارید مثالی را بررسی کنیم.

شرکت الف، عامل قیمت را، برای انتخاب دیزل ژنراتور در اولویت قرار می دهد. به همین دلیل به یک دیزل ژنراتور کم کیفیت تر بسنده می کند. بعد از چند سال کیفیت پایین دیزل ژنراتور انتخاب شده باعث خرابی اساسی در آن شده و شرکت الف مجددا برای خرید دیزل ژنراتور باید اقدام کند.

در مقابل شرکت ب، ابتدا دیزل ژنراتور مناسب را پیدا می کند و ممکن است قدری بالاتر از قیمت مورد نظر خود برای خرید آن هزینه کند، ولی این دیزل ژنراتور با کیفیت بسیار بیشتر و مفید تر کار خواهد کرد. و در هزینه ها برای شرکت، صرفه جویی بسیاری به ارمغان خواهد آورد.

پس بهتر آن است که قیمت را اولویت آخر خود در انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب قرار دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.