کسب سوددهی بلندمدت و بهره‌‌وری بالاتر در صنعت پتروشیمی با عمل به مسوولیت‌‌ اجتماعی

به گزارش «شانا» به نقل از شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین نشست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایجاد ارزش مشترک جامعه با صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: ایفای نقش مسوولیت‌‌های اجتماعی نه تنها هزینه شرکت‌های پتروشیمی را افزایش نمی‌‌دهد بلکه زمینه توسعه پایدار، سوددهی بلندمدت و بهره‌‌وری بیشتر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مسوولیت‌‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی یک سرمایه‌گذاری سودآور و موفق است، افزود: در مناطقی که صنعت پتروشیمی در حال توسعه و شتاب‌‌بخشی اجرای طرح‌‌های متعدد است، باید همزمان به توسعه محیط‌‌های پیرامون و جوامع محلی با ایجاد انواع امکانات توجه کرد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری همسو با ایجاد امیدآفرینی در جامعه، ادامه داد: ایفای نقش‌‌های مسوولیت‌‌های اجتماعی از سوی توسعه‌‌گران صنعت پتروشیمی، بیانگر میزان توسعه متوازن و پایدار در کشور است.

شاهمیرزایی گفت: در مناطقی که مجموعه‌‌های صنعتی فعال هستند، باید اقدام‌‌های اجتماعی به شکلی باشد که منطقه از امکانات متعدد زیرساختی، خدمات بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی برخوردار شود تا مردم آن جامعه صنعت را متعلق به خود بدانند.