پترن انرژی یک شرکت آمریکایی است که در ایالات متحده، کانادا، ژاپن و مکزیک تاسیسات بادی و خورشیدی در مقیاس عمومی را توسعه داده و راه‌اندازی می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا واقع شده است و یک مرکز عملیات در هیوستون، تگزاس دارد. کوانتا سرویسز نیز شرکت ساخت‌‌‌وساز آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. این شرکت یک راه‌حل کلیدی را برای احداث خط جریان ۵۵۰ مایلی مستقیم ولتاژ بالا (HVDC) و ۵۲۵ کیلوولتی ارائه خواهد کرد.

بلاتنر، زیرمجموعه‌ای از شرکت کوآنتا، برای ارائه تجهیزات برای مزرعه بادی SunZia و ایستگاه سوئیچ مربوطه انتخاب شد که شامل نصب بیش از ۹۰۰ توربین، ۱۰ پست، چند تاسیسات عملیاتی و تعمیر و نگهداری و بیش از ۱۰۰ مایل خطوط انتقال برق تولیدشده از نیروگاه‌های بادی، طبق الگوی انرژی است. شرکت هیتاچی انرژی، ایستگاه‌های مبدل HVDC را به همراه فناوری HVDC Light و پلتفرم کنترل دیجیتال MACH در پروژه انتقال تامین خواهد کرد. فناوری هیتاچی انتقال کارآمد و ادغام حجم زیادی از انرژی‌های تجدیدپذیر را در فواصل طولانی امکان‌پذیر می‌کند.

تغییر چشم‌انداز انرژی‌های تجدیدپذیر

هانتر آرمیستد، مدیرعامل شرکت پترن انرژی، اظهار کرد: پروژه SunZia چشم‌‌‌انداز انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر را تغییر می‌دهد و ما باید اطمینان حاصل کنیم که بهترین تیم را برای کمک به زنده کردن این اهداف در اختیار داریم. وی در ادامه افزود: ما در حال انتخاب دو شرکت پیشرو در صنعت یعنی هیتاچی انرژی و کوآنتا برای کمک به ساخت SunZia و ارائه یک پروژه انرژی پاک در سطح جهانی هستیم که نیومکزیکو، آریزونا و کل ایالات متحده می‌توانند به آن افتخار کنند. پروژه SunZia انرژی تجدیدپذیر را مهار و ارائه خواهد کرد، انرژی‌ای که برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد در این کشور و حفظ قابلیت اطمینان شبکه ضروری است.

آرمیستد در ادامه خاطرنشان کرد: SunZia با تامین برق پاک کافی برای ۳ میلیون آمریکایی، رونق اقتصادی گسترده‌ای را برای منطقه به ارمغان می‌آورد، که از آن جمله می‌توان  به ایجاد بیش از ۲هزار شغل جدید و ۵/ ۲۰ میلیارد دلار تاثیر اقتصادی مورد انتظار اشاره کرد. پروژه انتقال برق SunZia از همان کریدور خط انتقال Western Spirit استفاده خواهد کرد که توسط شرکت پترن انرژی احداث شده و توسعه ‌یافته است. مزرعه بادی ۱۰۵۰ مگاواتی Western Spirit در سال ۲۰۲۲ به عنوان نیروگاه برتر در وب‌سایت POWER معرفی شد.

پترن انرژی سال ۲۰۲۶ را برای شروع عملیات تجاری SunZia هدف قرار داده است. نیکلاس پرسون، مدیرعامل کسب‌و‌کار ادغام شبکه هیتاچی انرژی، گفت: ما مفتخریم که آینده انرژی پایدار را برای همه در جنوب غربی ایالات متحده به پیش می‌‌‌بریم و به پترن انرژی امکان می‌‌‌دهیم برقی پاک و بدون انتشار گازهای آلاینده را در شبکه برق منطقه‌‌‌ای که به بخش جنوب غرب ایالات متحده خدمت می‌کند، ادغام کند. فناوری‌‌‌های HVDC پیشرو در بازار، همراه با تخصص اجرایی ما، مواردی هستند که ما را به یک شریک قابل اطمینان برای کمک به ایالات متحده برای دستیابی به اهداف کربن صفر خود تبدیل می‌کنند.

ساخت‌وساز ممکن است در سال ۲۰۲۳ آغاز شود

پترن انرژی روز پنج‌شنبه گفت که مدیران پروژه‌های نیومکزیکو به همکاری با سازمان‌های فدرال، از جمله اداره مدیریت زمین، و همچنین مقامات محلی برای نهایی کردن تاییدیه‌های باقی‌مانده برای پروژه SunZia، با هدف شروع ساخت‌وساز در سال‌جاری ادامه می‌دهند. پروژه SunZia Wind در سراسر شهرستان‌های تورنس، لینکلن و سن میگل در نیومکزیکو توسعه یافته است. این خط انتقال بین مرکز نیومکزیکو و جنوب مرکزی آریزونا احداث خواهد شد و مشتریان در کالیفرنیا نیز از طریق زیرساخت‌های انتقال به آن ایالت به برق آن دسترسی خواهند داشت. طبق مطالعه شرکت تحقیقاتی در زمینه انرژی با نام E&EC، پترن انرژی اعلام کرده است که انتظار دارد پروژه‌‌‌های انتقال SunZia و پروژه برق بادیSunZia بالغ بر ۵/ ۲۰ میلیارد دلار مزایای اقتصادی برای کل منطقه به همراه داشته باشد که شامل بیش از ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم است.

دوک آستین، رئیس و مدیرعامل کوانتا می‌گوید: انتخاب شرکت کوآنتا برای این پروژه‌‌‌ها بر پایه یک ارتباط طولانی‌مدت تجاری با شرکت پیشرو سازنده راه‌‌‌حل‌‌‌های تولید انرژی تجدیدپذیر، شرکت Blattner است، و ما از اعتماد پترن انرژی به کوانتا برای اجرای این پروژه‌‌‌های انرژی تجدیدپذیر حیاتی و تاریخی، قدردانی می‌‌‌کنیم. وی در ادامه افزود: ما بر این باوریم که قابلیت‌‌‌های اجرایی و راه‌‌‌حل‌‌‌های یکپارچه عمودی به ما امکان می‌دهد هزینه، زمان‌بندی و کیفیت بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهیم که به نفع مصرف‌کنندگان نیز خواهد بود و رویکرد جامعی که ما در پروژه‌‌‌های SunZia اتخاذ می‌‌‌کنیم می‌تواند به عنوان الگویی برای مشتریان باشد. خوشبختانه روند توسعه صنایع تجدیدپذیر و آب و برق در ایالات متحده رو به جلو است.

شرکت هیتاچی انرژی که دفتر مرکزی آن در سوئیس واقع شده است، در حال تسریع تکامل سیستم انرژی جهان با برق به عنوان ستون فقرات اقتصاد آینده جهان است. تجربه پیشرو در صنعت نیرو، دانش عمیق در این حوزه و فناوری‌های پیشگام هیتاچی همچنان به انتقال انرژی جهانی سرعت می‌بخشد. هیتاچی انرژی در سراسر جهان، در حال ایجاد مشارکت‌های پایدار با مشتریان، تامین‌کنندگان، شرکای صنعتی، سیاستگذاران، دانشگاه‌ها و جوامع است. راه‌‌‌های زیادی به سوی آینده‌‌‌ای بدون کربن وجود دارد، برای مقابله با این چالش جهانی، هیتاچی انرژی تیم‌‌‌های جهانی متنوعی را پرورش داده که شور و اشتیاق واقعی و مالکیت پایدار را به ارمغان می‌‌‌آورند. این شرکت حدود ۴۰‌هزار نفر را در ۹۰ کشور استخدام کرده و کسب و کار با حجم تقریبا ۱۰ میلیارد دلاری ایجاد کرده است.