به گزارش تایمز عمان، وزارت انرژی و مواد معدنی این کشور هرگونه توافق بر سر تقسیم سهم میدان مشترک نفتی هنگام-غرب بُخا بین شرکا را تکذیب می‌کند. این بیانیه ادامه می‌دهد: «در ارتباط با توسعه مشترک این میدان و تقسیم سهام بین سلطنت‌‌‌ عمان و جمهوری اسلامی ایران، بحث‌‌‌هایی در دوره‌‌‌های گذشته در این باره بوده که به قراردادی منجر نشده است.» این وزارتخانه همچنین گفت اخیرا در هیچ بحث فنی یا مذاکرات تجاری در مورد این میدان مشترک شرکت نکرده است. با این حال، وزارت انرژی این کشور تایید می‌کند که حداکثری کردن منافع این میدان از طریق توسعه مشترک در صورتی که توافقی در این مورد حاصل شود، خواهد بود. خبرگزاری رسمی عمان (Oman News Agency) روز شنبه ۱۴ خرداد گفت‌‌‌و‌‌‌گویی با الرمحی داشت که پس از اعلام اکتشاف‌‌‌های نفتی جدید این کشور، در مورد تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های اخیری که بین دو کشور امضا شده، گفته که این تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ها در مورد خطوط لوله گازی که دو کشور را به هم متصل می‌کنند و همین‌طور بر سر میدان نفتی هنگام است.

الرمحی افزود که دو طرف برای ایجاد یک تیم فنی برای اصلاح خطوط لوله به توافق رسیده‌‌‌اند. او خاطرنشان کرد یک خط لوله ۴۰۰کیلومتری که نتیجه توافقی است که در سال ۲۰۱۳ به نتیجه رسیده بود، توانایی پمپاژ روزانه ۲۸میلیون فوت مکعب گاز برای ۱۵ سال را از ایران به عمان دارد. او همچنین گفته بود که دو طرف درباره توسعه مشترک میدان نفتی هنگام به توافق رسیده‌‌‌اند. در این بیانیه آمده است که این میدان نفتی در بستر دریا میان عمان و جمهوری اسلامی ایران واقع شده و از جانب عمان مشرف به استان «مسندم» است. بخش ایرانی این میدان نفتی «هنگام» و بخش عمانی آن «غرب بخا» است و عمان از سال ۱۹۸۵ اقدام به برداشت از این میدان نفتی می‌کند. به‌‌‌ نظر می‌رسد الرمحی از توافق‌‌‌های شفاهی و تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌هایی برای توسعه مشترک میدان سخن گفته بود و نه امضای قرارداد که دو طرف را ملزم به مفاد آن خواهد کرد. پیش از این جواد اوجی، وزیر نفت نیز که به‌‌‌تازگی به عمان سفر کرده بود، نتیجه گفت‌‌‌و‌‌‌گوها با طرف عمانی را در ۳ محور دانست.

اوجی نخستین محور توافق بین ایران و عمان را توسعه یکپارچه میدان مشترک هنگام اعلام کرد تا به این ترتیب، بالاترین برداشت از آن به‌‌‌ صورت صیانتی صورت گیرد. محور دوم صادرات خدمات فنی و مهندسی بود که در دو بخش بالادست و پایین‌‌‌دست صنعت نفت از ایران به همسایه جنوبی انجام خواهد شد. علاوه بر این، دو کشور در تجارت محصولات پتروشیمی و فرآورده‌‌‌های نفتی نیز به توافق‌‌‌هایی رسیدند. «ایرنا» حتی خبری مبنی بر احیای خط لوله صادرات گاز ایران به عمان منتشر کرد که به ‌‌‌طور رسمی تایید نشد. وزیر نفت در مورد بهره‌‌‌برداری مشترک هنگام گفته بود که این‌‌‌گونه بهره‌‌‌برداری برخلاف بهره‌‌‌برداری رقابتی سبب می‌شود مخزن میدان مشترک آسیب نبیند و برداشت از مخزن به صورت صیانتی اتفاق بیفتد و بیشترین بهره از توسعه میدان نصیب دو کشور شود. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نیز یک روز بعد به این کشور سفر کرد و در مورد موضوعات مختلف اقتصادی و سیاسی با مقامات عمانی گفت‌‌‌و‌‌‌گو کرد.