به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از   POWER، ساترن کمپانی شرکت تابعه جورجیا پاور نیز روز دوشنبه اعلام کرد سرمایه‌گذاری بیشتری را روی تولید گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر انجام خواهد داد تا تولید برق از دست رفته با سوخت زغال‌سنگ را جبران کند. این شرکت همچنین قصد دارد دو رآکتور جدید را در سایت نیروگاه هسته‌ای کارخانه فوگتل، یکی تا پایان سال جاری و دیگری تا اواسط سال ۲۰۲۳ به صورت آنلاین راه‌اندازی کند که بیش از ۲ گیگاوات ظرفیت تولید را به ناوگان آن اضافه خواهد کرد.

کریس ووماک، مدیرعامل جورجیا پاور در این خصوص اظهار کرد: نگرانی‌های زیست‌محیطی و چشم‌انداز اقتصادی کنونی تولید برق، در تصمیم‌های این شرکت نقش داشته است. این شرکت هر سه سال یک بار یک برنامه منابع یکپارچه جدید را به کمیسیون خدمات عمومی ‌ایالت جورجیا (PSC) ارسال می‌کند. برنامه قبلی آن در ژوئیه ۲۰۱۹ تصویب شد و جلسات تصمیم‌گیری طی چند ماه آینده برای بحث در مورد طرح جدید این شرکت برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود PSC در تابستان امسال رای خود را در این خصوص اعلام کند.

تغییر نیازهای مشتری

کریس ووماک، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جورجیا پاور، گفت: در جورجیا پاور، برای ادامه پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان خود، ما می‌دانیم که باید از هم‌اکنون برای ایجاد سیستم برق و زیرساخت انرژی در آینده آماده شویم. ما معتقدیم که این IRP ارائه شده راهنمای ما خواهد بود که چگونه این کار را به خوبی انجام دهیم و چگونه با همکاری کمیسیون خدمات عمومی‌ جورجیا، بر پایه‌های محکمی ‌که در حال حاضر داریم آن را بنا کنیم، در حالی که چشم‌انداز انرژی همچنان در حال تکامل است. این نشان‌دهنده تعهد ما به سرمایه‌گذاری هوشمند امروزی است، به طوری که مشتریان ما می‌توانند برای دهه‌های آینده از انرژی پاک، ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه بهره‌مند شوند.  

وومک در ادامه خاطرنشان کرد مقررات زیست محیطی به تدریج بر نیروگاه‌های زغال‌سنگ تاثیر می‌گذارد و بهره‌برداری از این واحدها را غیراقتصادی می‌کند، در حالی که منابع تجدیدپذیر، به ویژه انرژی خورشیدی، همچنان در بازار رقابتی باقی خواهند ماند.

۱۲ نیروگاه زغال سنگ تا سال ۲۰۲۸ بازنشسته خواهند شد

به ادعای جورجیا پاور، ۱۲ نیروگاه مبتنی بر زغال سنگ، که بیش از ۵/ ۳ گیگاوات ظرفیت دارند، تا سال ۲۰۲۸ بازنشسته خواهند شد. در نتیجه تنها واحدهای شماره ۳ و ۴ در نیروگاه ۳۴۵۰ مگاواتی بوون به عنوان تنها نیروگاه زغالی این شرکت باقی خواهند ماند. این شرکت می‌گوید این واحدها نیز حداکثر تا سال ۲۰۳۵ بازنشسته خواهند شد، در حالی که در نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود بیش از نیمی ‌از ناوگان زغال‌سنگ خود را در سال‌های آینده می‌بندد تا به اهداف انتشار کربن صفر خود برسد.

همچنین جورجیا پاور در یک خبر اعلام کرد افزایش ۲۳۵۶ مگاوات (MW) ظرفیت اضافی خود را از طریق قراردادهای خرید برق گاز طبیعی (PPA) تایید می‌کند که با برگزاری مناقصه تامین خواهد شد و ظرفیت برق تولید شده از انرژی‌های تجدیدپذیر آن را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. این ظرفیت نیروگاه گاز‌سوز شامل PPA برای تولید واحد شماره ۷ کارخانه وانسلی کارخانه مونرو، واحدهای شماره ۱ و ۲ و چندین واحد در کارخانه دالبرگ است.

جورجیا پاور قصد دارد ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر خود را با افزودن ۶ گیگاوات تا سال ۲۰۳۵ تقریبا دوبرابر کند و تا آن تاریخ، مجموعه انرژی‌های تجدیدپذیر خود را به حدود ۵/ ۱۱ گیگاوات برساند. همچنین این شرکت درIRP ارائه شده برای مالکیت و بهره‌برداری از یک گیگاوات ذخیره انرژی تا سال ۲۰۳۰، از جمله مالکیت و بهره‌برداری از تاسیسات باتری ۲۶۵ مگاواتی مک گراو فورد را درخواست کرده است.

تاسیسات مک‌گراو فورد، واقع در شمال آتلانتا در شهرستان چروکی، دارای یک باتری لیتیوم یونی ۲ ساعته است که در پست مک‌گراو فورد به شبکه متصل می‌شود. جورجیا پاور می‌گوید بررسی‌های اولیه توسعه سایت را برای این مکان، از جمله تجزیه و تحلیل خاک و محیط زیست تکمیل کرده است و اظهار کرد این تاسیسات می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ وارد شبکه شود.

سرمایه‌گذاری روی نیروگاه‌های هیدرو

جورجیا پاور همچنین می‌گوید به سرمایه‌گذاری روی نیروگاه‌های برق‌آبی خود، از جمله نیروگاه‌های برتون، نورث‌هایلندز و سینکلر ادامه خواهد داد و این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای بهبود کارآیی در عملیات سیستم آبی و برای اطمینان از اینکه این واحدها همچنان برای سال‌ها انرژی پاک و بدون کربن قابل توزیع را برای ۴۰ نیروگاه دیگر تامین می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وومک در ادامه تاکید کرد ارائه خدمات قابل اعتماد به مشتریان همواره در مرکز اهداف تجاری ما قرار داشته و با ادامه انتقال ناوگان خود به انرژی‌های پاک و رشد انرژی‌های تجدیدپذیر، این تمرکز همچنان صادق خواهد بود. با نگاهی به رشد آینده صنعت برق ایالات متحده و نیازهای انرژی این کشور، درمی‌یابیم که فناوری‌های جدید و نوظهور این پتانسیل را دارند که به طور اساسی روش تولید، حمل و نقل و در نهایت مصرف انرژی در این کشور را تغییر دهند. به همین دلیل است که یک جزء حیاتی از طرح تحول ناوگان و شبکه ما شامل استفاده از فناوری‌های جدید است. این شرکت اعلام کرد  در شبکه برق سرمایه‌گذاری‌های بیشتری خواهد کرد تا آن را هوشمندتر و قابل اطمینان‌تر کند. این برنامه منبع یکپارچه در راستای افزایش قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری سیستم شبکه برق ایالتی، از جمله یک رویکرد چند‌وجهی توسعه‌یافته در راستای رفع نیازهای قابلیت اطمینان به شبکه سراسری در آینده، با توجه به بازنشستگی واحدهای زغال‌سنگ ارائه شده است. جورجیا پاور همچنین در انتها خاطرنشان کرد سرمایه‌گذاری در بخش ذخیره‌سازی طولانی‌مدت انرژی، نوآوری هیدروژن، نیروی بادی و منابع انرژی توزیع‌شده از دیگر زمینه‌های بالقوه سرمایه‌گذاری برای ما هستند.