نیروگاه Miri GTCC یک پروژه محوری تحت نقشه راه گاز ایالت ساراواک است که هدف آن تبدیل این منطقه به یک ایالت پردرآمد تا سال ۲۰۳۰ است. این نیروگاه امنیت انرژی را برای ساراواک شمالی تقویت کرده و از تقاضای برق رو به رشد منطقه پشتیبانی می‌‌‌کند. این فناوری‌‌‌ها در تلاش‌‌‌های جهانی دولت مالزی برای کربن‌‌‌زدایی و تامین برق پایدار ضروری هستند،  همچنین برای توسعه اقتصادی این کشور بسیار حائز اهمیت هستند.

نصب توربین‌‌‌های تامین برق میتسوبیشی در برزیل

از طرف دیگر میتسوبیشی پاور اعلام کرد که فناوری توربین گازی خود را به یک نیروگاه جدید در برزیل عرضه خواهد کرد،  یک تاسیسات ۱.۶ گیگاواتی که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌‌‌های تولید برق در آمریکای لاتین محسوب می‌‌‌شود. این شرکت در ۳۱ مه ‌‌‌گفت کنسرسیومی‌‌‌ شامل میتسوبیشی پاور و شرکت CONSAG Engenharia قراردادی را با شرکتPortocem و NFE برای مهندسی،  تامین تجهیزات و ساخت (EPC) نیروگاه حرارتی Portocem امضا کردند. انتظار می‌‌‌رود این نیروگاه در سال ۲۰۲۶ وارد عملیات تجاری شود. قرارداد نیروگاه در ۱۰ ماه مه ‌‌‌در مقر صنایع سنگین میتسوبیشی در توکیو،  ژاپن امضا شد.

میتسوبیشی پاور به عنوان شرکت پیشرو EPC در صنعت جهانی برق،  چهار توربین گازی پیشرفته مدل M۵۰۱JAC خنک‌شونده با هواساخت خود را برای کار در چرخه ساده در پروژه UTE Portocem عرضه خواهد کرد. توربین‌‌‌های گاز سری J ادغامی ‌‌‌از فناوری‌‌‌های اثبات‌شده سری G و عنصری برای افزایش دما در نتیجه پروژه ملی ژاپن برای توسعه توربین‌‌‌های گاز کلاس ۱۷۰۰ درجه سانتی‌گراد هستند. آنها در دمای ورودی توربین ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد کار می‌‌‌کنند. توربین‌‌‌های گازی سری M۵۰۱JAC از خنک‌‌‌کننده هوا برای احتراق به جای خنک‌‌‌کننده با بخار استفاده می‌‌‌کنند. این توربین‌‌‌ها با عملکردی معادل توربین‌‌‌های گازی سری M۵۰۱J،  عملکرد بالایی از جمله زمان راه‌‌‌اندازی کوتاه‌‌‌تر را تولید می‌‌‌کنند.

شرکت CONSAG،  بخشی از گروه چند‌ملیتی آندراد گوتیرز برزیل،  مسوول تامین تعادل نیروگاه،  تاسیسات،  کارهای عمرانی،  مونتاژ و راه‌‌‌اندازی تجهیزات آن خواهد بود. همچنین این شرکت در حال ساخت خط انتقال و پست است. مقامات می‌‌‌گویند این نیروگاه ظرفیت تولید برق موردنیاز را به شبکه ملی برزیل اضافه می‌‌‌کند و به غلبه بر کاهش تولید برق آبی در کشوری که به شدت به برق آبی متکی است،  کمک قابل‌توجهی می‌‌‌کند.

همچنین این پروژه شامل یک قرارداد ذخیره ظرفیت ۱۵ساله است که در اسفند ماه سال‌جاری توسط نهادهای تنطیم‌‌‌کننده برزیل تصویب شد. شرکت Portocem در اولین مناقصه پروژه ذخیره‌‌‌سازی ظرفیت برق برزیل در دسامبر ۲۰۲۱ برنده شد. از طرف دیگر UTE Portocem سومین پروژه توربین گازی سنگین فناوری پیشرفته میتسوبیشی پاور در پنج سال گذشته در برزیل خواهد بود و ظرفیت تولید این شرکت از این پروژه‌‌‌ها را به حدود ۲.۶ گیگاوات می‌‌‌رساند و ساخت این نیروگاه در حال انجام است. شرکت NFE نیز اخیرا ساخت و راه‌‌‌اندازی پایانه گاز طبیعی مایع شهر بارکارنا در استان فدرال پارا در برزیل را تکمیل کرده است که سوخت LNG را به نیروگاهی با بیش از ۲.۲ گیگاوات ظرفیت متعلق به NFE در پارا تزریق می‌‌‌کند.

تیم شور،  معاون ارشد بازرگانی و رهبر منطقه‌‌‌ای LATAM برای میتسوبیشی پاور آمریکا می‌‌‌گوید: پروژه UTE Portocem نمونه دیگری از این حقیقت است که چگونه بخش تولید برق برزیل نیاز به فناوری تولید برق پیشرفته و پاک‌تر را برای پاسخگویی به نیازهای یک بازار در حال تغییر تشخیص می‌‌‌دهد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در میتسوبیشی پاور،  فناوری پشتیبانی از این انتقال را داریم و از Portocem Geração de Energia S.A برای انتخاب ما برای این پروژه مهم تشکر می‌‌‌کنیم. در بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان،  میتسوبیشی پاور تجهیزات و سیستم‌هایی را طراحی،  تولید و نگهداری می‌‌‌کند که منجر به کربن‌‌‌زدایی می‌‌‌شود و از تحویل برق قابل اطمینان در سراسر جهان اطمینان حاصل می‌‌‌کند.