هر چند وقت یک‌بار باید محافظ تشک را تعویض کنید؟

برخی محافظ‌ها از یک طرف متریالی ساده دارند و در طرف دیگر، یک آستر از تشک در برابر کثیفی‌ها محافظت می‌کند. برخی مواقع نیز ممکن است به جای متریال ساده از موادی با خاصیت مقاومت در برابر آب استفاده شود. مراقبت از هر دو طرف این محافظ‌ها می‌تواند طول عمر آنها را افزایش دهد.

اما اینکه هر چند وقت یک‌بار باید کاور یا محافظ تشک را عوض کرد، کاملا به استفاده شخصی شما بستگی دارد.

اگر قصد تعویض کاور تشک را دارید، باید به دستورالعمل‌های سازنده در مورد محصول خود توجه کنید. برخی برندها، خشک‌شویی کاور را توصیه می‌کنند. هرچند، برخی شوینده‌های شیمیایی پرقدرت ممکن است به تشک شما آسیبی جدی بزنند. اگر سازنده محافظ، خشک‌شویی آن را توصیه نکرده است، این کار را انجام ندهید.

توصیه می‌شود محافظ را پیش از قرار دادن بر روی تشک بشویید؛ این کار باعث می‌شود هرنوع جرم و بوی بد از بین برود. افزون بر این، شستشو به نرمی و انعطاف‌پذیری محافظ هم کمک بسزایی می‌کند. هنگام شستشو، از آب سرد یا ولرم در کنار شوینده استفاده کنید.

مطمئن شوید که در کنار شوینده، از هیچ سفیدکننده‌ای استفاده نمی‌کنید. سفیدکننده باعث صدمه دیدن آستر محافظ و از بین رفتن متریال به‌کاررفته در آن می‌شود. بهتر است کاور تشک را در کنار چیزهای دیگری مثل لباس، ملحفه و حوله بشویید.

ویستر1

خشک کردن کاور تشک نیز ترفندهای خاص خود را دارد. بدین منظور باید از هوایی با حرارت پایین استفاده کرد. هوای داغ منجر به شل شدن بافت آستر شده و باعث می‌شود که دیگر نتوانید از آن استفاده کنید. شل شدن بخش‌های مختلف آستر نیز به معنی نشت مایعات در آن نقطه است. به علاوه، این اتفاق باعث می‌شود تا هنگام خوابیدن روی آن نقاط، احساس خوبی نداشته باشید.

استفاده از نرم‌کننده برای محصولاتی که هیچ لایه اضافی (مثل لایه‌ای پلاستیکی در بخش پشتی) ندارند نیز توصیه نمی‌شود. به‌کارگیری این مواد باعث آسیب دیدن پوشش ضد آب تشک شده و در برخی موارد، آن را از بین می‌برند. در نهایت، باید مطمئن شوید که تشک را بیش از حد خشک نمی‌کنید.

هیچ‌وقت نباید از اتو روی محافظ تشک استفاده کنید. گرمای اتو، بافت محافظ تشک را شل می‌کند. اگر دمای اتو یا خشک‌کن بیش از حد باشد، احتمال دارد بافت تشک به صورت کامل از بین رود.

با این تفاسیر، هرچندوقت یک‌بار باید محافظ تشک را عوض کرد؟ اگرچه توصیه می‌شود که ملحفه تشک را هرهفته باشد شست، اما در مورد محافظ بهتر است بسته به میزان کثیفی آن، این کار را یک هفته در میان یا یک‌مرتبه در ماه انجام دهید.  

اگر فرزندی دارید که ممکن است شب‌ها تشک را کثیف کنید، باید همین حالا به فکر خرید یک کاور ضد آب باشید تا آلودگی‌های به بخش‌های زیرین تشک نفوذ نکند.

یک مرتبه در سال باید محافظ تشک را عوض کرد. اگر هرمرتبه کاور خیلی خوب شسته می‌شود، می‌توانید این کار شستشو را 4 تا 6 ماه یک‌بار انجام دهید.

برند VISTAR تولید کننده بهترین محافظ تشک در ایران

ویستر2

برند VISTAR که بیشتر به تولید تشک های باکیفیت و طبی مشهور است، همچنین بهترین محافظ تشک قابل شست و شو و سرویس ملحفه را نیز تولید میکند.

برای مطالعه راهنمای خرید تشک  و همچنین مشاهده مدل های مختلف انواع تشک، محافظ تشک، بالش و کوسن، لحاف، سرویس ملحفه، باکس (تختخواب)، بالاسری (تاج) برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.