چند شرکت وارد این صنعت شده‌اند تا سیستم‌هایی را به صاحبان خانه‌ها و مشاغل عرضه کنند که می‌توانند نیروی قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر را به عنوان بخشی از رشد مستمر تولید برق توزیع شده و غیرمتمرکز فراهم کنند. کریس آن، معاون ارشد شرکت LG Electronics، اخیرا بینشی درباره سیستم‌‌های ذخیره‌‌سازی انرژی شرکت خود را در اختیار وب‌سایت POWER قرار داده است. به گفته او، شرکت ال‌‌جی، سیستم Home ۸ خود را از دیدگاه مشتری طراحی کرده است، با در نظر گرفتن اینکه صاحبان خانه یا صاحبان کسب و کارهای کوچک چگونه از سیستم ذخیره انرژی برای تامین نیازهای برق خود استفاده می‌کنند. وی مدعی شد که سیستم ال‌‌جی نمونه‌‌ای از نحوه ذخیره‌‌سازی انرژی در مقیاس کوچک‌تر توسط شرکت‌‌های مختلف است. در ادامه به مهم‌ترین فرازهای گفت‌وگوی خبرنگار ما با کریس آن اشاره می‌کنیم:

پاور: تمرکز اصلی گروه شما در شرکت ال‌جی بر روی چیست؟

کریس آن در پاسخ به این سوال گفت: مجموعه ال‌‌جی الکترونیکز‌، در سیستم‌های ذخیره انرژی و توسعه، تولید، راه‌اندازی و فروش محصولات ESS مسکونی و تجاری تخصص دارد. ما بخشی از شرکت ال‌‌جی الکترونیکز هستیم که با پیمانکاران و سازندگان ساختمان‌های با کارآیی بالا همکاری می‌کنیم و مکمل فناوری‌‌های سبز مانند سیستم‌‌های HVAC فوق‌‌کارآمد (گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع)، آبگرمکن‌‌های پمپ حرارتی و ... را به آنها ارائه می‌دهیم.

پاور: در حال حاضر پشتیبانی بیشتری برای برق‌رسانی به بخش‌های مسکونی و تجاری وجود دارد، اما حتی با حمایت دولت (اعتبار مالیاتی و تخفیفات) هزینه این تجهیزات، به ویژه برای مشتریان مسکونی، یک چالش بزرگ است. سازندگان تجهیزات صنعت نیرو برای تشویق به پذیرش فناوری‌‌های جدید، مانند سیستم‌های ذخیره‌‌سازی انرژی در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری یا تجهیزات ذخیره‌‌سازی انرژی خورشیدی چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

کریس آن در پاسخ به این سوال گفت: (باید) یک فرآیند مستمر برای نوآوری و بهبود تجهیزات ESS و آموزش مشتری قبل از نصب وجود داشته باشد تا آنها رابطه قیمت و ارزش محصول و همچنین اهمیت تصمیم خود را درک کنند. پیشرفت‌های مداوم در ویژگی‌‌های ایمنی به راندمان تولید کمک می‌کند تا سیستم‌‌های ذخیره‌‌سازی انرژی برای بخش وسیعی از جمعیت و در نهایت، جریان اصلی و همچنین مشاغل و صاحبان خانه‌ها قابل دسترس‌‌تر شود.

پاور: چه چیزی یک راه‌حل جدید ESS را از ژنراتورهای اضطراری رایج برق که سال‌ها در بازار هستند متمایز می‌کند؟

کریس آن در پاسخ به این سوال گفت: برای مثال، سیستم‌‌های ذخیره‌‌سازی انرژی ال‌‌جی الکترونیکز، بسیار فراتر از یک ژنراتور اضطراری است. سیستم LG Home ۸ یک سیستم یکپارچه است که می‌تواند با لوازم خانگی ال جی، لوازم الکترونیکی مصرفی و سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی در یک محیط خانه هوشمند کامل گنجانده شود، همه اینها در عین حفظ سازگاری با محصولات شرکت‌های دیگر عمل خواهند کرد که هدف آن ارائه استقلال کامل تامین برق به صاحب خانه است. در حقیقت، Home ۸ یک سیستم ذخیره‌‌سازی انرژی مسکونی است که می‌تواند با برق AC کوپل شده یا مستقیما به شبکه متصل شود.

این سیستم با یک اینورتر ۵/ ۷ کیلو واتی در داخل واحد و همچنین باتری‌های ۱۵ کیلووات ساعتی طراحی شده است. مجموعه باتری و Home ۸ دارای یک صفحه نمایش جلویی است که به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا به راحتی وضعیت باتری‌ها و وضعیت واحد را کنترل کنند. حداکثر چهار ماژول باتری آن را می‌توان در یک سیستم قرار داد و با جعبه انرژی هوشمند هماهنگ کرد. جعبه انرژی هوشمند شامل فضایی برای قطع‌کننده‌های دو‌قطبی، چهار فضا برای Home ۸ و همچنین فضایی برای اینورتر فتوولتائیک (PV) است. جعبه انرژی هوشمند همچنین دارای HMI است که یکی از سه روش راه‌اندازی و نظارت بر سیستم است.

پاور: فناوری‌های ارائه شده توسط LG برای تولید برق مسکونی و یا تجاری چیست؟

کریس آن: فناوری Home ۸ یک سیستم ذخیره انرژی مسکونی یکپارچه است، به این معنی که اینورتر/ شارژر و باتری‌‌های NMC بسته‌‌بندی شده استوانه‌‌ای، هر دو در یک محفظه واحد قرار دارند. به‌طور کلی Home ۸ می‌تواند با یک سیستم PV متصل به شبکه همراه شود، یا می‌تواند بدون هیچ PV کار کند، یعنی به عنوان یک ژنراتور آرام مستقل که می‌تواند از شبکه شارژ شود، همچنان قادر به تغذیه بارهای الکتریکی است.

پاور: فناوری ESS شرکت ال جی چگونه به مشتری در رابطه با هزینه‌های سیستم و قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری یک سیستم قدرت، کمک می‌کند؟

کریس آن: سیستم Home ۸ را می‌توان در هر یک از چند حالت مختلف پیکربندی کرد. می توان از آن به عنوان یک دستگاه پشتیبان استفاده کرد و تنها زمانی که برق شبکه قطع می‌شود انرژی را تامین می‌کند. این فناوری همچنین می‌تواند طوری برنامه‌‌ریزی شود که در زمان‌های اوج مصرف در ساعت‌های خاصی از روز، که برق شبکه گران‌‌تر از زمان‌های دیگر است، انرژی ارائه کند. اینها رایج‌ترین مزایای این فناوری هستند و بسته به آب و هوا و برنامه‌های نرخ آب و برق و ... در منطقه دیگری از کشور، حالت‌های دیگری نیز وجود دارد.

پاور: املاک و مستغلات از هر نوعی یک وسیله سرمایه‌گذاری عمده است. چگونه نصب یک ESS (مستقل یا با خورشیدی) در آن، ارزش ملک مسکونی یا تجاری را افزایش می‌دهد؟

کریس آن: یک سیستم ذخیره انرژی دارایی است که بلافاصله بر اساس سخت‌افزار آن، ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد. عملکرد ESS، برای مثال صرفه‌جویی ماهانه در مصرف برق، مانند یک ارزش افزوده سالانه عمل می‌کند که ارزش ملک را بیشتر افزایش می‌دهد.