چطور بهترین مرکز مشاوره و یا یک روانشناس خوب را پیدا کنیم؟

انسانی که دچار اختلالات روانی باشد نمی تواند خانواده و در نهایت جامعه سالمی را شکل دهد. از این رو توجه به موضوع سلامت روان باید اصلی ترین دغدغه هر فرد باشد اما گاه به دلیل مشکلات متعدد یا عدم آگاهی لازم، این دست از مشکلات در زمره نیازهای درجه دوم و عمدتا لوکس طبقه بندی می شوند. شناخت و التیام این زخم ها از مهمترین کارهایی است که افراد می توانند برای حفظ خود در این شرایط انجام دهند.

حل مشکلات تمام نشدنی انسان با افزایش آگاهی

افسردگی و مشکلات روانی

زندگی پرهیاهوی در جوامع امروزی مشکلات بسیاری را بر سر راه انسان قرار داده است که نه تنها موجب گمراهی و فریب وی شده بلکه معضل دیگری به نام قیاس با دیگران را نیز برایش بوجود آورده است.

بی جهت نیست که بسیاری از افراد نه تنها نمی توانند در مسیر زندگی خود پیش بروند، بلکه راکد و بدون حرکت درجا می زنند. از این رو انسانی را باید بازنده دانست که حرف های نهفته بسیاری در گنجینه دل دارد و در مسیر کارهایی که می بایست پیش می برده همواره درجا زده است.

مشورت و طرح مشکلات با افراد متخصص و با تجربه می تواند فرد را از این وضعیت دور کند و برای او گامی به سوی تعالی باشد.

اعتماد به نفس چه تاثیری بر موفقیت شما دارد؟

داشتن اعتماد به نفس مانند استفاده از مکمل های غذایی در ورزش است. همانطور که تغذیه روزمره نمی تواند تمامی نیازهای شما در طول یک جلسه تمرینی را بر طرف کند، ضعف در اعتماد به نفس کافی نیز باعث می شود تا رسیدن با موفقیت گاه غیر ممکن باشد.

زمانی که بتوانید با اعتماد به نفس حوادث و اتفاقات تلخ گذشته، شکست ها، ناکامی های ازدواج و روابط قبلی را فراموش کرده و بی دلیل آن ها را با خود به این طرف و آن طرف نبرید، کوله بار سبک تری برای رسیدن به قله های زندگی و کاری خواهید داشت.

دریافت راهکار و راهنمایی در مرکز مشاوره روانشناسی ابزاری را در اختیار افراد قرار می دهد تا این ضایعات را خاک کرده و بیاموزید چگونه رفتار خود را با دیگران کنترل کنید.

ویژگی های شخصیت سالم از نظر متخصصان روانشناسی کدامند؟

از نظر آلپورت گسترش مفهوم خویشتن، ایجاد ارتباط صمیمانه با  سایرین، امنیت عاطفی، درک واقع بینانه، مهارت و وظیفه، عیینیت بخشیدن به خویش و مفهوم یگانه سازندگی ۷ معیار یک شخصیت سالم است.

اما تمامی افراد دوست دارند همواره به عنوان شخصی سالم نام برده شوند که زندگی موفقی دارند. در شکل‌گیری شخصیت یک فرد تنها افکار، عقاید و برداشت ها تاثیرگذار نیستند؛ بلکه کنترل درست هیجانات، عواطف و احساسات نیز می تواند نمود یک شخصیت ایده آل باشد.

شرایط محیطی گاه افراد را به سمتی سوق می دهد که واکنش های غیر معقولی نشان دهند. در چنین شرایطی کمک از متخصصین روانشناسی در مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی، می تواند تمامی افراد را در جهتی هدایت کند که علاوه بر خود انعطافی بیشتر برای تغییر شرایط محیطی داشته باشند.

بررسی مشکلات و اختلالات روانی در یک جلسه مشاوره روانشناسی

بررسی مشکلات و اختلالات روانی در یک جلسه مشاوره روانشناسی

تمامی افراد دغدغه های کوچک و بزرگی را در زندگی خویش تجربه می کنند. برخی از کنار صدای ذهن خود بی توجه عبور می کنند. اما هستند افرادی که در تلاش اند در عرصه زندگی با بهبود و محافظت از سلامت روان خود دستاورد های بزرگی را تجربه کنند.

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از خانواده ها متوجه تاثیرات مثبت مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی شده اند و مایل اند معضلات را به درستی حل کنند و به مهارت های جدید مجهز شوند.

مراکز مشاوره روان شناسی خدماتی ارزشمند ارائه می دهند تا راه تغییرات را هموار کند. ذهن و اندیشه انسان اگرچه بی انتها است اما تا زمانی که نتوان بدون راهنما از آن استفاده کرد تاثیر چندانی بر ابعاد مختلف زندگی وی ندارد و در چنین حالتی باید ریسک آزمون و خطای راهکارهای مختلف را پذیرفت.

برخی برای دریافت خدمات روانشناسی تردید دارند. اگر چه انسان نسل حاضر مایل است در آغوش خوشبختی باشد و هرآنچه را که در ذهن دارد به دست آورد اما بسیاری ترس از نرسیدن دارند و گروهی نیز چندان رغبتی برای شروع ندارند. پشتکار و قاطعیت می تواند سرمایه‌گذاری روی توانمندی ها را تسهیل کند اما موفقیت بدون کمک مربی و راهنما ممکن است بیشتر طول بکشد.

چرا دریافت خدمات روانشناسی مفید است؟

برخی فکر می کنند خود به تنهایی می بایست برای حل معضلات اقدام کنند، اما راه طولانی و وقت اندک است. اما راه میانبری نیز وجود دارد و آن دریافت خدمات مشاوره روانشناسی از متخصصان حوزه روانشناسی است.

معرفی مراکز مشاوره و روانشناسان برتر کشور

چطور بهترین مرکز مشاوره و یک روانشناس خوب را پیدا کنیم؟

مراکز و روانشناسان متعددی در تهران و سایر شهرها در حال فعالیت اند که افراد مختلف برای دریافت خدمات از آنها اطلاعات و آگاهی کافی و لازم را ندارند.

  • در واقع آنها نمیدانند که آیا این مرکز مشاوره روانشناسی یا آن روانشناس خاص می تواند به آنها در راه حل مشکلاتشان کمکی کند یا خیر؟
  • مشکل دیگر این است که آنها نمیدانند حوزه تخصصی که هر مرکز یا روانشناس در آن تبهر دارد کدام است؟
  • موقعیت مکانی دقیق مطب و مرکز را نمی دانند، از ساعات کاری آن ها بی اطلاعند و ...
  • تصویری از فضای داخلی مطب یا مراکز مشاوره ندارند و اساسا تا زمانیکه پا به آن نگذاشته باشند و اولین وقت مشاوره را دریافت نکرده باشند به این دست سوالاتشان پاسخی داده نخواهد شد.

اما در این بین وب سایت جامعه سلامت که تخصصی ترین و معروف ترین سایت در حوزه روانشناسی کشور بشمار میرود، با گردآوری اطلاعات تخصصی و کامل از مراکز مشاوره و روانشناسان برتر، خدمات قابل ارائه، موقعیت مکانی و امکان مسیریابی تا مطب آنها، ساعات کاری، شرایط نوبت دهی و همچنین بانک ویدیویی قوی به مخاطبین خود این امکان را میدهد تا تمامی اطلاعات لازم در خصوص مرکز مشاوره یا روانشناسی را که قصد مراجعه به آن را دارند در اختیار داشته باشند.

به طور مثال اگر به دنبال مرکز مشاوره شمال تهران هستید می توانید در دسته بندی مربوط به مراکز مشاوره روانشناسی واقع در شمال تهران به لیست آن ها دسترسی داشته باشید.

در کنار این خدمت، تهیه و تدوین مقالات کاربردی و جامع درباره اختلالات مختلف روانشناسی که ممکن است افراد در طول روز با آن درگیر باشند، مانند افسردگی، بیش فعالی، اوتیسم، اضطراب، وسواس و ... سبد محتوای جامعه سلامت را پربارتر کرده است.

جامعه سلامت کوشیده است تا با معرفی مشاوران و روانشناسان برتر، مراکز استعدادیابی، مشاوره پیش از ازدواج، گفتار درمانی، ترک اعتیاد، بازی درمانی و ... افراد و خانواده ها را در راه رسیدن به بهترین مرکز مشاوره یا روانشناس راهنمایی نماید.

بانک مقالات تخصصی روانشناسی

مطالعه مقالات این سایت به مخاطبان کمک می کند تا با مشکلات رفتاری احتمالی خود یا اطرافیان بیشتر آشنا شوند یا اگر در شرف ابتلا به اختلالی خاص مانند افسردگی هستند، با مشاهده نشانه ها و علائم، آن را کنترل نمایند.

جامعه سلامت نقش راهی را ترسیم کرده است تا افراد بتوانند با افزایش آگاهی و درخواست کمک از مراکز مشاوره روان شناسی و روانشناسان برتر در تهران و سایر شهر‌ها در سنجش میزان سلامت روان و توانمندی های خود اصولی عمل کنند و با دریافت مشاوره های مختلف در زمان طلایی، از بروز مشکلات بزرگتر و بیشتر جلوگیری کنند.

یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران و سایر شهر ها

اگر مایل اید برترین مراکز و کلینیک های روان شناسی تهران و سایر شهرستان ها را بشناسید، و با روانشناسان و مشاوران زبده در شهر خود بیشتر آشنا شوید، نگاهی به دسته بندی های مختلف این سایت بیاندازید. با راه های ارتباطی مستقیم و غیر مستقیمی هر یک آشنا شوید. بطور مثال اگر ساکن محدوده غرب تهران هستید به صفحه دسته بندی مرکز مشاوره غرب تهران در سایت جامعه سلامت مراجعه کنید.

برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود در خصوص موضوعات روانشناسی و تربیتی به سایت سری بزنید تا مقالاتی را که به صورت منظم و منسجم برای مخاطبین گردآوری شده اند را مطالعه نمایید و در صورتی که احساس کردید به مشاوره یا کمکی در خصوص موضوعات مطرح شده نیاز، سریع و بدون واسطه هرگونه مسئله و چالشی را با متخصصان روانشناسی و مراکز مشاوره مطرح کنید.

چگونه برای رشد و تعالی روح با خدمات مراکز مشاوره روان شناسی برنامه ریزی کنیم؟ 

تاثیر مشاوره روانشناسی بر زندگی شخص

متخصصان بیان می کنند که زمانی می توان یک انسان را با اعتماد به نفس دانست که برای وجود خویش ارزش قائل است. شناخت خود و توانایی ها، فرد را به نقطه ای از باور می رساند که در مسیر کسب مهارت گام بردارد. فرصت برای کردن فراوان است اما بسیاری سردرگم اند که چگونه این مسیر را طی کنند؟

مطرح کردن چنین سوالی اگرچه با ارزش است اما زمانی می تواند در جستجوی مسیر اصلی موفق باشید که از افرادی متخصص و کاردان راهنمایی بگیرید. خدمات مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی را دست کم نگیرید.

استرس معضلی نام آشناست که به عنوان مشکلی بزرگ در بسیاری از روزها گریبان گیر افراد مختلف می شود تا نتوانند عملکرد مطلوبی در کار و زندگی شخصی به نمایش بگذارند.

نباید فراموش کرد که عدم توجه به سلامت روان نه تنها می تواند زندگی شخص را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه قادر است تا احوال اطرافیان را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد. جسم، ذهن و سلامتی عزیزان را با شناخت سر منشا مشکلات و پس از آن گام برداشتن در مسیر حل آن ها تضمین کنید.

خدمات کلینیک روان شناسی در چه حوزه ای هستند؟

مراکز مشاوره روانشناسی برتر

عمدتا خدمات مراکز و کلینیک های روانشناسی متنوع اند اما مهمترین آن شاید آموزش باشد. آموزش به منزله پر کردن ظرف ذهنی نیست بلکه یک شعله همیشه روشن در ذهن است تا بتوان با هوشیاری و دید کامل و صحیح، به استفاده از مهارت های زندگی پرداخت. برخی از خدماتی که در یک مرکز مشاوره روانشناسی قابل ارائه است بشرح زیر است:

مشاوره ازدواج

یکی از اصلی ترین مراحل زندگی هر فرد، پروسه ازدواج اوست. عجیب است که ما اغلب برای خرید یک لپ تاپ یا خودرو به متخصصین آن حوزه مراجعه می کنیم تا ما را در راه یک انتخاب صحیح راهنمایی کنند، اما برای انتخاب یار و شریک یک عمر زندگی به تجربه و شناخت خود و اطرافیان بسنده می کنیم.

یکی از عمده ترین دلایل طلاق ها عدم شناخت کافی پیش از ازدواج است. شاید اگر به راهروهای دادگاه های خانواده سری بزنیم و تجربه افرادی که درگیر پروسه های جدایی هستند را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله کسب اطلاعات و شناخت کامل پیش از ازدواج و زیر نظر یک متخصص و در یک پروسه زمانی باشد.

به دلیل اهمیت بالای این موضوع برای افراد و جامعه، معمولا مراکز مشاوره روانشناسی یکی از اصلی ترین خدمات خود را به این موضوع اختصاص می دهند.

این کار با انجام جلسات مشاوره فردی و دوتایی و انجام تست های مخصوص شخصیت شناسی انجام می شود.

استعدادیابی

در وجود هر انسانی استعدادهایی نهفته است که کشف آنها ممکن حتی پس از مرگ اون نیز محقق نشود. این استعدادها از سنین خاصی شروع به بروز نشانه ها و علایم می کنند که کشف و پرورش آنها میتواند تنها توسط متخصصین استعدادیابی انجام شود.

هر پدر و مادری نیز آرزو دارد استعداد فرزندش را کشف کند تا آینده ای بهتر در انتظار او باشد. استعداد یابی امری است علمی که در مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی انجام می شود. متخصصین این حوزه می کوشند تا تمامی کودکان علاوه بر شناخت موهبت های درونی، در مسیر صحیح قدم بردارند.

جامعه موفق جامعه ای است که افراد آن در رده های سنی پایین استعدادیابی شده و هر کس در رشته و رسته ای فعالیت کند که در آن امکان موفقیت بیشتری دارد.

مشاوره خانواده

هر پدر و مادری دلسوزترین فرد نسبت به فرزند خویش است. اما گاهی این دلسوزی مانع انتقال صحیح پیام به فرزند شده و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات جدی بین فرزندان و خانواده ها میشود.

توانایی حل مشکلات بین والدین و فرزندان قطعا یکی از مهارت های اصلی زندگی است که پدر و مادر پیش از اقدام به بچه دار شدن باید به آن فکر و خود را برای مواجهه به شرایط خاص آماده کرده باشند.

مشاورین خانواده ای که در مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی پاسخگوی مراجعین خود هستند با داشتن دانش تخصصی در این زمینه و همینطور تجربه مواجهه با مراجعین متعدد در این زمینه، مستعدترین افراد برای کمک به خانواده در عبور از این گردنه حساس بشمار می روند.

زوج درمانی

به جرات می توان گفت که هیچ زندگی مشترکی بدون مشکل و اختلاف نبوده و نیست. اما توان حل مشکلات و اختلافات زناشویی اصلی ترین مهارت زندگی زوجین است. مهارتی که اغلب افراد به آن مجهز نیستند و شاید به همین دلیل احساس رضایت دائمی از یک زندگی مشترک برای آنها رویایی دست نیافتنی باشد.

بسیار از زوجین به این اختلافات به چشم یک نبرد تن به تن نگاه می کنند که حتما باید یک برنده داشته باشد. اما به جرات می توان گفت که وقتی این اختلافات در مراحل اولیه حل و فصل نشوند بجای یک برنده تنها دو بازنده خواهد داشت.

یادگیری مهارت های زندگی از جمله مهارت های زندگی زناشویی امریست که معمولا باید پیش از ازدواج اتفاق بیافتد اما این مورد در اغلب اوقات فراموش می شود. حاصل آن تلخ و مسیر آن سخت است.

مشکلات زندگی زناشویی ممکن است تا جایی پیش برود که یکی از دو طرف دست به خیانت زده و برای همیشه پایه های یک زندگی مشترک را سست نماید.

به همین دلیل زوج درمانی و آموزش مهارت های زندگی زناشویی را نیز می توان در زمره اصلی ترین خدمات در مراکز مشاوره روانشناسی بحساب آورد.

تقویت مهارت های فردی

شاید شما نیز این جمله معروف را شنیده باشید که "حتی اگر فرشته هم باشید هستند افرادی که صدای بال زدنتان را تحمل نکنند." راضی نگه داشتن دیگران از خود امری است ناممکن.

ضعف در عزت نفس، مشکل اعتماد به نفس، مهرطلبی، نداشتن استقلال رای و نظر، همگی حفره هایی در شخصیت فرد هستند که می توانند زمینه ساز مشکلات بزرگی در کار و زندگی شخصی او باشند.

اینکه فرد به شناخت درستی از خود برسد، نیمی از راه است. روانشناس و متخصصین در مراکز مشاوره به افراد در این راه کمک می کنند. همچنین در قدم بعد و با کمک خود فرد به تقویت ضعف های آنها می پردازند.

مشاوره کودک

بخش عمده ای از مشکلات امروز افراد ریشه در گذشته و عمدتا در کودکی آنها دارد. کودکان به این دلیل که از نظر مفهوم سازی و شکل گیری دایره شناختی قادر نیستند تا احوالات خود را به درستی تشریح کنند همواره در معرض آسیب مشکلات روحی پیچیده ای می باشند.

مشکلاتی مانند ترس از تاریکی، شب ادراری، بیش فعالی، لکنت زبان و ...

مشاورین کودک در کلینیک های روانشناسی با روش های تخصصی به واکاوی مشکلات کودکان می پردازند و با کمک والدین آنها نسبت به رفع این مشکلات اقدام می کنند.

بطور مثال بیش فعالی اختلالی است نسبتا رایج که روز به روز کودکان بیشتری را دچار می کند. همپوشانی علائم و نشانه های آن با شیطنت رایج کودکان موجب می شود که خانواده ها قادر به تشخیص آن در زمان طلایی باشند.

سخن آخر

زندگی همراه با آرامش زیبا و خواستنی است. زندگی همراه با استرس، نا امیدی، افسردگی و مشکلات متعدد رنجی است که باید هر روز آن را تحمل کرد. برای اینکه بتوان از این فرصت طلایی و موهبت الهی نهایت بهره را برد می بایست آگاهی را افزایش داد.

شناخت احساسات، عواطف، احوالات، محرک های محیطی، راه های کسب آرامش، مهارت های زندگی و بطور کلی شناخت خویش می تواند زندگی را لذت بخش و آن را در چشم ما به یک هدیه الهی برای رسیدن به کمال بدل کند. زندگی با همه سختی ها فرصتی ناب برای تجربه حضور و زیستن است.

همانطور که شاملو گفت:

فرصت کوتاه بود و سفر جانکاه بود، اما یگانه بود و هیچ کم نداشت. به جان منت پذیرم و حق گزارم!

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.