بازار سهام

بازار ملتهب سهام

6 copy

بورس اوراق بهادار تهران برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری با رنگ قرمز به کار خود پایان داد و به بزرگ‌ترین ریزش شاخص‌‌‌ها از 22 خرداد دست یافت. به طوری که روز سه‌شنبه با افت 30‌هزار واحدی، شاخص کل را در ارتفاع 2 میلیون و 128‌هزار واحد قرار داد. نماگر هم‌‌‌وزن همگام با شاخص کل کاهش 88/ 1 درصدی را به ثبت رساند. بورس روز گذشته برای 6 روز متوالی شاهد خروج پول بود و ارزش معاملات خرد در حدود 4‌هزار میلیارد تومان از تداوم حال بد بورس حکایت کرد. تصمیمات سیاستگذاران منجر به سلب اعتماد سرمایه‌گذاران و افزایش بیش از پیش ریسک در بازار شده است که به ادامه‌‌‌دار شدن افت شاخص دامن می‌‌‌زند.

بازار طلای جهانی

قدم رو به جلو طلا

7 copy

بازار طلای جهانی در مبادلات روز سه‌شنبه اندکی رو به بالا حرکت کرد به طوری که هر اونس طلای جهانی به 1935 دلار و 25 سنت رسید. چرا که در وهله اول بازار در انتظار شواهد بیشتری از سیاست‌‌‌های پولی و آمار تورمی آمریکا هفته آینده است. فلز زرد همچنان توانسته است سطح حمایتی خود را حفظ کند چرا که سرمایه‌گذاران به جهت دریافت شواهد بیشتری از سیاست‌‌‌های پولی و آمارهای تورمی دست نگه داشته‌‌‌اند و این سبب عدم‌تغییرات چشمگیر در بازار می‌شود. با توجه به اعلام فدرال رزرو در راستای افزایش دو مرتبه نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بازده افزایش یافته و از تقاضای آن می‌‌‌کاهد.

بازار نفت

تغییر نامحسوس نفت

8 copy

در مبادلات روز سه‌شنبه بهای نفت خام به صورت جزئی دست‌‌‌خوش تغییر شد. به این ترتیب که هر بشکه نفت خام برنت در 78 دلار و 15 سنت قرار گرفت و نفت وست تگزاس اینترمدییت به ازای هر بشکه در قیمت 73 دلار و 46 سنت مبادله شد. کاهش تولیدات نفتی توسط عرضه‌کنندگان در کنار رشد تقاضای فصل تابستان منجر به سکون بازار و صبوری سرمایه‌گذاران در خرید و فروش شده است. علاوه بر آن دلار ضعیف سبب ارزان‌‌‌تر شدن نفت برای سایر ارزها شده است و از قیمت نفت در بازار حمایت کرده است. آمارهای تورمی در هفته جاری منتشر خواهد شد که تاثیر بسزایی بر بازار خواهد داشت.