معرفی نسل بعدی سرویس‌های ذخیره اطلاعات عظیم OceanStor Pacific Series از سوی هوآوی

OceanStor Pacific Series مجموعه‌ای از خدمات زیرساختی نگهداری اطلاعات است که عملکردی بهینه، به‌صرفه و قابل اطمینانی را برای سرویس‌های نیازمند به ذخیره اطلاعات بر روی فضای ابری و در حجم زیاد ارائه می‌دهد. سرویس‌هایی مانند هوش‌مصنوعی، HPC (سرویس‌های پردازش با توان کاری بالا)، سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و... از استفاده‌کنندگان این خدمات هستند.

در این سرویس محدودیت‌های خدماتی، عملیاتی و ساختاری موجود شکسته‌شده و استانداردهای جدیدی در این حوزه تعریف شده‌است. ارتقای میزان هماهنگی در عملکرد درونی سرورها، استفاده از نسل‌بعدی الگوریتم‌های منعطف و مجموعه‌ای بزرگ از سخت‌افزارهای اختصاصی، از عوامل دستیابی به این عملکرد قدرتمند و برتر هستند. به کمک استاندارد جدیدی که این سرویس به شرکت‌های بزرگ نیازمند خدمات ابری، ارائه می‌کند، تمام توانایی‌های بالقوه آنها به فعل تبدیل خواهد شد. در دنیای هوشمند کنونی امری اجتناب‌ناپذیر و حیاتی است.

«پیتر ژو» (Peter Zhou) مدیر بخش خدمات ذخیره اطلاعات و اهداف هوشمند هوآوی می‌گوید: «امروزه امکان ذخیره اطلاعات در ابعاد وسیع تبدیل به امری حیاتی برای شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی شده تا به کمک آن برای گذار از ساختار آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال آماده شوند. در حال حاضر فقط ۲% از اطلاعات دنیا به صورت دیجیتالی ذخیره شده است، در حالی  که حداقل ۱۰% از اطلاعات موجود در جهان باید برای استفاده‌های بعدی، به صورت دیجیتالی ذخیره شوند.»

شرکت‌های بزرگ با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی و نبود امکان مدیریت اطلاعات عظیم روبرو هستند. سرویس OceanStor Pacific Series توسط هوآوی، با مشاهده این مشکلات و برای رفع آنها راه‌اندازی شده تا با ایجاد معیار و استانداردی جدید در این حوزه  خدماتی  بهینه، اقتصادی و پایدار را ارائه داده و در آینده‌ای بسیار نزدیک تبدیل به گزینه مورد اعتماد در سرویس‌های خدمات ذخیره اطلاعات شود.

سرویس Huawei OceanStor که نسخه پایه این خدمات است، در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور فعال بوده و به بیش از ۱۲۰۰۰مشتری در حوزه‌های کاری مختلف مانند بخش‌های خدمات موبایلی، مالی، دولتی، انرژی، سلامت، حمل و نقل و تولیدکنندگان مختلف، خدمات ارائه می‌دهد. این سرویس یک انتخاب ایده‌آل برای ذخیره و فرآوری اطلاعات است که سه خصوصیت اصلی آن در ادامه آمده است.

عملکرد بهینه: در این سرویس ساختار جدیدی ایجاد‌شده که در آن فایل‌ها در سرور بدون اختلال جابه‌جا می‌شوند. این عملکرد باعث بهینه شدن فرآیند جابه‌جایی اطلاعات و از دست نرفتن هیچ بخشی از آن می‌شود، اتفاق مشکل‌سازی که در اکثر درگاه‌های سنتی استفاده شده در این نوع سرویس‌ها زیاد پیش می‌آید. تقویت سرمایه‌گذاری هوآوی و تلاش روزافزون متخصصان باعث دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان برای این شرکت شده است. در این سیستم بر خلاف مدل‌های قدیمی، دیگر نیاز نیست اطلاعات در چند ساختار حافظه جابه‌جا شود. این قابلیت تا ۲۵% بهینه‌سازی در  فرآیند ذخیره اطلاعات را بالا برده و ۲۰% نیز از فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات کاسته است.

مقرون به صرفه بودن: در ساختار جدید OceanStor Pacific Series محدودیت‌های ساختاری به کمک استفاده از حالت نوآورانه و مطمئن vNode mode کنار استفاده از فناوری نسل بعد elastic EC Algorithm، شکسته شده است. به کمک این روش تا ۹۳% از فضای دیسک‌سخت قابل استفاده می‌شود و  حدود ۴۰% بیشتر از میانگین ارائه‌شده در کل صنعت است. اطلاعات با توجه به میزان اهمیت‌شان، روی حافظه‌های سریع (SSD)، حافظه‌های معمولی (HHD) یا دیسک‌های «بلوری» (BlueRay) ذخیره می‌شوند.

دوام: این سرویس برای رسیدن به قابلیت اطمینان بالا در نگهداری اطلاعات از یک مکانیزم چهار سطحی برای اطلاعات، دستگاه‌ها، سیستم‌ها و راه‌حل‌ها استفاده می‌کند. سیستم تشخیص سلامت موجود در سامانه مشکلات به وجود آمده برای دیسک‌سخت را پیش از ایجاد مشکل، تشخیص و رفع خواهد کرد. همچنین فرآیندهای متنوع دیگری نیز در نظر گرفته شده تا خدماتی بی‌وقفه و در تمام ساعات شبانه‌روز ارائه شود. مواردی که برای سرویس‌هایی مانند بانک‌ها و خدمات مالی، سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و دیگر خدمات آنلاین حیاتی است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.