چگونه به طور حرفه ای وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم؟

این بازار به دلیل اینکه معیار قیمت در آن دلار آمریکا می باشد در بسیاری از کشور های در حال توسعه مانند ایران به دلیل شرایط اقتصادی خاصی که در آن ها وجود دارد طرافداران بسیار زیادی پیدا کرده است. استفاده از این ارزهای دیجیتال و کار کردن با آن ها چندان دشوار نیست اما لازم است تا پیش از شروع کار از یک دوره جامع ارزهای دیجیتال استفاده نمایید. 

در ایران آکادمی ها و آموزشگاه های زیادی هستند که به این مبحث پرداخته اند. معتبرترین پکیج های آموزشی در این زمینه را می توان اطلس ارز دیجیتال که توسط سایت ارز دیجیتال ارائه می شود، دوره جامع نوابغ ارز دیجیتال که توسط سایت آکادمی امید فدوی عرضه شده است و دوره جامع کریپتولند که توسط صرافی کریپتولند عرضه شده است معرفی کرد.

البته با کمی گشت و گذار در سطح اینترنت به دوره های دیگری نیز برخورد خواهید کرد اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید فعالیت تخصصی وب سایت های نام برده شده در زمینه بیت کوین و سایر ارزها می باشد. این سایت ها به طور اختصاصی بر روی همین بازار فعالیت دارند و به همین دلیل دوره های آن ها از سایر مجموعه هایی که حوزه تخصصی آن ها ارز دیجیتال نیست، معتبر تر است. 

صرافی معتبر و قابل اعتماد

همان طور که گفتیم استفاده از ارزهای دیجیتال کار چندان پیچیده ای نیست اما در این میان نکاتی هست که با رعایت کردن آن ها می توانید بیشترین مقدار سود را به دست آورید. یکی از مهم ترین مفاهیم اولیه که باید به طور کامل با آن آشنا شوید صرافی ارز دیجیتال است.

صرافی های ارز دیجیتال مهم ترین مرحله در استفاده از این ارز ها هستند زیرا شما تمام سرمایه و دارایی خود را در آن ها قرار می دهید و اگر این صرافی ها امنیت کافی را نداشته باشند و یا قابلیت های معامله پیشرفته ای را در اختیار شما قرار ندهند ممکن است سرمایه شما به کلی از دست برود و یا آن طور که باید و شاید موفق عمل نکنید. پیشنهاد می کنیم پیش از آن که دارایی خود را وارد یک صرافی کنید کمی در سطح اینترنت جست و جو کنید و یا از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند سوال کرده و با صرافی های معتبر و قابل اعتماد آشنا شوید و بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

یکی از بهترین و معتبرترین صرافی های حال حاضر ارز دیجیتال، صرافی بایننس می باشد. این صرافی جزو پنج صرافی قدرتمند و بسیار معتبر در این زمینه می باشد که با قابلیت های پیشرفته ای که برای کاربران در نظر گرفته است توانسته اعتماد بسیاری به دست آورد.

یکی از بهترین قابلیت های این صرافی امکان ثبت سفارش به صورت oco می باشد. در صرافی های ارز دیجیتال دو نوع تنظیم در سفارش وجود دارد. یکی از آن ها این است که پس از خرید یک ارز سفارش خود را به گونه ای تنظیم می کنید که در صورتی که ارز شما به قیمت مورد نظر رسید، سیستم صرافی به طور خودکار ارز شما را بفروشد و آن را تبدیل به هر ارز دیگری که می خواهید کند.

برای مثال شما در قیمت ۹۰۰۰ دلار یک واحد بیت کوین تهیه می کنید و تنظیم می کنید زمانی که قیمت به ۹۱۰۰ دلار رسید بیت کوین شما فروخته شود و مثلا به تتر تبدیل شود. همین کار برای قیمت پایین نیز وجود دارد که به آن استاپ لیمیت یا حد ضرر می گویند. در این نوع سفارش شما تنظیم می کنید که در صورتی که قیمت افت کرد و به یک مقدار مشخصی رسید ارز شما فروخته شود تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

حال، صرافی بایننس قابلیت oco را معرفی کرده است که در آن به طور همزمان می توانید برای سفارش خود حد ضرر و حد فروش تعیین کنید. oco بایننس یکی از مواردی است که در دوره های آموزشی وجود دارد و می توانید با استفاده از آن سفارش خود را تنظیم نمایید. 

صرافی خارجی

آیا می شود در ایران از صرافی های خارجی استفاده کرد؟

همان طور که احتمالا در جریان هستید کشور ما تحت سنگین ترین تحریم های بین المللی قرار دارد و امکان کار کردن با بسیاری از شبکه های مالی برای افراد داخل ایران امکان پذیر نیست. برخی از صرافی های ارز دیجیتال نیز امکان هرگونه همکاری و ارائه خدمات برای ایرانیان را بسته اند که صرافی بایننس هم از این قاعده مستثنی نیست اما می توان با VPS بدون مشکل از آن استفاده کرد.

این صرافی همیشه با ایرانیان با ملایمت برخورد کرده است و حتی در زمان هایی که حساب کاربری به دلیل تشخیص اتصال از ایران مسدود می شود امکان برداشت با ارسال ایمیل و تیکت وجود دارد. البته برای استفاده از این صرافی از داخل ایران نیاز به برخی تنظیمات کامپیوتری است تا به نوعی بتوان محدودیت ها را دور زد.

به همین دلیل دقت داشته باشید که اگر می خواهید با این صرافی کار کنید و از امکانات آن استفاده کنید حتما از آموزش های موجود در سایت آکادمی امید فدوی استفاده نمایید. همچنین برخی از پکیج های آموزشی به مدت محدودی تخفیف خورده و یا حتی رایگان شده اند که پیشنهاد می کنیم آن ها را از دست ندهید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.